Konto pracodawcy


Czarter dwóch frachtowców i załadunek 188 ton - Fracht FWO Polska zrealizował niesamowite zlecenie lotnicze!

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, pochwalił się ciekawą i nietypową dostawą project cargo w zakresie transportu lotniczego. Dla jednego ze światowych liderów w branży energetycznej dostarczył samolotami z Polski i Czech dwa ładunki o łącznej wadze ponad 188 ton. Realizacja tego zlecenia wymagała wyczarterowania dwóch frachtowców Antonow – AN 124, które w tym samym czasie zostały załadowane i wystartowały do USA z lotnisk w Gdańsku i Ostrawie. Całą operację uwieczniono na filmie:


- Zorganizowanie dedykowanych transportów ponadnormatywnych, z wykorzystaniem jednych z największych samolotów frachtowych, których załadunek odbywał się w tym samym czasie, ale na różnych lotniskach, to ogromne przedsięwzięcie logistyczne. Wymagało precyzyjnego zaplanowania i koordynacji działań w Polsce, Czechach i USA, umiejętności szybkiej reakcji na zmiany, doskonałej znajomości procedur i przepisów oraz ścisłej współpracy z klientem i zaangażowanymi firmami, na każdym etapie. Od przygotowania urządzeń do transportu w kilku fabrykach, z uwzględnieniem restrykcyjnych wymogów linii lotniczej, przewiezienie ich na lotnisko just-in-time, załadunek i rozładunek w portach lotniczych po dostawę do finalnego odbiorcy w USA. Cały proces został przygotowany w ciągu niespełna miesiąca – mówi Justyna Kowalska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.

Operacja załadunku krok, po kroku 
Ładunek, przygotowany w fabrykach klienta do transportu z gdańskiego lotniska, obejmował ważącą blisko 47 ton turbinę parową (o długości 5,60 m, szerokości 3,81 m i wysokości 3,58 m), 19,5-tonową jednostkę olejową (o długości 9,40 m, szerokości 2,65 m i wysokości 4 m) oraz ponad 13-tonową przekładnię (długość 3,5 m, szerokość 2,75 m i wysokość 2,7 m). Łączna waga tej przesyłki wraz z oprzyrządowaniem wyniosła 86 ton i 911 kg. Na lotnisko w Gdańsku urządzenia energetyczne zostały dowiezione transportem drogowym z kilku fabryk, położonych głównie w północnej Polsce oraz we Francji. Wykorzystano do tego specjalistyczne naczepy. Ze względu na wymiary i wagę przesyłki, spedytorzy Fracht FWO PL musieli m.in. uzyskać zezwolenia na przejazdy ponadgabarytowe po drogach w kraju oraz tranzytowych z Francji. Dodatkowo pojazd, na który została załadowana turbina parowa wraz z wyposażeniem, mógł poruszać się tylko i wyłącznie w godzinach nocnych.
Na gdańskim lotnisku Rębiechowo urządzenia energetyczne zostały załadowane na pokład Antonowa–AN 124. Najpierw była to turbina parowa, następnie jednostka olejowa i przekładnia. Z naczep ładunki przenoszono na rampę załadunkową za pomocą dźwigu. Przy załadunku wykorzystano zarówno tylną rampę załadowczą jak i podnoszony przedni nos kadłuba samolotu. Cały ten proces, nadzorowany przez Fracht FWO, z uwzględnieniem również formalności, procedur celnych i kontroli bezpieczeństwa, trwał kilka godzin. Zgodnie z planem wyczarterowany frachtowiec wystartował z Gdańska 19 grudnia 2018 o 22:30, a w Atlancie wylądował o 22:00 czasu lokalnego kolejnego dnia, z międzylądowaniami na zatankowanie i odpoczynek załogi.
W tym samym czasie podobny proces, z zachowaniem tych samych procedur, odbywał się na lotnisku w Ostrawie w Czechach, gdzie załadowywany był drugi wyczarterowany samolot frachtowy. Tu ładunkiem był ponad 100-tonowy generator z wyposażeniem, o długości 6,95 m, szerokości 4,05 m i wysokości 3,20 m, dowieziony z fabryki w Pilznie. Przy organizacji tego transportu polski zespół spedytorów Fracht FWO Polska był wspierany przez kolegów z oddziału Fracht FWO w Czechach.

Współpraca i doświadczenie
Dedykowany transport drogowy i lotniczy urządzeń energetycznych z Polski i Czech do USA został przygotowany przez Działy Project Cargo oraz Spedycji Lotniczej Fracht FWO Polska. Natomiast za rozładunek na lotnisku w Atlancie, formalności związane z importową odprawą celną oraz dostawę do finalnego odbiorcy odpowiadał amerykański oddział Fracht FWO.

Organizacja tak trudnych i skomplikowanych dostaw ładunków ponadgabarytowych i specjalnych dla branży przemysłowej i energetycznej jest możliwa tylko dzięki długoletniemu doświadczeniu i szerokich kompetencji spedytorów Fracht FWO Polska. Wcześniej zorganizowali m.in. dostawę 57- tonowej części turbiny z Polski do USA na pokładzie Antonowa – AN 124 czy sześciu skrzyń o łącznej wadze 23 ton z wykorzystaniem Boeinga 747. Przy organizacji tego typu transportów wsparciem jest know-how i globalna sieć logistyczna Grupy Fracht, z 98 oddziałami na 6 kontynentach - w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii oraz Afryce, dzięki rozbudowanej sieci partnerów obejmująca wszystkie kraje świata.

Link do filmu z nagraniem załadunku na pokład Antonowa AN-124 w Gdańsku, jak też do innych ciekawych nagranych realizacji Fracht FWO Polska: https://www.youtube.com/watch?v=CCdJ_LzApfQ

(źr. Fracht FWO Polska)

kobiety w logistyce
Różnice wynagrodzeń kobiet i mężczyzn w Polsce są jedne z najniższych w UE
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
OCRK o niewzruszalności mandatu karnego
Wdrożenie inteligentnych tachografów – więcej pytań niż wiadomych!
Zasady odpoczynku kierowcy pojazdu ciężarowego na promie – o czym pamiętać nale ...
Zmiany zasad rozliczania kryptowalut – jak to działa?
Jedziesz na Węgry – koniecznie weź ze sobą dokument o badaniu technicznym
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy płaczą i płacą - czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
Psucie prawa – o ustawodawstwie celnym UE oczami brokera celnego!
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dziewiąta edycja Transport Week 2019 już za trzy tygodnie w Gdyni
DB Schenker uruchomił połączenie intermodalne między Polską a Turcją
Poczta Polska uruchomiła międzynarodową przesyłkę paletową
Aktywizacja bezrobotnych – czy rządowe bony się sprawdzają?
C.H. Robinson z tytułem Top Employer 2019
WISTA Poland – podsumowanie 2018 i plany na rok 2019!
DKV wprowadza możliwość płatności za mandaty kartą paliwową
Dachser rozbudowuje poznański oddział
ID Logistics i Sogefi rozwijają współpracę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC