Konto pracodawcy


Nowe usprawnienia w autach Volvo Trucks oszczędzają coraz więcej paliwa

Zmodernizowane silniki wysokoprężne D11 i D13 Volvo Trucks, przeznaczone do pojazdów Volvo FH, FM i FMX, spełniają nową normę emisji spalin Euro 6 Step D i zawierają w sobie szereg udoskonaleń, dzięki którym operatorzy transportu mogą zmniejszyć koszty paliwa.

– Mając świadomość, że koszty paliwa mogą stanowić nawet jedną trzecią całkowitych kosztów działalności firmy transportowej, dokładamy wszelkich starań, by znajdować coraz to nowsze sposoby na ograniczenie zużycia paliwa w naszych samochodach ciężarowych – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks. – Tym razem wprowadzenie kilku drobnych zmian przełożyło się na znaczne oszczędności dla naszych klientów, bez kompromisu pod względem wydajności i osiągów.

Nowa norma Euro 6 Step D koncentruje się na zagwarantowaniu zgodności z wymaganiami w zakresie emisji spalin w trakcie regularnego użytkowania pojazdów. Volvo Trucks  spełniło tę bardziej rygorystyczną normę m.in. poprzez zastosowanie nowego oprogramowania oraz nowych powłok w układzie oczyszczana spalin.
W zmodernizowanym silniku wysokoprężnym D13 wprowadzono także nowy gatunek oleju smarującego klasy VDS-5 o małej lepkości oraz nowe pierścienie zgarniające tłoków, co przełożyło się na zmniejszenie tarcia wewnętrznego i zużycia paliwa. Dodatkowo w wersji silnika o mocy 500 KM zwiększono stopień sprężania do poziomu identycznego jak w jednostkach o mocy 460 i 420 KM.

Funkcja I-See bazująca na mapach analizuje topografię drogi przed pojazdem i dostosowuje do niej wybór biegu, przyspieszanie i hamowanie silnikiem. Została zaprojektowana tak, by w maksymalnym stopniu wykorzystywać energię kinetyczną samochodu ciężarowego. Również funkcję I-See poddano zmianom, polegającym m.in. na zaimplementowaniu nowej strategii wyboru przełożeń oraz selektywnego swobodnego wybiegu pojazdu w celu skuteczniejszego wykorzystania funkcji wolnego koła I-Roll. – Wszystkie te udoskonalenia ułatwią naszym klientów spełnienie nowych przepisów dotyczących emisji spalin, zapewniając jednocześnie lepszą ekonomikę paliwową naszych samochodów ciężarowych Volvo FH,  FM i FMX – mówi Claes Nilsson.

Zmodernizowane silniki pojawią się w ofercie pod koniec grudnia 2018 r.

(źr. Volvo Trucks Poland)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w transporcie lekkim – czyli busy na europejskich drogach
Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach
Niższa stawka PIT od 1 października a rok podatkowy
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
O kosztach budowy dróg – ile za ile?
Unia zaprzecza sama sobie i stawia cele nie do spełnienia
Dostawa alkoholi a wyzwania w okresie przedświątecznym - komentarz eksperta
Pakiet mobilności nie do zatrzymania?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Opłaty drogowe w Serbii można już rozliczać metodą post-pay
Media Expert otwiera magazyn cross-dockowy w MMP Bydgoszcz
LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii
GLS stawia na ekologiczne pojazdy
GLS Poland partnerem WTS Sparta
Linie Emirates przewiozły już 46 mln ton cargo z/do Warszawy
Komunikacja międzykulturowa na 25-lecie WISTA Poland
Volvo Trucks działa już 25 lat na polskim rynku
Poczta Polska tworzy coraz więcej miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC