Dodaj ogłoszenie o pracy


CTL Logistics stawia na rynek niemiecki - 300 tys. ton ładunków w miesiąc

Niemiecka spółka CTL Logistics GmbH, należąca do polskiego przewoźnika kolejowego w Polsce CTL Logistics, w maju br. przewiozła 300 tysięcy ton ładunków, co stanowi jej rekordowy wynik pod względem masy przewozowej w Niemczech.

 

Analitycy rynku transportowego przewidują wzrost tonażu w przewozach kolejowych w Niemczech o ok. 12-15 mln ton rocznie. Szacuje się, że wszyscy przewoźnicy operujący na tym rynku w 2012 roku osiągną blisko 400 mln ton. Rocznie przez granicę polsko-niemiecką w ruchu kolejowym przewozi się ok. 8-10 mln ton ładunków. Udział CTL Logistics w tym rynku wynosi ok. 20 proc. Firma oprócz tranzytu między Niemcami a Polską świadczy także usługi transgraniczne między Polską a Czechami oraz Polską i Wschodem poprzez Białoruś.

Taką masę udało się osiągnąć CTL m.in. dzięki kontraktowi z BSH Bosch Und Siemens Hausgerate na dostawy sprzętu AGD z Łodzi do Nauen koło Berlina. W ubiegłym roku spółka podpisała także wieloletni kontrakt z firmą Konrad Zippel Intermodal zakładający wspólną obsługę przewozów z Hamburga i Bremerhaven do terminali lądowych w Niemczech. Kontynuowana jest też współpraca z dotychczasowymi klientami.

 

- Nasze sukcesy za Odrą to efekt przyjętej i konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju przewozów transgranicznych i poszerzania oferty skierowanej do międzynarodowych koncernów. Osiągamy coraz lepsze wyniki ponieważ, przewozy transgraniczne pomiędzy Polską i Niemcami stały się naszą wizytówką, a marka CTL Logistics jest coraz lepiej rozpoznawalna na niemieckim rynku. Postawiliśmy na obsługę wymagających, ale prestiżowych klientów - co już owocuje korzyściami. Widzimy satysfakcję naszych klientów z usług, bezpośrednio przekładającą się zarówno na wieloletnie kontrakty jak i dobrą opinię na rynku. Coraz lepsze wyniki CTL GmbH w tym roku oznaczają słuszność obranej przez nas drogi. Dają też ważną informację o kondycji naszych partnerów. Realizowanie przewozów bez przeszkód w trybie ciągłym, sugeruje, że rynek ma się dobrze, a my możemy nadal rozwijać naszą ofertę. Uważam, że logistyka kolejowa w najbliższych latach będzie wychodziła coraz wyraźniej poza granice kraju. Polska, jako kraj tranzytowy, jest ważnym ogniwem transeuropejskich korytarzy, łączących Wschód z Zachodem – mówi Jacek Bieczek prezes zarządu CTL Logistics.

 

Firma obsługuje klientów z branży budowlanej, chemicznej, paliwowej, AGD oraz innych. Przewozimy pokaźne ilości towarów w ruchu transgranicznym. W kwietniu uruchomiła przewozy kruszyw dla jednego z wiodących niemieckich producentów. Łącznie jako CTL GmbH, firma odnotowała 50 proc. wzrost przewozów w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Począwszy od stycznia tego roku obserwujemy sukcesywny wzrost naszych wyników.

Przewozy towarowe między krajami, to jeden z najważniejszych elementów logistyki kolejowej CTL Logistics. Przewoźnik korzysta z dobrze rozwiniętej sieci infrastrukturalnej, w tym terminalowej, na terenie Niemiec oraz z dogodnego położenia Polski, jako państwa tranzytowego.
(źr. CTL Logistics)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.