Dodaj ogłoszenie o pracy


Konsument 50+ a kontakt z firmą kurierską

Pokolenie 50+ staje się coraz bardziej aktywne w sieci. Jak wynika z badania CBOS (CBOS, Korzystanie z internetu, https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2020/K_085_20.PDF), w 2020 roku użytkownicy Internetu stanowili ponad połowę wśród respondentów w wieku 55-64 lat. Z kolei offline pozostaje dwie trzecie ankietowanych mających od 65 do 74 lat i dziewięciu na dziesięciu najstarszych badanych (75+). Szczególnie teraz, gdy różne instytucje, placówki, biura obsługi czy sklepy przenoszą swoją działalność do sieci, seniorzy muszą sprostać wyzwaniom postępującej cyfryzacji i zmianom technologicznym. Jak odnaleźć się w gąszczu nowoczesnych technologii i aplikacji wspomagających proces zamawiania i odbioru przesyłek oraz jak ustrzec się przed nadużyciami? Wyjaśni Sendit – broker usług kurierskich.

Zmiana zachowań konsumenckich, ograniczanie kontaktu z przypadkowymi osobami a w końcu – wygoda i oszczędność czasu sprawiły, że coraz chętniej korzystamy z usługi nadawania i odbioru przesyłek w punktach typu kiosk lub automaty paczkowe. W trakcie pandemii COVID-19 na popularności zyskały także nadania i odbiory bezkontaktowe – w praktyce oznacza to wzmożoną intensywność i częstotliwość korzystania z aplikacji mobilnych, gotowych formularzy online czy QR kodów, które umożliwiają np. odbiór paczki zamówionej w e-sklepie czy wysłanej przez najbliższych.

– Zarówno na stronie Sendit jak i na blogu dzielimy się poradami, informacjami i instrukcjami, które w prosty sposób tłumaczą niekiedy zawiłe mechanizmy zamówień, mówimy o tym, jak nadawać i pakować towary do wysyłki, a czego lepiej nie wysyłać kurierem. Jako największy w kraju broker usług kurierskich, mamy bogatą ofertę od różnych przewoźników a proces zamówienia jest zunifikowany – komentuje Magda Nojszewska, dyrektor eE-commerce i marketingu w Sendit Sp. z o.o.

Reklamacja usług, o czym warto pamiętać?
W obecnych czasach, kiedy świadomie ograniczamy kontakt z innymi osobami, również z rodziną i przyjaciółmi, wysłanie paczki może być jednym ze sposobów na wyrażenie naszego zaangażowania, troski i pamięci o najbliższych. By uniknąć niepotrzebnego stresu i niedogodności związanych z ewentualną reklamacją, warto pamiętać o kilku podstawowych kwestiach:
• Przed wysyłką należy zapoznać się z regulaminem konkretnego przewoźnika i zwrócić uwagę przede wszystkim na wykaz produktów zakazanych, np. produkty nietrwałe, szybko psujące się – w tym żywność.
• Pudełko powinno zostać dobrane właściwie do gabarytów przesyłki a pozostała przestrzeń
– wypełniona, np. specjalnymi wypełniaczami, folią bąbelkową, starymi gazetami czy ubraniami.
• Paczka powinna być właściwie zapakowana, zaadresowana i zabezpieczona.
• Paczka nie powinna przekroczyć deklarowanej w zamówieniu wagi, inaczej możemy liczyć się z dopłatą.

Większość systemów oferuje usługę śledzenia paczki – zarówno jeśli zamawiamy coś przez internet z dostawą do domu lub do wybranego punktu czy maszyny paczkowej, ale też, kiedy wysyłka odbywa się pomiędzy konsumentami. Jeśli zależy nam na czasie realizacji, warto wybrać dostawę do punktu lub automatu paczkowego. Inaczej jest w przypadku doręczenia przez kuriera pod wskazany adres – tu realizacja, szczególnie w okresach tzw. „szczytu paczkowego” może się wydłużyć.

Internetowi naciągacze często korzystają z niewiedzy i braku doświadczenia e-konsumentów. Nadużycia dotykają wszystkich, natomiast osoby ze w starszej grupy wiekowej – ze względu nieświadomość istnienia zagrożenia – częściej padają ofiarami Dlatego szczególnie seniorzy powinni zwrócić uwagę na przychodzące wiadomości SMS czy maile, które wyglądają jakby zostały wysłane przez danego przewoźnika, a w rzeczywistości zawierają fałszywe, niebezpieczne linki i są próbą wyłudzenia dodatkowej zapłaty. Mogą być to komunikaty dotyczące np. dezynfekcji przesyłki, ponownego doręczenia pod wskazanych adres, prośby o dokonanie wpłat lub podanie danych osobowych w zamian za dostarczenie paczki.

(źr. Sendit)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.