Jak pokazują wyniki ogólnopolskiego badania ,,Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” przeprowadzonego na zlecenie Shell, aż 99 proc. polskich kierowców podczas prowadzenia samochodu słucha muzyki! Ponad 61 proc. respondentów wybiera radio, a 38 proc. ulubione płyty i piosenki swoich idoli.
Radio wybiera 65 proc. kobiet i 59 proc. mężczyzn, a ulubione płyty i przeboje 41 proc. pań oraz 36 proc. panów. Największe różnice pomiędzy przedstawicielami obu płci dotyczą słuchania dźwięku silnika oraz towarzysza podróży. Co piąty mężczyzna deklaruje, że podczas jazdy lubi przysłuchiwać się pracy pięknie brzmiącego serca samochodu – podobne upodobania ma tylko 3 proc. kobiet. Natomiast 12 proc. przedstawicielek płci pięknej wybiera słuchanie głosu współtowarzysza podróży – takie same preferencje ma zaledwie 7 proc. mężczyzn. Audiobooki włącza 6 proc. pań i tylko 4 proc. panów. Wśród respondentów jest grupa kierowców, która podczas jazdy ceni sobie przede wszystkim ciszę i spokój – należy do niej 4 proc. kobiet i tyle samo mężczyzn – oraz grono osób, które śpiewa nie tylko pod prysznicem, ale także w samochodzie.
Pasażer w samochodzie
Jeśli chodzi o towarzystwo w czasie jazdy samochodem zdania są podzielone. 31 proc. uczestników badania Shell uważa, że najprzyjemniej podróżuje się z partnerem. Jednak taki sam odsetek badanych osób preferuje prowadzenie auta w samotności. Należy zaznaczyć, że w obu tych przypadkach najczęściej są to ludzie bezdzietni. Niewiele mniej, bo 30 proc. wszystkich respondentów lubi jeździć samochodem z rodziną – w tej grupie zdecydowanie przeważają osoby mające dzieci. Z przyjaciółmi i innymi ludźmi chętnie podróżuje 8 proc. badanych, do których w dużej mierze należą osoby nieposiadające swoich ,,pociech”.
O badaniu - badanie „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownica” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2018 przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – badanie jakościowe w oparciu o wywiad fokusowy oraz badanie ilościowe metodą CAWI zrealizowane na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie polskich kierowców (N=1000).
(źr. Shell)