Dodaj ogłoszenie o pracy


General Motors wybrał GEFCO

Wyłącznym partnerem logistycznym na terenie Europy i Rosji światowego lidera branży motoryzacyjnej - General Motors została Grupa GEFCO. 28 czerwca zarządy obydwu firm podpisały umowę o współpracy. Jest  to największy kontrakt w historii firmy Gefco, który liderem w logistyce dla branży motoryzacyjnej. Umowa została zawarta na 7 lat i została objęta klauzulą wyłączności. Ustalenia kontraktu wejdą w życie na początku 2013 r.

 

Umowa przewiduje współpracę w zakresie logistyki zaopatrzenia i dystrybucji  (z wyłączeniem dystrybucji części zamiennych) dla marek Opel, Vauxhall i Chevrolet na terenie Europy i Rosji. Gefco będzie zaopatrywać montownie samochodów w Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Rosji w podzespoły produkowane przez europejskich dostawców oraz te pochodzące ze światowych portów eksportowych. Będzie również realizować dystrybucję samochodów producenta na całym świecie, której roczny wolumen będzie wynosić około 1, 2 mln pojazdów.

 

Gefco jest wieloletnim partnerem 3PL (third - party logistics) General Motors (od 2005 r.), wraz z podpisaniem ostatniej umowy staje się dla amerykańskiego producenta partnerem na poziomie 4PL (fourth - party logistics), podobnie jak w przypadku partnerstwa z PSA Peugeot Citroën. Współpraca na takiej zasadzie zakłada zwiększenie synergii dzięki konsolidacji przepływów i zakupów. Pod względem organizacyjnym Gefco zamierza stworzyć specjalny zespół dedykowany General Motors, którego zadaniem będzie zintegrowanie przepływów partnera. Firma będzie również obecne w zakładach producenta, zwłaszcza na platformach w Niemczech, Hiszpanii, Polsce i Wielkiej Brytanii.

- Naszym głównym priorytetem jest w tej chwili

doprowadzenie do płynnego zintegrowania przepływów General Motors oraz dotrzymanie zobowiązań w zakresie kosztów i niezawodności usług – mówi Luc Nadal, dyrektor generalny GEFCO.

(źr. Grupa GEFCO)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.