W najnowszych modelach wózków widłowych znalazł swoje zastosowanie napęd hybrydowy, który pozwala na znaczną oszczędność paliwa. Całość zaoszczędzonego dzięki hybrydzie paliwa, w zależności od intensywności pracy pojazdu, może wynieść nawet 11 procent.
- Firma Still wprowadziła na rynek wózek widłowy typu RX 70 Hybrid, wyposażony w dwa źródła napędu: silnik typu Diesel oraz innowacyjny system Ultracaps. Mimo że technologia hybrydowa była już obecna w branży intralogistycznej, jest to pierwszy tego typu seryjnie produkowany wózek widłowy. Nowatorskim rozwiązaniem jest system złożony z dwuwarstwowych kondensatorów umiejscowionych z tyłu pojazdu, które charakteryzują się większą liczbą cykli ładowania oraz szybszym czasem reakcji, niż stosowane do tej pory konkurencyjne rozwiązania. Kondensatory Ultracaps magazynują dodatkową energię, która uwalnia się w trakcie hamowania pojazdu. Gdy operator wózka zwalnia pedał gazu, energia kinetyczna wyzwalana w trakcie manewru hamowania, przekształca się w energię elektryczną, która z kolei wykorzystywana jest przy ponownym przyspieszaniu pojazdu. - wyjaśnia Tomasz Sobczak z firmy STILL.
Dynamiczne operowanie wózkiem – częste zatrzymywanie i przyspieszanie, wynikające ze specyfiki branży przemysłowej, pochłania ogromne ilości energii. Dzięki wdrożeniu innowacyjnego napędu hybrydowego, energia ta jest odzyskiwana i ponownie udostępniana. Taki tryb pracy silnika jest nie tylko efektywny, ale również przyjazny środowisku, które zyskuje dzięki ograniczonej emisji CO2. Dla pracowników z kolei oznacza to czystsze i zdrowsze miejsce pracy. Duża liczba cykli ładowania akumulatorów pozwala na bardziej wydajną pracę silnika. Dzięki energii gromadzonej w Ultracaps, silnik spalinowy jest odciążony nawet o 30 procent, a redukcja obrotów sięga 6 procent. Całość zaoszczędzonego dzięki hybrydzie paliwa, w zależności od intensywności pracy pojazdu, może wynieść nawet 11 procent.
(źr. STILL)