Dodaj ogłoszenie o pracy


Logistyka wielkich maszyn – czyli jak przewieźć koparkę albo kombajn TIR-em?

Logistyka wielkich maszyn stanowi jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów usług na polskim rynku logistycznym. Nie jest to jednak prosta usługa transportowa, jak w przypadku towarów spaletyzowanych. Wymaga nie tylko odpowiednich środków transportu, ale też doświadczenia i wiedzy. Takie transporty mogą realizować firmy z odpowiednim zapleczem sprzętowym i kadrowym. Wybór odpowiedniej firmy spedycyjno – transportowej powinna zatem poprzedzać analiza jej zasobów. Jak to zrobić? – na to pytanie odpowiadają eksperci firmy Sawpol Transport.

- Od kilkunastu lat organizujemy fachowy transport ciężarowy towarów o różnych gabarytach na terenie większości państw europejskich, w tym Europy Południowej, Zachodniej, Wschodniej, Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. Podstawą naszych usług jest zatrudnienie wysoko wykwalifikowanych kierowców, doświadczonych spedytorów oraz specjalistów ds. logistyki i transportu – mówi szef firmy Sawpol Piotr Sawków.

Bezpieczeństwo dostawy
Podejmując się transportu maszyn czy innych towarów – bez względu na ich rodzaj, firma transportowa powinna zagwarantować bezpieczeństwo podczas przewozu. Urządzenia, maszyny, elementy metalowe, aluminiowe, wyroby z tworzyw sztucznych, produkty spożywcze świeże i mrożone, materiały budowlane, a nawet ładunki niebezpieczne i odpady – każdy z tych towarów wymaga doboru odpowiedniego środka transportu i zabezpieczenia.

- Przewozy ponadgabarytowe wykonujemy z najwyższą starannością. Wiemy zatem jak ważne jest, aby transportowane maszyny zostały właściwie zabezpieczone. Zwracamy szczególną uwagę na to, by nie uległy one uszkodzeniom podczas jazdy. Do transportu bardzo pokaźnych ładunków używane są najczęściej naczepy niskopodwoziowe oraz platformy. Naczepy te wyposażone są w uchwyty, umożliwiające odpowiednie zabezpieczenie ładunku pasami lub łańcuchami, aby ładunek mógł dotrzeć do odbiorcy bez szwanku. Ponadto, każdorazowo zapewniamy ubezpieczenie przewożonego ładunku – wyjaśnia spedytor krajowy i międzynarodowy Radosław Młot.
Już podczas planowania wysyłki maszyny należy wziąć pod uwagę to, aby zapewnić jej odpowiednie zamocowanie do transportu. - Bezpieczeństwo ładunku wymaga uwzględnienia wielu czynników i doboru właściwego opakowania oraz metody jego zabezpieczenia. Zależy to od sposobu transportu, ale niektóre rzeczy są wspólne dla wszystkich rodzajów transportu. Takie jak zmiany kierunku, przyspieszanie i zwalnianie. Należy także przyjrzeć się czynnikom takim jak tarcie, które występuje w trakcie jazdy – dodaje spedytor Radosław Młot.

Znajomość procedur
Istotne jest tutaj również przygotowanie odpowiednio dokumentacji transportowej, a czasami też uzyskanie pozwoleń np. na przewóz po drogach lokalnych, czy krajowych dużych i ciężkich maszyn. Czasami do zrealizowania tego typu transportów potrzeba specjalistycznych zezwoleń, ubezpieczeń, pilotażu a niekiedy także zmiany organizacji ruchu drogowego. Z tego względu każdy transport ponadgabarytowy wymaga odpowiedniego podejścia, zaplanowania jak i dużego doświadczenia.

- Nasi specjaliści do spraw logistyki szczegółowo planują każde zlecenie i kompletują dokumentację transportową na każdym etapie dostawy. Na bieżąco śledzimy też wszelkie zmiany w przepisach i normach w transporcie drogowym, a nasi specjaliści służą pomocą w każdym momencie realizacji zlecenia. Dzięki temu, właściciel ładunku nie martwi się o to, czy na pewno spełnił wszelkie wymogi formalne – wyjaśnia Aneta Bafia kierownik ds. transportu i logistyki w firmie Sawpol.
- Warto, aby każdy transport był nie tylko ubezpieczony, ale także monitorowany za pomocą systemów GPS. - Mamy bieżący podgląd na każdy pojazd i zawsze możemy określić, gdzie się znajduje. To pozwala nam terminowo i bezpiecznie wykonywać transporty. Jesteśmy specjalistami w zakresie transportu maszyn. Dysponujemy nie tylko niezbędnymi pojazdami, umożliwiającymi nam realizowanie najbardziej rozbudowanych i skomplikowanych zleceń, ale również posiadamy nowoczesne wciągarki, wózki, windy, pasy zabezpieczające oraz inne specjalistyczne urządzenia i narzędzia, dzięki którym zlecenia na transport maszyn ciężkich realizujemy kompleksowo, bezpiecznie oraz sprawnie – dodaje szef Piotr Sawków.
                     
O co pytać spedytora przed powierzeniem mu ładunku?
Przede wszystkim o doświadczenie w branży spedycyjnej, czy firma może je wykazać. Kolejne pytanie to jakim sprzętem dysponuje – czy ciągniki siodłowe są sprawne i nowe, czy posiada specjalistyczne naczepy niskopodwoziowe, systemy monitorujące, itp. I co najważniejsze, czy może przedstawić niezbędne zezwolenia oraz licencje na przewóz zarówno krajowy, jak i międzynarodowy.

- Jako wyspecjalizowany i licencjonowany spedytor, nasza firma transportowa na tle konkurencji wyróżnia się indywidualnym podejściem do każdego klienta. Przywiązujemy także szczególną uwagę, aby nasze usługi transportowe były wykonywane w pełni profesjonalnie i starannie. Realizujemy zlecenia przede wszystkim na transport maszyn i urządzeń, uwzględniając w tym przewóz maszyn przemysłowych, rolniczych i budowlanych. Obsługujemy zarówno klientów prywatnych, jak i mniejsze oraz większe firmy. Przewozimy między innymi: tokarki, frezarki, szlifierki, wtryskarki, giętarki, zgniatarki, linie produkcyjne, prasy, gilotyny, przecinarki, kombajny, traktory czy koparki. Zawsze dostosowujemy się do potrzeb klienta – podsumowuje kierownik Aneta Bafia.

Opr.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.