Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowa funkcja I-See - szybciej oszczędza paliwo w Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza na rynek nową wersję I-See, funkcji dostępnej w nowym Volvo FH, która oszczędza paliwo podczas jazdy w terenie górzystym. Zaktualizowana I-See zdalnie pobiera najnowsze dane o topografii określonej drogi z centralnego serwera, dzięki czemu wszystkie samochody ciężarowe wyposażone w tę funkcję mają dostęp do tych samych informacji pomocnych w oszczędzaniu paliwa.
 
– Obecnie Twój samochód ciężarowy nawet nie musi wcześniej pokonywać danego odcinka drogi, żeby móc w pełni wykorzystać potencjał tego systemu. Wystarczy, że dokonał tego ktoś inny, dysponujący funkcją I-See – mówi Christer Pehrsson, Business Area Manager ds. segmentu transportu długodystansowego.
 
I-See można przyrównać do autopilota, który ma wzniesieniach przejmuje kontrolę nad zmianą biegów, przyspieszaniem i hamowaniem silnikiem, zarządzając tymi procesami tak, by osiągnąć jak najniższe zużycie paliwa. Potencjał oszczędności paliwa w trakcie długodystansowego zadania transportowego wynosi do pięciu procent. Gdy jakiś samochód ciężarowy wyposażony w nową wersję I-See po raz pierwszy pokonuje określony górzysty odcinek drogi, dane o jego topografii są bezprzewodowo przesyłane do serwera Volvo Trucks, a nie zapisywane wyłącznie w pamięci danego pojazdu, jak odbywało się to w poprzedniej wersji I-See. Następnie, gdy inny samochód ciężarowy z I-See na pokładzie jedzie tą samą drogą, jego system automatycznie pobiera dane topograficzne z serwera, sterując zmianą biegów, przyśpieszaniem i hamowaniem w sposób maksymalnie efektywny już za pierwszym razem.
 
Dzięki nowej wersji I-See, wszystkie wyposażone w nią samochody ciężarowe, bez względu na to, dla jakiej firmy pracują, zawsze mają dostęp do aktualnych informacji o wzniesieniach, jakie napotykają na swojej drodze. Informacje te bazują wyłącznie na rzeczywistych warunkach topograficznych, nie zaś na mapach, które z czasem mogą się zdezaktualizować. Pierwsza wersja I-See została zaprezentowana, jako jedno z wielu innowacyjnych rozwiązań w nowej serii Volvo FH. Obecnie, jeszcze przed rozpoczęciem dostaw pierwszych egzemplarzy nowego modelu do klientów, nadszedł czas na wprowadzenie zmodernizowanej wersji.
– Naszym celem jest ustawiczne rozwijanie naszej oferty w celu powiększania korzyści dla klientów, zwłaszcza poprzez wykorzystywanie możliwości oferowanych przez komunikację bezprzewodową – deklaruje Christer Pehrsson.
I-See zapewnia oszczędność paliwa na małych i dużych wzniesieniach.
 
Jak działa I-See?
- I-See to funkcja programowa, współdziałająca z układem napędowym samochodu ciężarowego i systemem GPS. Do swojego działania wymaga włączonego tempomatu w pojeździe.
- I-See pobiera dane o topografii zbliżającego się wzniesienia z serwera Volvo Trucks.
- Gdy I-See wykryje fakt dojazdu samochodu ciężarowego do wzniesienia, zwiększa jego prędkość. Dzięki zyskanej w ten sposób energii kinetycznej, pojazd jest zdolny dłużej kontynuować jazdę na wyższym biegu – ograniczając w ten sposób, skutkującą wzrostem zużycia paliwa, potrzebę redukcji przełożenia.
- Gdy samochód ciężarowy dojeżdża do szczytu wzniesienia, I-See zapobiega niepotrzebnemu przyspieszaniu. Bezpośrednio przed początkiem odcinka zjazdowego układ przeniesienia napędu jest odłączany od silnika, a pojazd rozpędza się pod wpływem siły bezwładności. Na długo przed końcem zjazdu I-See zaczyna łagodnie hamować hamulcem silnikowym.
- Jeżeli bezpośrednio za zjazdem droga zaczyna piąć się w górę, samochód ciężarowy kontynuuje swobodny wybieg w celu ponownego nabrania prędkości, czyli zwiększenia energii kinetycznej, dzięki której pokona pierwszy etap podjazdu.
(źr. Volvo Trucks)
 

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.