Dodaj ogłoszenie o pracy


STOP kradzieżom w transporcie – ruszyła społeczna kampania „Rzetelny Przewoźnik”

10 mld euro - tyle według Niemieckiego Zrzeszenia Towarzystw Ubezpieczeniowych wynosi całkowita kwota wartości towarów, które każdego roku giną w Europie na skutek kradzieży i wyłudzeń w transporcie. Międzynarodowy serwis policyjny TruckPol podaje, że tylko w I kwartale 2011 r. liczba kradzieży ciężarówek na terenie Wielkiej Brytanii wzrosła aż o 83% w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim. Zdecydowane kroki w walce z procederem kradzieży i wyłudzeń w branży transportowej zdecydowali się podjąć inicjatorzy kampanii społecznej „Rzetelny Przewoźnik”, która właśnie wystartowała w Internecie.

 

Głównym celem kampanii jest ograniczenie rosnącej skali kradzieży i wyłudzeń w transporcie. Zmorą branży są nie tylko kradzieże podczas postoju ciężarówek. Przestępcy napadają na tiry podczas jazdy, a ci bardziej wyrafinowani budują zaufanie i po prostu wyłudzają towar pod pretekstem wykonania zlecania przewozowego np. jako podwykonawca.


„Gdy moi kierowcy stoją na parkingu bez ładunku, podnoszą rogi plandeki. Wszystko po to, by uniknąć jej zniszczenia. Lepiej żeby złodziej od razu widział, że nie ma co ukraść niż przekonywał się o tym dopiero, gdy ją rozetnie” – mówi Pan Dariusz Blicharczyk, który razem z bratem  prowadzi polską firmę transportową DGB-Team.

 

„Kampania Rzetelny Przewoźnik” opiera się na trzech filarach. Pierwszym jest edukacja uczestników branży czyli praktyczne szkolenia i kursy dla przewoźników i spedytorów na tematy związane z zabezpieczeniem firmy przed kradzieżami. Już teraz każdy zainteresowany może wejść na stronę internetową kampanii – www.rzetelnyprzewoznik.pl – i sprawdzić swoją w wiedzę w internetowym kursie wiedzy transportowej przygotowanym przez organizatorów. Dla osób, których wiedza okaże się największa przygotowano nagrody, m.in opony ciężarowe Continental czy nawigacje samochodowe Tom Tom.

Kolejnym filarem akcji jest weryfikacja firm świadczących usługi przewozowe. Na stronie kampanii każdy zainteresowany może sprawdzić czy dany przewoźnik rzeczywiście funkcjonuje na rynku oraz czy posługuje się prawdziwymi dokumentami.

 

Trzecim filarem kampanii jest promocja sprawdzonych i zweryfikowanych firm transportowych, które gwarantują, że ładunek dotrze na miejsce w określonym czasie. Takie firmy otrzymują Certyfikat Rzetelnego Przewoźnika, co w praktyce oznacza pewność bezpieczeństwa współpracy z taką firmą. Obecnie taki certyfikat posiada już ponad 200 firm transportowych z Polski.

 

Inicjatorem kampanii „Rzetelny Przewoźnik” jest operator giełdy TRANS wspólnie z firmami DKV Euro Service oraz Continental. Patronat medialny nad akcją objęły m.in. dziennik Rzeczpospolita, portal Money.pl, czasopisma branżowe TSL Biznes oraz Truck&Van, program Na Osi, czy serwisy Policyjni.pl, etransport.pl, Pracujwlogistyce.pl, Logistyka.infor.pl a także Tabor24.pl.

 

Inicjatorzy kampanii planują zwrócić się do instytucji państwowych m.in. Policji, Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Ministerstwa Infrastruktury o podjęcie niezbędnych kroków do walki z procederem kradzieży i wsparcia kampanii. 

Więcej o akcji na stronie www.rzetelnyprzewoznik.pl oraz facebook.com/rzetelnyprzewoznik

(źr. Giełda TRANS)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.