Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser inwestuje w pojazdy bezemisyjne

Dachser powiększa flotę pojazdów osobowych z napędem akumulatorowym oraz odpowiednie systemy ich ładowania. Planowane są również testy ciężarówek napędzanych wodorem.

Dachser zamierza zwiększyć wykorzystanie pojazdów o zerowej emisji, czyli takich, które nie emitują żadnych gazów cieplarnianych ani zanieczyszczeń powietrza. W pierwszym etapie, do końca 2023 r. firma wprowadzi na europejskie trasy co najmniej 50 dodatkowych elektrycznych ciężarówek z napędem akumulatorowym. Ponadto flotę pojazdów służbowych i serwisowych zasili blisko 1000 elektrycznych samochodów osobowych. Równolegle operator będzie kontynuować szereg projektów pilotażowych mających na celu opracowanie i przetestowanie ciężarówek napędzanych wodorem. Pierwsze tego typu pojazdy różnych producentów mają wyjechać na drogi w sieci Dachser najpóźniej do 2023 roku.
Jedynym sposobem na osiągnięcie przez sektor transportu długoterminowego celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej, jest korzystanie z pojazdów zeroemisyjnych. Dlatego właśnie takie pojazdy stanowią kluczowy element naszej strategii ochrony klimatu. W najbliższych latach zamierzamy znacznie zwiększyć wykorzystanie pojazdów przyjaznych dla środowiska, co da nam cenne doświadczenie, a także przyczyni się do zwiększenia liczby tego typu samochodów na europejskich drogach – wyjaśnia Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) w Dachser.

Obecnie Dachser wykorzystuje pojazdy akumulatorowe głównie do dostaw miejskich w ramach swojej sieci drobnicowej. W Europie firma posiada w codziennej eksploatacji rowery towarowe ze wspomaganiem elektrycznym, a przede wszystkim pojazdy elektryczne o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,5 tony. Wciąż dostępnych jest bardzo niewiele w pełni elektrycznych produkowanych seryjnie pojazdów o wyższej dopuszczalnej masie całkowitej. Obecnie jedyną tego typu ciężarówką eksploatowaną przez Dachser jest przedprodukcyjny 19-tonowy model Mercedes-Benz eActros użytkowany w Stuttgarcie, stolicy Badenii-Wirtembergii, w ramach partnerstwa innowacyjnego z Daimlerem.
W ciągu najbliższych dwóch lat Dachser samodzielnie lub we współpracy z partnerami transportowymi zakupi co najmniej 50 dodatkowych ciężarówek o zerowej emisji, w tym ciężkie pojazdy akumulatorowo-elektryczne i ciągniki siodłowe różnych producentów.

W europejskiej sieci Dachser aktywnie promujemy wykorzystanie pojazdów z zerową emisją spalin, aby jak najefektywniej włączyć je do naszych procesów transportowych. Są to inwestycje w przyszłość, które w dłuższej perspektywie zaprocentują. W tym roku będziemy rozszerzać wykorzystanie ciężarówek o zerowej emisji spalin na przewozy regionalne, a w szczególności przewozy wahadłowe. Zamierzamy również wykorzystywać pojazdy zasilane akumulatorami do przemieszczania nadwozi wymiennych i naczep pomiędzy naszymi oddziałami - wyjaśnia Alexander Tonn, Chief Operations Officer (COO) Road Logistics w Dachser.

Elektryczne samochody służbowe
Ponadto do końca 2023 r. co drugi samochód służbowy Dachser w Europie będzie elektrycznym pojazdem akumulatorowym. Jest to łącznie około 1 000 samochodów osobowych. Kierowcy i oddziały Dachser będą mogli wybierać spośród różnych modeli różnych producentów. Proces przechodzenia na w pełni elektryczne samochody osobowe odbywa się stopniowo, ponieważ wymagany profil użytkowania nie zawsze odpowiada możliwościom technicznym pojazdów. Ponadto obecnie nie jest możliwe zaspokojenie aktualnych potrzeb firmy ze względu na bardzo długie terminy dostaw. Członkowie zarządu Dachser przejdą całkowicie na elektryczne samochody służbowe w 2022 roku.

Ładowanie zieloną energią
Równolegle Dachser tworzy w swoich oddziałach odpowiednią liczbę stacji ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto planowanych jest ponad 40 nowych punktów szybkiego ładowania dla ciężarówek, każdy o mocy ładowania 180 kW. Wszystkie punkty ładowania są zasilane zieloną energią elektryczną, która jest kupowana albo wytwarzana przez firmę za pomocą instalacji fotowoltaicznych.

(źr. Dachser)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.