Dodaj ogłoszenie o pracy


Powstała nowa spółka - Raben Logistics Czech

Jedna z największych, w tym roku  integracji na czeskim rynku logistycznym została właśnie zwieńczona. 1 maja 2012 roku zintegrowano trzech operatorów logistycznych: Raben Logistics Czech a.s., Transkam-Logistik, spol. s r.o. oraz Raben Trans European Czech s.r.o. (dawniej Wincanton Czech Republic s.r.o.). Połączone przedsiębiorstwa utworzyły jedną spółkę, która znajduję się wśród największych dostawców usług logistycznych na terenie tego kraju. Nowa firma działa pod nazwą Raben Logistics Czech s.r.o.

 

Grupa Raben weszła na rynek czeski w roku 2008 kupując 60 proc. udziałów operatora logistycznego Setto, który działał na rynkach w Czechach i Słowacji od roku 1990. W roku 2009 Grupa nabyła pozostałe 40 proc. udziałów i została pełnym właścicielem spółki. Następnie, w roku 2010, dokonano zakupu spółki Transkam, jednego z wiodących przedsiębiorstw oferującego usługi logistyczne dla produktów spożywczych na rynkach w Czechach i Słowacji. Ostatnim etapem było przejęcie firmy Wincanton, co miało miejsce nie tylko na terenie Republiki Czeskiej, ale również na Słowacji, Węgrzech, w Polsce oraz  Niemczech, gdzie w ramach tej transakcji przejęto sieć dystrybucji drogowej.

 

- Uczymy się na naszych doświadczeniach i zanim podejmiemy decyzję o przejęciu firmy, bierzemy pod uwagę wiele aspektów - dopasowanie produktów, kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa, jego pozycję na rynku, rentowność oraz sposób zarządzania. Integracja spółek jest kluczowym procesem. Dopiero po osiągnięciu standardów obowiązujących w naszej Grupie, jesteśmy gotowi na dalszy wzrost organiczny - wyjaśnia Ewald Raben, CEO Grupy.

 

Nowa spółka, Raben Logistics Czech s.r.o., dysponuje ponad 70 tys. m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej, a jej oddziały zlokalizowane są w miejscowościach Hořovice, Hostivice, Kralupy nad Wełtawą, Jažlovice, Hradešín, Hradec Kralowe, Brno, Olomouc oraz w Ostrawie.

(źr. Grupa Raben)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.