Dodaj ogłoszenie o pracy


Prezes Volvo Trucks testował osobiście wytrzymałość swoich pojazdów na... wysokości 20 m

Claes Nilsson - prezes Volvo Trucks, stanął na samochodzie ciężarowym zwisającym w powietrzu na wysokości 20 metrów i zagrał główną rolę w filmie, w którym testowano nowe samochody Volvo dla budownictwa. - Muszę przyznać, że miałem duszę na ramieniu i sam dziwiłem się nie mniej niż inni, na co się zdecydowałem. Nie wspinam się i nie lubię wysokości, ale obiecałem zaprezentować ten wyczyn kaskaderski i nie mogłem się tak po prostu wycofać — powiedział prezes Claes Nilsson. Claes Nilson spędził prawie dwie godziny, stojąc na przednim panelu samochodu ciężarowego Volvo FMX, który został podniesiony ponad 20 metrów nad poziom wody w porcie w Göteborgu.
 
- Oczywiście było wiele powtórek, gdyż filmowanie jest czasochłonnym zadaniem. Było dosyć chłodno — około 8 stopni powyżej zera — a wiatr wiał z prędkością 10 metrów na sekundę, więc po chwili ręce miałem nieźle zmarznięte. Ale wszystko poszło bardzo dobrze. Bezpieczeństwo było zapewnione w 100 procentach, więc przez cały czas nie miałem się czego obawiać — dodał Claes Nilsson. - Celem tego filmu, którego tytuł brzmi „The Hook“ (Hak), było pokazanie, że przedni hak holowniczy może wytrzymać większe obciążenia niż te, którym jest poddawany normalnie. Miało to podkreślić siłę i jakość naszych samochodów ciężarowych przeznaczonych dla branży budowlanej. I nie można tego pokazać dobitniej, niż unosząc w górę 15-tonowy samochód ciężarowy za jego własny hak holowniczy — wyjaśnił Claes Nilsson.
 
Film został nakręcony z helikoptera. Wszystko zostało wcześniej przygotowane w najdrobniejszych szczegółach. - Trudność polegała na tym, aby nagrać cały film z helikoptera w jednym podejściu. Byłem naprawdę pod wrażeniem opanowania Claesa Nilssona, który stał spokojnie przez dwie godziny, wpatrzony przed siebie, wisząc na wysokości 20 metrów w powietrzu. Próbowałem zrobić to samo, ale tylko przez 15 minut. I mogę wam powiedzieć, to było przerażające — powiedział Filip Nilsson, reżyser z wytwórni Folke Film, który realizował ten film.
 
To nie pierwszy raz, kiedy firma Volvo Trucks filmuje testy swoich pojazdów, pokazujące cechy  samochodów ciężarowych. Film „The Ballerina Stunt” („Wyczyn baleriny“) po pojawieniu się w Internecie w sierpniu ubiegłego roku stał się popularnym viralem znanym na całym świecie. Umieszczony na You Tube film, w którym Faith Dickey balansuje na stalowej linie rozpiętej pomiędzy dwoma samochodami ciężarowymi jadącymi z pełną prędkością, obejrzało ponad 7 milionów ludzi. Celem filmu było pokazanie zwiększonej stabilności i sterowności nowych samochodów ciężarowych Volvo przeznaczonych do transportu długodystansowego.
 
Zobacz film „The Hook” http://youtu.be/Jf_wKkV5dwQ
 
(źr. za inf. Volvo Trucks)
 
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.