Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics inwestuje w Afryce

Afryka jest ważnym kierunkiem międzynarodowej ekspansji CEVA Logistics, ukierunkowanej na budowanie pozycji czołowego gracza na rynku usług logistycznych. Firma stawia na rozwój kompleksowych rozwiązań end-to-end w transporcie w temperaturze kontrolowanej towarów wrażliwych i łatwo psujących się. W ostatnim czasie CEVA zainwestowała w rozwój infrastruktury do załadunku ryb świeżych tj. tuńczyk poławiany u Wybrzeży Kości Słoniowej w Zachodniej Afryce.

W ramach tej inwestycji CEVA zakupiła dwa specjalistyczne urządzenia załadowcze, które wykorzystywane są w porcie w Abidżanie, głównie do obsługi świeżego tuńczyka. Ich zastosowanie ma wzmocnić ofertę CEVA w zakresie kompleksowych rozwiązań end-to-end w dostawach mrożonych ryb, a szczególnie tuńczyków, których eksport z Wybrzeża Kości Słoniowej do 2023 r. ma przekroczyć 150 tys. ton.

Zespół CEVA Logistics na Wybrzeżu Kości Słoniowej ma już wieloletnie doświadczenie w obsłudze tych wrażliwych na warunki transportu ładunków. Operator zajmuje się nie tylko załadunkiem ryb, a także napełnianiem kontenerów, przeładunkiem i zarządzaniem wszystkimi formalnościami celnymi.
Nowe urządzenia do załadunku ryb, wykorzystywane w abidżańskim porcie, obsługiwane są przez specjalnie przeszkolony personel CEVA. W ciągu zaledwie dwóch dni, przy ich pomocy wypełniono ponad 10 kontenerów reeferowych’40, jednocześnie zapewniając ochronę wrażliwego ładunku przed szkodliwym wpływem czynników takich jak słońce, wysoka temperatura czy wilgoć. Dzięki zastosowaniu specjalistycznych urządzeń CEVA ma zwiększyć niezawodność i wydajność procesu załadunku ryb, jednocześnie unikając kosztownych przestojów. To zapewni najwyższą jakość obsługi dostaw eksportowych na kluczowe dla Wybrzeża Kości Słoniowej rynki, tj. Hiszpania i Ekwador. Nowy sprzęt przynosi już korzyści klientom CEVA, do których należy m.in. Grupo Albacora.

Strategiczna ekspansja CEVA na rynkach afrykańskich rozpoczęła się w czerwcu 2020 r. Wzmacniając obecność w Afryce Północno-Wschodniej, operator przejął większościowe udziały w egipskim IBA Freight Services, specjalizującym się w usługach multimodalnych i 3PL oraz mniejszościowy pakiet w etiopskim MACCFA, oferującym pełen zakres usług logistycznych, w tym intermodalnych z wykorzystaniem block train. Na początku tego roku CEVA przejęła w Maroku Grupę ASTI, jedną z największych firm logistycznych w tym kraju, tym samym poszerzając zakres obsługi dostaw eksportowych, zwłaszcza w „reeferach” (kontenerach chłodniczych) i logistyki kontraktowej. To przejęcie umocniło też pozycję CEVA na marokańskim rynku usług logistycznych dla branży automotive. Z kolei objęcie większościowego pakietu udziałów w AMI Worldwide, rozszerzyło afrykańską sieć CEVA o nowe oddziały w 12 krajach. Obecnie sieć logistyczna CEVA w Afryce obejmuje 80 oddziałów w 42 krajach, w tym w 21 z nich działa pod marką własną.

(źr. CEVA Logistics)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.