Dodaj ogłoszenie o pracy


Katarzyna Szymańska-Cwalina product manager sea freight oraz Katarzyna Kopeć product manager air freight - Hellmann Worldwide Logistics Polska

Od zawsze kocham morze i nie wyobrażam sobie pracy z dala od morskich przestrzeni...

- Praca w logistyce to ciągłe wyzwania i ciągły ruch – mówi Katarzyna Szymańska – Cwalina Product Manager Sea Freight w Hellmann Worldwide Logistics Polska, która swoją karierę w tej branży rozpoczęła 16 lat temu. Kończąc studia na Wydziale BGiO Uniwersytetu  Gdańskiego, po studiach pracę rozpoczęła w firmie handlu zagranicznego, gdzie zajmowała się organizacją dostaw towarów transportem morskim, pełnostatkowym. Jak sama mówi, kochała morze od zawsze, mieszka w Trójmieście i nie wyobraża sobie życia w środku lądu, gdzie nie ma dostępu do morskich przestrzeni.
Pasja do morza i sportów wodnych doskonale wpisywała się w to, co robiła i robi nadal zawodowo. Organizacja transportu morskiego weszła jej w krew i dlatego zdecydowała się kontynuować przygodę z transportem, przechodząc do firmy spedycyjnej.
Zapytana o to, czy kiedykolwiek miała wahania, by rzucić transport morski odpowiada – każdy ma takie momenty, kiedy zastanawia się co ja tutaj właściwie robię, skoro jest tyle innych spokojniejszych zajęć dla kobiety – może „kwiaciarnia”. Takie myśli szybko jednak mijały, kiedy pojawiało się kolejne wyzwanie w pracy, kolejny transport, kolejna odpowiedzialność, kontakty z ludźmi i wyjazdy. - O tak, do pracy w branży TSL trzeba być dyspozycyjnym i otwartym – mówi z uśmiechem na twarzy Pani Katarzyna. Kontakty i spotkania z ludźmi z całego świata dają jej szczególną satysfakcję. - Moje koleżanki, które wykonują zawody spokojniejsze, dające z pewnością większą przewidywalność i stabilność dziwią mi się, jak ja to tempo wytrzymuję. Lubię intensywną pracę, jak dużo się dzieje, dlatego trudno byłoby mi teraz zmienić pracę na bardziej monotonną – opowiada p. Kasia.
Nie tylko pasja, ale też i talent oraz predyspozycje do zarządzania ludźmi pokierowały karierą Pani Katarzyny. Aby pozyskać autorytet wśród pracowników trzeba mieć przede wszystkim jakiś pomysł na siebie jako menedżera i nie ukrywam, czasami „powalczyć” z Panami, którzy z reguły  mają większą siłę przebicia w tej branży, ale udaje się i nie mam z tym problemów. – mówi p. Katarzyna. Tak naprawdę praca w logistyce nie jest pracą łatwą i trzeba być trochę ekstrawertykiem, a to co jest najważniejsze to wiedza, doświadczenie, umiejętność współpracy z ludźmi, kreatywność i wytrwałość. Zapytana, czy jeśli miałaby szansę podjąć drugi raz decyzję o wyborze ścieżki kariery, w jakiej branży by chciała się znaleźć – odpowiada transport i logistyka. A czy poleciłaby pracę w logistyce swojej dorastającej córce – mówi zdecydowanie „tak”, bo to praca pełna wyzwań i satysfakcji.
Poza pracą z chęcią relaksuje się na łódkach, żaglówkach, a siebie określa jako „kochająca morze”.

 

Tak naprawdę, jestem cięgle w wirtualnej podróży wraz z przesyłkami naszych klientów...


Do pracy w logistyce trafiłam trochę przez przypadek. Zaczynałam od praktyki studenckiej po drugim roku studiów licencjackich, następnie po ich ukończeniu podjęłam pracę w naszym oddziale w Tarnowskich Górach jako międzynarodowy spedytor drogowy. - mówi Katarzyna Kopeć Product Manager Air Freight Hellmann Worlwide Logistics Polska. Po pięciu latach pracy otrzymała propozycję zmiany działu na fracht lotniczy w Warszawie.
- Propozycję przyjęłam, to było nowe wyzwanie i możliwość dalszego rozwoju, nabycia nowych umiejętności. - dodaje p. Kasia. Ta praca ją zafascynowała. Jak mówi, w przypadku frachtu lotniczego wszystko toczy się bardzo szybko, pojawiają się sytuacje nietypowe wymagające szybkich niestandardowych rozwiązań. Przesyłki niebezpieczne, żywe zwierzęta, czartery usługi typu courier on board itp. to codzienność w takiej firmie jak Hellmann. Od 3 lat jest Kierownikiem Produktu Fracht Lotniczy i Oddziału HWL w Warszawie. - Zespól podległych mi pracowników złożony jest z działu operacyjnego i sprzedażowego. - wymienia p. Katarzyna. Zapytana, czy trudno być szefem – kobietą takiego działu, odpowiada - Moim zdaniem nie ma znaczenia czy jest się kobietą czy mężczyzną. Logistyka wbrew pozorom nie jest typowo męską branżą - zwłaszcza transport międzynarodowy. Tu można znaleźć naprawdę sporo kobiet zarówno w operacjach jak i na stanowiskach kierowniczych. Staram się też nie rozpatrywać spraw zawodowych w kategoriach płci ale być otwartą do ludzi i mieć nadzieję, że wszystko można załatwić jeśli się tylko tego chce.
Dodaje, że praca w logistyce, a dokładnie zajmowanie się transportem międzynarodowym bardzo jej odpowiada i jest pewna, że nadal będzie kształciła się w tym kierunku. Jej pasją są podróże, góry, ciekawość świata, chęć przebywania w miejscach, do których niewielu dociera przekłada się na pasję do pracy. - Tak naprawdę jestem cięgle w wirtualnej podróży wraz z przesyłkami naszych klientów. Rozmowy z ludźmi z całego świata a przede wszystkim ogromna satysfakcja z załatwiania spraw, które dla innych wydają się zbyt trudne czy nawet wręcz niemożliwe sprawiają, że nie wkrada się monotonia do mojego życia zawodowego i cały czas moja praca jest dla mnie dużym wyzwaniem. - mówi z satysfakcją p. Katarzyna.

(opr. Beata Trochymiak)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.