Konto pracodawcy


Nowe usprawnienia w autach Volvo Trucks oszczędzają coraz więcej paliwa

Zmodernizowane silniki wysokoprężne D11 i D13 Volvo Trucks, przeznaczone do pojazdów Volvo FH, FM i FMX, spełniają nową normę emisji spalin Euro 6 Step D i zawierają w sobie szereg udoskonaleń, dzięki którym operatorzy transportu mogą zmniejszyć koszty paliwa.

– Mając świadomość, że koszty paliwa mogą stanowić nawet jedną trzecią całkowitych kosztów działalności firmy transportowej, dokładamy wszelkich starań, by znajdować coraz to nowsze sposoby na ograniczenie zużycia paliwa w naszych samochodach ciężarowych – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks. – Tym razem wprowadzenie kilku drobnych zmian przełożyło się na znaczne oszczędności dla naszych klientów, bez kompromisu pod względem wydajności i osiągów.

Nowa norma Euro 6 Step D koncentruje się na zagwarantowaniu zgodności z wymaganiami w zakresie emisji spalin w trakcie regularnego użytkowania pojazdów. Volvo Trucks  spełniło tę bardziej rygorystyczną normę m.in. poprzez zastosowanie nowego oprogramowania oraz nowych powłok w układzie oczyszczana spalin.
W zmodernizowanym silniku wysokoprężnym D13 wprowadzono także nowy gatunek oleju smarującego klasy VDS-5 o małej lepkości oraz nowe pierścienie zgarniające tłoków, co przełożyło się na zmniejszenie tarcia wewnętrznego i zużycia paliwa. Dodatkowo w wersji silnika o mocy 500 KM zwiększono stopień sprężania do poziomu identycznego jak w jednostkach o mocy 460 i 420 KM.

Funkcja I-See bazująca na mapach analizuje topografię drogi przed pojazdem i dostosowuje do niej wybór biegu, przyspieszanie i hamowanie silnikiem. Została zaprojektowana tak, by w maksymalnym stopniu wykorzystywać energię kinetyczną samochodu ciężarowego. Również funkcję I-See poddano zmianom, polegającym m.in. na zaimplementowaniu nowej strategii wyboru przełożeń oraz selektywnego swobodnego wybiegu pojazdu w celu skuteczniejszego wykorzystania funkcji wolnego koła I-Roll. – Wszystkie te udoskonalenia ułatwią naszym klientów spełnienie nowych przepisów dotyczących emisji spalin, zapewniając jednocześnie lepszą ekonomikę paliwową naszych samochodów ciężarowych Volvo FH,  FM i FMX – mówi Claes Nilsson.

Zmodernizowane silniki pojawią się w ofercie pod koniec grudnia 2018 r.

(źr. Volvo Trucks Poland)

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
Accolade zapowiada budowę kolejnych powierzchni magazynowych w Polsce
M7 przejęło Eurologis Centrum Logistyczne
Poczta Polska testuje RFID w identyfikacji przesyłek
Agility partnerem logistycznym wyścigów Porsche Carrera Cup Asia
FM Logistic rozbuduje dla Polpharmy swoje największe centrum dystrybucji farmaceutyk ...
Wyróżnienie dla ID Logistics w 24. Rankingu Firm TSL
JYSK zwiększa powierzchnię magazynową do 80 tys.mkw
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC