Dodaj ogłoszenie o pracy


PEKAES rozwija sieć połączeń w Europie

PEKAES wzmacnia sieć połączeń międzynarodowych w Europie. Ostatnie tygodnie przyniosły uruchomienie dodatkowych linii na europejskich trasach, a także dalsze inwestycje firmy w infrastrukturę terminalową.

Rosnąca wymiana handlowa pomiędzy państwami przełożyła się na działalność operatorów logistycznych wyspecjalizowanych w kompleksowych dostawach ładunków do każdego punktu na mapie świata. W ostatnim czasie PEKAES poszerzył swoją ofertę o nowe trasy i dodatkowe połączenia w Europie. Dzięki temu w znaczący sposób skróceniu uległ czas dostaw międzynarodowych przesyłek drobnicowych na wielu europejskich trasach.

Rumunia, Węgry i Grecja
Operator uruchomił między innymi dodatkowe linie do Rumunii, realizując obecnie na tym kierunku cztery eksporty w tygodniu i dwa importy. Obsługuje na tej trasie głównie branże motoryzacyjną, chemiczną oraz tekstylną. 
– Posiadamy pięć magazynów w różnych lokalizacjach w Rumunii, do których wysyłamy samochody z Polski. W zależności od punktu odbioru czy dostawy, w ciągu dwóch lub trzech dni towary naszych Klientów docierają do miejsca docelowego. Warto wspomnieć, że PEKAES realizuje także połączenie do Mołdawii, które jak wynika z naszych obserwacji, coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. – mówi Marek Tkaczyk, dyrektor sieci międzynarodowej PEKAES.

Jednym z najbardziej popularnych kierunków transportu przesyłek międzynarodowych realizowanych przez PEKAES są Węgry. Kursy realizowane są codziennie z terminalu operatora w Czechowicach-Dziedzicach. Firma dostarcza także towary do Serbii, Bośni i Macedonii. Wśród przewożonych ładunków znajdują się przede wszystkim meble, akcesoria łazienkowe, części zamienne, elektronarzędzia, panele podłogowe, jak i inne drobne elementy. Operator realizuje również codzienne kursy do Czech, Słowacji i Austrii. W przypadku tych państw, załadunek towarów odbywa się rano w Polsce, a późnym popołudniem, następuje już rozładunek na terenie tych krajów. Dostawy są realizowane w 48 godzin od momentu odbioru towaru. W przypadku Węgier i Rumuni czas dostawy wynosi 72 godziny.
Wzmocnieniu uległa również sieć międzynarodowych połączeń PEKAES pomiędzy Polską a Niemcami. Obecnie Spółka oferuje trzy codzienne połączenia drobnicowe z Niemcami. Ponadto bezpośrednie połączenia ze Szwajcarią, Holandią i Ukrainą, a od czerwca tego roku również dodatkowe, bezpośrednie połączenie z Polski do Salonik i Aten.
– Zdecydowanie Grecja bije rekordy popularności w tym roku, dlatego uruchomiliśmy drugie wyjście w tygodniu, które znacząco wpłynęło na skrócenie czasu dostaw towarów do tego kraju. Klienci mogą także zlecić nam dystrybucję przesyłek na terenie Cypru. Dodam, że kierunkiem, który równie dobrze się rozwija jest Bułgaria, gdzie jeździmy już dwa razy w tygodniu – dodaje Marek Tkaczyk.

Spółka rozwija także połączenia na południu Europy np. we Włoszech. Terminale obsługujące Polskę po stronie włoskiego partnera znajdują się w Mediolanie, Turynie i Padwie.
– Polska notuje w tym roku rekordowe wyniki zarówno w eksporcie, jak i imporcie towarów, co przekłada się bezpośrednio także na naszą działalność. Dlatego uruchamiając kolejne kierunki i dodatkowe linie drobnicowe, bierzemy pod uwagę aktualne trendy rynkowe. Jednocześnie otwieramy się na nowe możliwości biznesowe dla naszych Klientów. Zapewniamy szeroką sieć połączeń, jak również kompleksowe usługi, zintegrowaną informację, nowoczesne rozwiązania informatyczne oraz wysoką jakość usług. – mówi Maciej Bachman, prezes zarządu PEKAES.

(źr. PEKAES)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.