Dodaj ogłoszenie o pracy


Powstała nowa spółka - Raben Logistics Czech

Jedna z największych, w tym roku  integracji na czeskim rynku logistycznym została właśnie zwieńczona. 1 maja 2012 roku zintegrowano trzech operatorów logistycznych: Raben Logistics Czech a.s., Transkam-Logistik, spol. s r.o. oraz Raben Trans European Czech s.r.o. (dawniej Wincanton Czech Republic s.r.o.). Połączone przedsiębiorstwa utworzyły jedną spółkę, która znajduję się wśród największych dostawców usług logistycznych na terenie tego kraju. Nowa firma działa pod nazwą Raben Logistics Czech s.r.o.

 

Grupa Raben weszła na rynek czeski w roku 2008 kupując 60 proc. udziałów operatora logistycznego Setto, który działał na rynkach w Czechach i Słowacji od roku 1990. W roku 2009 Grupa nabyła pozostałe 40 proc. udziałów i została pełnym właścicielem spółki. Następnie, w roku 2010, dokonano zakupu spółki Transkam, jednego z wiodących przedsiębiorstw oferującego usługi logistyczne dla produktów spożywczych na rynkach w Czechach i Słowacji. Ostatnim etapem było przejęcie firmy Wincanton, co miało miejsce nie tylko na terenie Republiki Czeskiej, ale również na Słowacji, Węgrzech, w Polsce oraz  Niemczech, gdzie w ramach tej transakcji przejęto sieć dystrybucji drogowej.

 

- Uczymy się na naszych doświadczeniach i zanim podejmiemy decyzję o przejęciu firmy, bierzemy pod uwagę wiele aspektów - dopasowanie produktów, kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa, jego pozycję na rynku, rentowność oraz sposób zarządzania. Integracja spółek jest kluczowym procesem. Dopiero po osiągnięciu standardów obowiązujących w naszej Grupie, jesteśmy gotowi na dalszy wzrost organiczny - wyjaśnia Ewald Raben, CEO Grupy.

 

Nowa spółka, Raben Logistics Czech s.r.o., dysponuje ponad 70 tys. m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej, a jej oddziały zlokalizowane są w miejscowościach Hořovice, Hostivice, Kralupy nad Wełtawą, Jažlovice, Hradešín, Hradec Kralowe, Brno, Olomouc oraz w Ostrawie.

(źr. Grupa Raben)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.