Firma Norbert Dentressangle poinformowała o podpisaniu nowej umowy na świadczenie usługi logistycznych firmie ASOS - lidera sprzedaży online gotowych kolekcji ubrań. Szacowana wartość 3-letniego kontraktu wynosi ponad 100 mln funtów (ok. 117 mln euro).
Do elektronicznej obsługi zamówień firmy ASOS została wyznaczona siedziba w Barnsley w Wielkiej Brytanii. Platforma ta dysponuje powierzchnią magazynową 100 tys. m² i zatrudnia ponad 1,2 tys. pracowników. Wybór na operatora logistycznego, wzmocni pozycję firmy Norbert Dentressangle jako głównego dostawcy rozwiązań z zakresu transportu i logistyki na rynku brytyjskim. Podpisana przez obie firmy umowa, uznawana jest za jedno z najważniejszych porozumień na kontynencie europejskim. Norbert Dentressangle przez okres 3 lat będzie obsługiwał międzynarodową platformę logistyczną ASOS, na zasadzie wyłączności. Umowa ta potwierdza możliwości i doświadczenie firmy Norbert Dentressangle w dziedzinie sprzedaży wielokanałowej, jak również jej know-how w zakresie sprzedaży detalicznej online oraz zdolności wspierania, na płaszczyźnie międzynarodowej, stałego wzrostu ASOS. W sierpniu firma Norbert Dentressangle przejęła kontrolę nad platformą ASOS wraz z elektronicznym przetwarzaniem zamówień międzynarodowych. Aby sprostać ekspansji i stałemu wzrostowi firma ASOS zapewniła również możliwość rozszerzenia powierzchni platformy logistycznej o 25 proc., w celu podwojenia powierzchni składowania. W ramach nowej umowy wszyscy pracownicy (1,2 tys. osób) zatrudnieni przez poprzedniego dostawcę usług logistycznych, firmę Unipart Logistics, otrzymali możliwość dołączenia do grupy Norbert Dentressangle.
- Głównym celem partnerstwa z firmą Norbert Dentressangle jest skonsolidowanie globalnej oferty ASOS w zakresie usług. Naszą ambicją jest stworzenie usług skierowanych na relacje z klientem oraz wsparcie naszych ambicji stania się światowym liderem w dziedzinie sprzedaży online gotowej konfekcji odzieżowej - powiedział Mark Holland, dyrektor „Łańcucha Dostaw” firmy ASOS.
ASOS sprzedaje ponad 60 tys. artykułów różnych producentów oraz produktów tworzonych pod własną marką. Obsługiwane kategorie to: gotowe kolekcje odzieży damskiej i męskiej, obuwie, dodatki, biżuteria i zegarki, artykuły kosmetyczne. W każdym tygodniu dodawanych jest prawie 1,5 tys. nowych artykułów. Przy grupie docelowej w przedziale wiekowym od 18–34 lat sklep internetowy ASOS liczy 6,5 mln zarejestrowanych użytkowników. ASOS, uważany obecnie za najczęściej odwiedzany na co dzień sklep z modą, wysyła swoje paczki do ponad 241 krajów dzięki wyjątkowej platformie logistycznej znajdującej się w Barnsley w Wielkiej Brytanii. W ciągu trzech miesięcy, przed końcem maja 2013 r., ASOS uzyskał obrót w wysokości prawie 194 mln funtów (ok. 227 mln euro), co oznacza wzrost o 45 proc. w stosunku do roku 2012 r. Na liście obsługiwanych przez ASOS uczestników handlu internetowego i detalistów znajdują się między innymi: House of Fraser, Marks & Spencer, Shop Direct Group i Surfdome.
(źr. Norbert Dentressangle)