Sytuacja związana z działaniami wojennymi i agresją Rosji w Ukrainie, sankcje oraz zamknięcie przestrzeni powietrznej przekładają się na rynek usług frachtu lotniczego. W skali globalnej zdolność przewozowa air cargo zmniejszyła się o około 20 proc. Operatorzy logistyczni szukają nowych rozwiązań. Dachser Air & Sea Logistics postanowił uruchomić dodatkowy cotygodniowy lot czarterowy na trasie Frankfurt-Szanghaj.
Samolot czarterowy będzie kursował między Europą a Azją raz w tygodniu, zabierając jednorazowo około 100 ton ładunku. Dachser stale monitoruje rozwój sytuację i szybko zareagował na obecne wąskie gardło w air cargo na trasie między Szanghajem a Frankfurtem.
Obecnie na trasie Frankfurt-Szanghaj pojawiają się problemy ze zdolnością przewozową we frachcie lotniczym. - Sytuacja związana z przepustowością naszej sieci na głównych lotniskach w Hongkongu i Szanghaju, jak również we Frankfurcie, który jest naszą europejską bramą do Azji, jest stabilna – podkreśla Timo Stroh.
Należy tez dodać, że mogą zdarzyć się utrudnienia w pracy portu lotniczego w Hongkongu związane z ogniskami koronawirusa. Zawieszenie niektórych lotów i zamknięcie przestrzeni powietrznej w wyniku sankcji związanych z wojną w Ukrainie spowodowało do wydłużenia czasu tranzytu oraz ogólnego zmniejszenia przepustowości frachtu lotniczego. Sytuację pogarsza również rosnąca cena ropy naftowej, jednak regularne połączenia lotnicze w ramach sieci Dachser, a także loty czarterowe dla klientów między Europą a Azją, w większości odbywają się zgodnie z planem.
(źr. Dachser)