
Prace budowlane polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu szlaków i stacji kolejowych. Na jednym torze między miejscowościami Bąków i Kluczbork wykonano oczyszczenie tłucznia, wymieniono szyny na długości 4 km oraz wyremontowano nawierzchnię przejazdu kolejowego. Obecnie prace koncentrują się na odtwarzaniu rowów odwadniających, których stan będzie miał w przyszłości wpływ na utrzymanie linii kolejowej oraz mostów i przepustów. Sytuacja podobnie wygląda na szlaku Sowczyce – Olesno Śląskie. Wykonano tam już demontaż toru oraz odtworzono rowy odwaniające. Rozpoczęto prace remontowe obiektów inżynieryjnych (most, wiadukty i przepusty). Natomiast na stacji Sowczyce wykonano już demontaż jednego toru. Zakończenie prac rewitalizacyjnych na szlakach i stacji przewidywane jest na początku lipca. Po wykonaniu odbiorów eksploatacyjnych, pierwszy tor zostanie otwarty dla ruchu, prace zostaną przeniesione na tor drugi. Taka organizacja robót pozwala utrzymać możliwość prowadzenia ruchu pociągów. Prace toczą się zgodnie z przyjętym harmonogramem robót.
Inwestycja zostanie uzupełniona przez kolejną rewitalizację na trasie Kluczbork – Ostrzeszów i na odcinku Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Zaplanowane inwestycje na trasie Katowice - Poznań pozwolą skrócić czas przejazdu pociągiem między tymi miastami z 6 do około 4 godzin i 30 minut.
Zadanie realizowane jest przez konsorcjum firm: TORPOL S.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o. oraz POZBUD T&R S.A. w ramach projektu nr POIiŚ 7.1-70 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork”. Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
(źr. za inf. PKP PLK)