Dodaj ogłoszenie o pracy


FedEx Express uruchamia połączenie między Europą a Japonią

FedEx Express Europe ogłosił uruchomienie nowego międzykontynentalnego lotu między Europą a Japonią, umożliwiającego dostawy przesyłek – także z Polski, w bezpośrednim połączeniu zarówno do Japonii, jak i północnych Chin.

Lot obsługiwany przez Boeinga 777 zwiększy przepustowość między kontynentami o dodatkowe blisko 200 ton tygodniowo. Nowe połączenie realizowane będzie bezpośrednio cztery razy w tygodniu z lotniska Charles-de-Gaulle w Paryżu na międzynarodowe lotnisko Kansai w Osace w Japonii. Następnie samolot poleci na międzynarodowe lotnisko Guangzhou Baiyun w Kantonie (Chiny). Ponadto, raz na tydzień, z lotniska Charles-de-Gaulle poleci samolot, który najpierw wyląduje na lotnisku Changi w Singapurze, a następnie na kantońskim lotnisku Baiyun. Nowe połączenie zapewni blisko 50 ton dodatkowej przepustowości.

Nowe połączenia to odpowiedź firmy na wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów, szczególnie w przypadku przesyłek e-commerce w regionie. W czerwcu 2021 r. FedEx odnotował wzrost wolumenu przesyłek z obszaru handlu elektronicznym o ponad 1 miliard dolarów rok do roku z Azji i Europy. Dzięki temu połączeniu firmy działające na szlaku UE-Japonia oraz wewnątrz Azji będę miały łatwiejszy dostęp do rynków APAC – rynków, z których szereg pracuje nad odbudową swoich potencjałów po załamaniu, jakie miało miejsce w 2020 r. - Sprzedaż detaliczna w Internecie w regionie Azji i Pacyfiku wygenerowała około 2,45 biliona dolarów w 2020 r. Biorąc pod uwagę badania szacujące, że sprzedaż e-commerce w tym regionie ma się prawie podwoić do 2025 r., ważne jest, aby europejskie firmy mogły swobodnie korzystać z potencjału wzrostu, jaki oferuje ten rejon - powiedziała Karen Reddington, prezes FedEx Express Europe. - Najnowsze wzmocnienie naszej sieci oznacza, że europejskie przedsiębiorstwa mogą teraz skorzystać z ogromnych możliwości rozwoju, jakie stwarzają rynki w Japonii i regionie APAC. Firmy mogą polegać na FedEx jako partnerze w rozwijaniu swojej działalności na tym kwitnącym szlaku handlowym.

Szybko rozwijające się rynki regionu APAC stanowią atrakcyjne miejsce dla wielu polskich i europejskich firm, które chcą poszerzać działalność w tym regionie. Japoński światowy import wzrósł o 28,3% w okresie od maja 2020 r. do maja 2021 r., przy czym Europa odpowiada za 16% całego japońskiego importu (103 mld dolarów). Japonia jest także czwartym co do wielkości rynkiem e-commerce. Jako jeden z wiodących graczy w dziedzinie logistyki ekspresowej w regionie APAC, FedEx obsługuje obecnie ponad 200 lotów tygodniowo pomiędzy regionem APAC a lokalizacjami w regionach Pacyfiku i Europy, łącząc tym samym klientów z krajów UE i APAC z rozległą globalną siecią firmy.

(źr. FedEx)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.