Konto pracodawcy


Asclepios – powstał pierwszy robot do prognozowania ryzyka transportowego

Zespół badawczo-rozwojowy firmy Everoad opracował oprogramowanie wykorzystujące Machine Learning (algorytm) do przewidywania i zarządzania ryzykiem związanym z transportem towarów. Narzędzie nazwano Asclepios. Jest to pierwsze narzędzie do minimalizacji i zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym, które w pełni wykorzystuje potencjał Big data.

Pomysł stworzenia narzędzia wziął się z obserwacji, że problem przewidywania i zarządzania ryzykiem w ostatnich latach nie został zaadresowany w żaden znaczący sposób. Zespół badawczo-rozwojowy w Everoad postanowił zmienić paradygmat zarządzania ryzykiem ze sposobu reaktywnego na proaktywny, aby pomóc działowi spedycji określać priorytety w codziennych zadaniach i znacznie poprawić relacje z klientami.  - Spędzaliśmy nasze dni na gaszeniu pożarów. Nadszedł czas, aby korzystać z dostępnych danych, aby przewidzieć ryzyka i zagrożenia każdego transportu, zarówno po stronie nadawców, jak i przewoźników - mówi Vincent Galand, analityk biznesowy w Everoad.

Narzędzie wykorzystuje wszystkie dane zebrane podczas transportów zrealizowanych przez Everoad od momentu powstania firmy w 2016 r., aby zidentyfikować́ czynniki ryzyka, a następnie ustalić́ prawdopodobieństwo wystąpienia poszczególnych zagrożeń́ w dostawach. Algorytm tworzy profile ryzyka dla danego transportu oraz nawiguje potencjalne zagrożenia na bazie różnych profili przewozów. Samouczący się̨ algorytm pozwala każdego dnia uzyskać sklasyfikowaną listę̨ zagrożeń́ transportowych od najbardziej do najmniej ryzykownego.

Narzędzie było testowane przez trzy miesiące na zleceniach opublikowanych na platformie cyfrowej Everoad i pozwoliło na zidentyfikowanie ponad 70 proc. incydentów transportowych, jednocześnie zmniejszając ich wskaźnik o 50 proc. To wielki sukces zespołu badawczego oraz ogromne możliwości dla naszych klientów.  Opracowywane są też już nowe funkcje, które wkrótce zostaną zaimplementowane, a wśród nich znajdzie się opcja przewidywania ryzyka w czasie rzeczywistym, automatyzacja powiadomień́ i uwzględnienie większej ilości parametrów, takich jak warunki pogodowe, ruch drogowy czy sezonowość. - Nie chcemy być tylko cyfrowym aktorem w branży transportowej, chcemy ułatwiać codzienne życie naszym partnerom. Dlatego nasz zespół B&R pragnie wnieść swoje umiejętności technologiczne, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – powiedział Maxime Legardez, założyciel i CEO Everoad.

(źr. Everoad)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
Dokumenty kierowcy a odpowiedzialność
Zawieszona akcyza – jak z niej skorzystać?
Jak uniknąć kary za SENT?
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Perspektywy rozwoju transportu drogowego a nowoczesne technologie
Polska Strefa Inwestycji – wady i zalety - pierwsze podsumowania
Co dla europejskiego e-commerce oznaczałby Brexit bez umowy?
Polacy, decydujący się na powrót do kraju z emigracji, mogą liczyć na dobrą pracę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL wdraża nowy system zapewniający pełną przejrzystość łańcucha dostaw
Rohlig Suus Logistics otwiera nowy oddział w Kielcach
Polak wicemistrzem OPTIFUEL CHALLENGE 2019!
Agility zainwestowało 18 mln USD w technologie ekologiczne dla łańcuchów dostaw
Wyniki Kuehne + Nagel po pierwszych dziewięciu miesięcach 2019 r.
FSE z Bielska-Białej gotowa do produkcji elektrycznych aut dostawczych
Transport pełen wyzwań - Fracht FWO dostawcą project cargo na Ukrainę
Gefco i ArtiShock tworzą aplikację, która zwiększy wydajność łańcucha dostaw
Jak rozwój sieci 5G wpłynie na autonomiczne pojazdy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC