Niemiecka spółka CTL Logistics GmbH, należąca do polskiego przewoźnika kolejowego w Polsce CTL Logistics, w maju br. przewiozła 300 tysięcy ton ładunków, co stanowi jej rekordowy wynik pod względem masy przewozowej w Niemczech.
Analitycy rynku transportowego przewidują wzrost tonażu w przewozach kolejowych w Niemczech o ok. 12-15 mln ton rocznie. Szacuje się, że wszyscy przewoźnicy operujący na tym rynku w 2012 roku osiągną blisko 400 mln ton. Rocznie przez granicę polsko-niemiecką w ruchu kolejowym przewozi się ok. 8-10 mln ton ładunków. Udział CTL Logistics w tym rynku wynosi ok. 20 proc. Firma oprócz tranzytu między Niemcami a Polską świadczy także usługi transgraniczne między Polską a Czechami oraz Polską i Wschodem poprzez Białoruś.
Taką masę udało się osiągnąć CTL m.in. dzięki kontraktowi z BSH Bosch Und Siemens Hausgerate na dostawy sprzętu AGD z Łodzi do Nauen koło Berlina. W ubiegłym roku spółka podpisała także wieloletni kontrakt z firmą Konrad Zippel Intermodal zakładający wspólną obsługę przewozów z Hamburga i Bremerhaven do terminali lądowych w Niemczech. Kontynuowana jest też współpraca z dotychczasowymi klientami.
- Nasze sukcesy za Odrą to efekt przyjętej i konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju przewozów transgranicznych i poszerzania oferty skierowanej do międzynarodowych koncernów. Osiągamy coraz lepsze wyniki ponieważ, przewozy transgraniczne pomiędzy Polską i Niemcami stały się naszą wizytówką, a marka CTL Logistics jest coraz lepiej rozpoznawalna na niemieckim rynku. Postawiliśmy na obsługę wymagających, ale prestiżowych klientów - co już owocuje korzyściami. Widzimy satysfakcję naszych klientów z usług, bezpośrednio przekładającą się zarówno na wieloletnie kontrakty jak i dobrą opinię na rynku. Coraz lepsze wyniki CTL GmbH w tym roku oznaczają słuszność obranej przez nas drogi. Dają też ważną informację o kondycji naszych partnerów. Realizowanie przewozów bez przeszkód w trybie ciągłym, sugeruje, że rynek ma się dobrze, a my możemy nadal rozwijać naszą ofertę. Uważam, że logistyka kolejowa w najbliższych latach będzie wychodziła coraz wyraźniej poza granice kraju. Polska, jako kraj tranzytowy, jest ważnym ogniwem transeuropejskich korytarzy, łączących Wschód z Zachodem – mówi Jacek Bieczek prezes zarządu CTL Logistics.
Firma obsługuje klientów z branży budowlanej, chemicznej, paliwowej, AGD oraz innych. Przewozimy pokaźne ilości towarów w ruchu transgranicznym. W kwietniu uruchomiła przewozy kruszyw dla jednego z wiodących niemieckich producentów. Łącznie jako CTL GmbH, firma odnotowała 50 proc. wzrost przewozów w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Począwszy od stycznia tego roku obserwujemy sukcesywny wzrost naszych wyników.
Przewozy towarowe między krajami, to jeden z najważniejszych elementów logistyki kolejowej CTL Logistics. Przewoźnik korzysta z dobrze rozwiniętej sieci infrastrukturalnej, w tym terminalowej, na terenie Niemiec oraz z dogodnego położenia Polski, jako państwa tranzytowego.
(źr. CTL Logistics)