Dodaj ogłoszenie o pracy


Eurowagon wdroży technologię cyfrową w swojej kolejowej flocie

Eurowagon, firma wynajmująca wagony kolejowe oraz firma Nexxiot zajmująca się implementacją IoT rozpoczynają współpracę w zakresie wyposażenia floty Eurowagon w rozwiązania cyfrowe.

Eurowagon to firma założona w 2018 r. Od czasu powstania stała się głównym dostawcą usług w zakresie wynajmu wagonów transportowych, dysponując największą niezależną flotą w Polsce.

Instalacja sprzętu i oprogramowania Nexxit podniosie transparentność i zwiększą bezpieczeństwo floty Eurowagon oraz przewożonych nią ładunków. Urządzenia bramkujące, nazywane Globehopper, wykorzystane w pozbawionych napędu wagonach Eurowagon dostarczają danych w czasie niemal rzeczywistym. Najnowsze rozwiązania technologiczne sprawiają, że transport kolejowy odbywa się tak bezpiecznie i wydajnie, jak to możliwe.

- Nie musimy przejmować się przeszłymi inwestycjach, dlatego możemy działać w sposób nieskrępowany i zapewniać gotowość cyfrową praktycznie od samego początku. Odpowiadamy na potrzeby klienta i zawsze staramy się wyprzedzać trendy w branży. Do 2026 roku zwiększymy naszą flotę do 4500 wagonów i w ten sposób staniemy się firmą z największym taborem wagonów przewozowych na wynajem w Europie Środkowej i Wschodniej. W tym celu staramy się wykorzystywać w naszych działaniach najnowsze technologie i koncepcje, które sprawiają, że oferujemy naszym klientom usługi na najwyższym poziomie - mówi Marek Gołębiewski, dyrektor ds. technicznych w Eurowagon.

Zarząd firmy spodziewa się, że wprowadzana technologia przyniesie szczególne korzyści, zwłaszcza w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa floty. - Produktów Nexxiot używamy w celu nadzorowania planów napraw okresowych oraz aby zapobiegać sytuacjom potencjalnie niebezpiecznym dzięki stałemu monitorowaniu floty. Powiadomienia w czasie rzeczywistym dostarczane za pośrednictwem inteligentnej chmury Nexxiot dają niebywałą przewagę, szczególnie w tych rzadkich przypadkach, kiedy dochodzi do zdarzeń pozaplanowych. Możemy wtedy dokładnie wskazać moment i miejsce wystąpienia takiego zdarzenia, a także określić, których wagonów on dotyczy. Dogłębna analiza wstrząsów pozwala ocenić stopień, w jakim takie zdarzenie ma wpływ na wagon. Możliwość analizowania danych to także przyspieszenie wymaganych prawem procesów prowadzących do określenia, w jaki sposób doszło do zdarzenia, ponieważ teraz mamy wreszcie narzędzia pozwalające ostatecznie udowodnić, kiedy doszło do zdarzenia i jak duży wpływ miało ono na sprzęt. Cieszy nas, że Nexxiot tak chętnie wykorzystuje swoje niemałe doświadczenie, by dopasować swoje produkty do konkretnych potrzeb naszej firmy – stwierdził Marek Gołębiewski.

Prezes Nexxiot, Stefan Kalmund, widzi wyraźny związek między transparentnością działań a bezpieczeństwem - Bezpieczeństwo wiąże się bezpośrednio z zaufaniem. Dostępne dziś rozwiązania cyfrowe, które mają zapewniać przejrzystość działań, pozwalają firmom dostarczać swoim klientom wszystkich niezbędnych informacji oraz dowodów z przeprowadzanych „działań konserwacyjnych”. Współpraca z zespołem Eurowagon umożliwia nam poznanie konkretnych potrzeb polskiego rynku i jednocześnie daje sposobność na znalezienie rozwiązania dopasowanego idealnie do potrzeb tej firmy. W trakcie jej trwania przekonaliśmy się, że Eurowagon i Nexxiot to całkowicie naturalne połączenie, ponieważ w obu naszych firmach progresywne myślenie i wprowadzanie innowacji wykorzystujących dane to wyraźny priorytet.

(źr. Eurowagon)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.