Konto pracodawcy


CEVA wykonała pierwszy transport drogowy z Chin do Europy na karnecie TIR

Jak donoszą światowe media logistyczne, operator logistyczny CEVA Logistics zorganizował z powodzeniem pierwszą dostawę transportem samochodowym z Chin do Polski. To był również pierwszy transport drogowy, po przystąpieniu przez ChRL do Konwencji TIR, z wykorzystaniem karnetu TIR na całej trasie Chiny – Europa.

Ten pierwszy, pionierski transport samochodowy odbył się z chińskiego miasta Khorgos (położonego w pobliżu granicy z Kazachstanem) do Polski z wykorzystaniem procedury tranzytowej na bazie karnetu TIR. Czas przejazdu autem ciężarowym na tej trasie wyniósł 13 dni i był o 50 proc. tańszy od transportu lotniczego oraz od 30 do 50 proc. szybszy od transportu morskiego, a licząc jako dostawę door to door, może być szybszy od kolejowego od 30 do 50 proc. Tym samym CEVA otworzyła nową opcję transportu ładunków na trasie Chiny – Europa.

Ciężarówka wyruszyła z Khorgos w dniu 13 listopada, pokonując ok. 7 tys. kilometrów przez Kazachstan, Rosje i Białoruś, aż do Polski gdzie dotarła 24 listopada bez żadnych problemów, również pokonując sprawnie wszystkie granice. Zamknięcie karnetu TIR w miejscu docelowym nastąpiło po 13 dniach w dniu 26 listopada. W realizacji tego projektu CEVA Logistics korzystała z pomocy partnerów, do współpracy włączyli się IRU (Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego) oraz firmy Alblas i Jet-rail. Organizacja transportu drogowego na trasie Chiny - Europa z wykorzystaniem karnetu TIR była możliwa tylko dlatego, że Chiny jako 70 kraj podpisały międzynarodową Konwencję TIR i wprowadziły ją w życie w pierwszej połowie 2017 r.

Po udanej próbie, CEVA Logistica zapowiada uruchomienie regularnych dostaw samochodowych na trasie Chiny – Europa już w roku 2019.

(red.)

kobiety w logistyce
DHL nagrodzony za projekt Women in Managament
Coraz więcej kobiet zostaje listonoszkami
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
OCRK o niewzruszalności mandatu karnego
Wdrożenie inteligentnych tachografów – więcej pytań niż wiadomych!
Zasady odpoczynku kierowcy pojazdu ciężarowego na promie – o czym pamiętać nale ...
Zmiany zasad rozliczania kryptowalut – jak to działa?
Jedziesz na Węgry – koniecznie weź ze sobą dokument o badaniu technicznym
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy płaczą i płacą - czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
Czynsze za wynajem powierzchni magazynowych utrzymają trend wzrostowy w 2019 r.
Psucie prawa – o ustawodawstwie celnym UE oczami brokera celnego!
Co zdominuje transport w 2019 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Szymon Bielas CEO DB Schenker North&East Europe
FM Logistic buduje magazyn farmaceutyczny za 20 mln euro
Ile zarobią inwestorzy na CPK?
DHL partnerem logistycznym światowego tournée Bryana Adamsa „Shine A Light” 201 ...
Inteligentne opony już wkrótce w naszych autach – jakie będą miały funkcje?
ID Logistics podsumowało przychody za 2018 rok
Dziewiąta edycja Transport Week 2019 już za trzy tygodnie w Gdyni
DB Schenker uruchomił połączenie intermodalne między Polską a Turcją
Poczta Polska uruchomiła międzynarodową przesyłkę paletową
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC