Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO uruchamia pierwszy wolny o emisji CO2 pociąg z UE do Chin

41-wagonowy pociąg towarowy wyruszył 15 listopada 2021 roku w trzytygodniową podróż Nowym Jedwabnym Szlakiem ze Słowacji do Chin. To pierwszy neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla pociąg GEFCO, eksploatowany na zlecenie klienta poszukującego rozwiązań niskoemisyjnych w zakresie transportu towarów konsumpcyjnych. GEFCO zrekompensuje emisję 250 ton CO2, inwestując w projekty z certyfikatem Gold Standard. Pociąg towarowy jest wyposażony w urządzenia Internetu Rzeczy (IoT), które umożliwiają śledzenie, kontrolę temperatury i integralności towarów podczas transportu.

- Cieszymy się ze współpracy z naszym wieloletnim klientem przy wprowadzeniu tego przełomowego, neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla pociągu. Obserwujemy na rynku wzrost popytu na rozwiązania bardziej przyjazne dla klimatu, zwłaszcza w transporcie dalekobieżnym. W GEFCO obliczamy wpływ naszych usług na środowisko, a następnie przeprojektowujemy je, aby zminimalizować emisje oraz proponujemy dodatkowe rozwiązania kompensujące pozostałą emisję. Transport kolejowy to bardzo dobry sposób na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla – skomentowała Alice Defranoux, Rail Manager, GEFCO.

Trzytygodniowa podróż Nowym Jedwabnym Szlakiem obejmuje przejazd ze Słowacji do Brześcia-Małaszewicz na granicy polsko-białoruskiej, gdzie towary są przeładowywane z europejskich do rosyjskich wagonów kolejowych. Następnie pociąg jedzie przez Białoruś i Rosję do przejścia kolejowego Alashankou-Dostyk, między Chinami i Kazachstanem. To ważny punkt Euroazjatyckiego Mostu Lądowego na granicy z regionem Xinjiang, portem wejścia do Chin. Towary przed ostateczną dostawą do chińskiego Xi’an są przeładowywane na chińskie wagony.

(źr. GEFCO)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.