Dodaj ogłoszenie o pracy


Omega Pilzno powiększa swoją ecoflotę

Tabor firmy uzupełnia 110 pojazdów ciężarowych Volvo oraz ponad 130 naczep i przyczep różnego typu. Część nowych ciągników napędzają jednostki zasilane LNG. Natomiast zamówione chłodnie wyposażono w niskoemisyjne agregaty z panelami słonecznymi na dachu. Inwestycje stanowią realizację założeń Strategii Środowiskowej Omegi Pilzno, opisanych w najnowszym Raporcie Ekologicznym przedsiębiorstwa.

Jednym z celów Omegi Pilzno jest wypełnienie polityki zrównoważonego rozwoju, poprzez umożliwienie realny wpływ na obniżenie śladu węglowego. Choć udział transportu w globalnej emisji CO2 do atmosfery nie jest największy, to nadal można jeszcze wiele zrobić, by ten sektor gospodarki był bardziej przyjazny środowisku. Jednym ze sposobów by spełnić ten cel jest inwestowanie w ekologiczne technologie.

Do istniejącego już taboru niskoemisyjnych ciągników siodłowych zasilanych LNG (z zapłonem iskrowym) firma dołączyła 10 najnowszych ciężarówek na gaz marki Volvo (w technologii HPDI). Pojazdy tworzą „zielone” zestawy z naczepami o obniżonej masie własnej, które pozwalają na realne obniżenie emisji. Uzupełnieniem ekologicznej floty Omegi Pilzno, są chłodnie wyposażone w agregaty z panelami słonecznymi. Dzięki ładowaniu akumulatorów agregatu za pomocą energii słonecznej, zużycie paliwa spada o 16%. Obniżona jest również awaryjność agregatów, ponieważ uruchamiają się o wiele rzadziej dzięki dodatkowemu zasilaniu.

- W naszym przekonaniu sensowy jest tylko odpowiednio ukierunkowany rozwój, dlatego konsekwentnie kroczymy ekologiczną ścieżką. Interesują nas kompleksowe rozwiązania i takie staramy się oferować klientom. Naszym pomysłem jest łączenie nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska technologii transportowych w zintegrowane ekologiczne zestawy. Ciągnik napędzany LNG, naczepa o obniżonej masie własnej lub chłodnia z panelem słonecznym oraz opony o zmniejszonych oporach toczenia kumulują efekt, pozwalając na realne obniżenie emisji – mówi Adam Godawski, wiceprezes Omegi Pilzno.
Kolejnym ze sposobów, by wypełnić cele środowiskowe jest wykonywanie przewozów z użyciem możliwie najnowocześniejszych pojazdów ciężarowych, które spełniają najbardziej restrykcyjne normy emisji.

- Obecnie naszą ambicją w zakresie taboru jest wymiana ostatnich sztuk pojazdów z niższą normą emisji EURO 5 na ciężarówki najnowszej generacji. Zakładamy, że do roku 2023 wszystkie pojazdy w naszej flocie spełniać będą normę EURO 6 lub wyższą – mówi Krystian Tyksiński, manager techniczny w Omedze Pilzno.
Z uwagi na to w 2021 roku firma zamówiła 75 ciągników siodłowych Volvo FH nowej generacji, spełniających najwyższą normę EURO 6D. Tabor zasili również 25 pojazdów z wymiennymi zabudowami BDF, z których 5 wyposażonych będzie w windy ułatwiające przeładunek. W najbliższych miesiącach Omega Pilzno uzupełni także swoją flotę o 130 nowych naczep, a część z nich będzie cechowało się obniżoną masą własną i wejdzie w skład „zielonych” zestawów, które są w ofercie firmy.

(źr. Omega Pilzno)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.