Dodaj ogłoszenie o pracy


CPK zatrudnił dyrektora PR i komunikacji

Od połowy stycznia nowo utworzone stanowisko dyrektora PR i komunikacji w spółce Centralny Port Komunikacyjny objął Konrad Majszyk. Będzie odpowiadać m.in. za współtworzenie i realizację strategii komunikacyjnej CPK, utrzymywanie relacji z mediami oraz koordynację działań marketingowych spółki.

Konrad Majszyk do CPK przeszedł z Polskich Linii Lotniczych LOT, w których pracował od połowy 2017 r. pełniąc funkcję zastępcy dyrektora komunikacji korporacyjnej. Odpowiadał za współorganizację działań medialnych LOT-u i Polskiej Grupy Lotniczej, działalność biura prasowego, współpracę z mediami, a także m.in. redakcję magazynu pokładowego „Kaleidoscope”. W latach 2012 - 2017 r. jako dziennikarz ekonomiczny w „Dzienniku Gazety Prawnej” zajmował się transportem (lotniczym, kolejowym, drogowym i morskim) oraz logistyką, spółkami budowlanymi i sektorem energetycznym. Organizował i moderował liczne debaty, m.in. podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego i One Cargo w Katowicach. W latach 2003-2012 był dziennikarzem „Rzeczpospolitej” podejmującym głównie tematykę transportową i komunikacyjną. Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i podyplomowego studium polityki pieniężnej Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą a Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu, w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Inwestycja powinna umożliwić stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy. W rejonie CPK powstanie Airport City, w skład którego wejdą m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju.

(źr. CPK)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.