Konto pracodawcy

Modernizacja linii kolejowej Kalety-Kluczbork przyspieszy pociągi na trasie Katowice - Poznań

Nabierają tempa roboty budowlane na linii kolejowej Kalety – Kluczbork, jednej z najważniejszych linii zaczynających się na Górnym Śląsku. Niebawem odcinki Bąków-Kluczbork, Sowczyce - Olesno Śląskie oraz stacja Sowczyce będą gotowe w nowym standardzie. Trasa Kalety – Kluczbork, o długości blisko 70 km to ważny ciąg wywozu towarów ze Śląska w kierunku Poznania i dalej do Szczecina. Efektem robót będzie podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów, przywrócenie parametrów technicznych linii, a także likwidacja ograniczeń prędkości poprzez przywrócenie prędkości jazdy pociągów pasażerskim do 120 km/h a pociągów towarowych do 100 km/h. Dzięki temu skrócony zostanie czas przejazdu pociągów towarowych, także dla pociągów pasażerskich, w relacji Poznań - Ostrów Wielkopolski - Katowice/Kraków.

Prace budowlane polegają na odtworzeniu pierwotnego stanu szlaków i stacji kolejowych. Na jednym torze między miejscowościami Bąków i Kluczbork wykonano oczyszczenie tłucznia, wymieniono szyny na długości 4 km oraz wyremontowano nawierzchnię przejazdu kolejowego. Obecnie prace koncentrują się na odtwarzaniu rowów odwadniających, których stan będzie miał w przyszłości wpływ na utrzymanie linii kolejowej oraz mostów i przepustów. Sytuacja podobnie wygląda na szlaku Sowczyce – Olesno Śląskie. Wykonano tam już demontaż toru oraz odtworzono rowy odwaniające. Rozpoczęto prace remontowe obiektów inżynieryjnych (most, wiadukty i przepusty). Natomiast na stacji Sowczyce wykonano już demontaż jednego toru. Zakończenie prac rewitalizacyjnych na szlakach i stacji przewidywane jest na początku lipca. Po wykonaniu odbiorów eksploatacyjnych, pierwszy tor zostanie otwarty dla ruchu, prace zostaną przeniesione na tor drugi. Taka organizacja robót pozwala utrzymać możliwość prowadzenia ruchu pociągów. Prace toczą się zgodnie z przyjętym harmonogramem robót.

Inwestycja zostanie uzupełniona przez kolejną rewitalizację na trasie Kluczbork – Ostrzeszów i na odcinku Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Zaplanowane inwestycje na trasie Katowice - Poznań pozwolą skrócić czas przejazdu pociągiem między tymi miastami z 6 do około 4 godzin i 30 minut.
Zadanie realizowane jest przez konsorcjum firm: TORPOL S.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o. oraz POZBUD T&R S.A. w ramach projektu nr POIiŚ 7.1-70 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork”. Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(źr. za inf. PKP PLK)

 

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
Leasing samochodów w Polsce - kto straci na zmianach w prawie?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Polska jedną strefą inwestycyjną – jak zadziała w praktyce?
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
Czym firmy kuszą pracowników tymczasowych przed świętami kiedy brakuje rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
Fracht FWO Polska rozbudowuje flotę podwykonawców w transporcie drogowym
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC