Dodaj ogłoszenie o pracy


Odbiór kontenerów na podstawie tożsamości zamiast kodu PIN

Port w Antwerpii wprowadza zmiany w cyfrowym procesie zwalniania kontenerów, tzw. Certified Pick up (CPu). Zamiast używać kodów PIN, od lipca odbiór kontenerów będzie odbywał się na podstawie tożsamości. Proces ten ma zastosowanie do wszystkich kontenerów importowych, które są rozładowywane ze statków pełnomorskich.

Rejestracja obowiązkowa do 1 czerwca
Zmiana cyfrowego procesu Certified Pick up rozpocznie się 1 lipca. Od tego dnia terminale w porcie w Antwerpii będą stopniowo przechodzić na nowy sposób obsługi kontenerów, oparty na tożsamości zamiast na kodach PIN. Terminale MPET i PSA jako pierwsze będą korzystać z systemu, w którym tożsamość jest sprawdzana za pomocą Alfapass i skanu palca. Ponieważ wszyscy armatorzy muszą przyznać swoim klientom prawo do zwolnienia kontenerów, są oni proszeni o zarejestrowanie się w procesie CPu za pośrednictwem strony internetowej NxtPort do 1 czerwca 2021 r. (https://www.nxtport.com/documentation/certified-pick-up/c-point-registration)  

CPu
CPu weszło w życie 1 stycznia 2021 r., zapewniając bezpieczniejszy, bardziej przejrzysty i wydajniejszy proces zwalniania kontenerów w terminalach. CPu to centralna platforma danych, w której połączone są wszystkie strony procesu importu kontenerów. W wyniku rozmów z organem zarządzającym portem zdecydowano, że wdrażanie CPu będzie odbywać się etapowo. W pierwszej fazie CPu zapewniło przejrzystość statusu kontenerów w postaci serii „zielonych świateł”, co miało na celu zwiększenie wydajności operacyjnej dla każdej strony w łańcuchu.
- Kolejna faza procesu CPu jest ważnym krokiem w tworzeniu praktycznie w pełni bezpiecznego portu. Ta nowa metoda pracy gwarantuje szybki i wydajny proces zwalniania przychodzących kontenerów, które następnie opuszczają port koleją, żeglugą śródlądową lub transportem drogowym. Fakt, że udało nam się to osiągnąć w porozumieniu z różnymi partnerami w łańcuchu portowym, po raz kolejny dowodzi siły i prężności wspólnoty portowej w Antwerpii – mówi Jacques Vandermeiren, dyrektor generalny Port of Antwerp.

- Dzięki temu nowemu sposobowi pracy jako wspólnota portowa bierzemy na siebie odpowiedzialność społeczną w walce z międzynarodowym handlem narkotykami. W ten sposób wraz z różnymi partnerami dokładamy starań, aby zapewnić dalsze bezpieczeństwo łańcucha logistycznego i przechodzimy do cyfrowego ekosystemu, który również powinien prowadzić do wzrostu wydajności firm – mówi Annick De Ridder, radna portu.

Port w Antwerpii, drugi co do wielkości port w Europie, jest ważnym podmiotem dla belgijskiej gospodarki. Ponad 300 usług liniowych do ponad 800 destynacji zapewnia globalną łączność. Port obsługuje rocznie około 231 milionów ton międzynarodowych ładunków morskich i jest siedzibą największego w Europie zintegrowanego klastra branży chemicznej. Port w Antwerpii zapewnia, bezpośrednio i pośrednio, łącznie około 143 000 miejsc pracy i ponad 20 miliardów euro wartości dodanej.

Według swoich założeń „portu macierzystego niezbędnego dla zrównoważonej przyszłości", Zarząd Portu w Antwerpii dąży do elastycznego reagowania na szybko rozwijający się rynek morski, umożliwiając portowi odgrywanie roli wiodącego portu na świecie. W tym zakresie kładzie się nacisk na współpracę, zdolność do adaptacji, innowacje i cyfryzację oraz na trwałą wartość dodaną, jak również na odpowiedzialność wobec społeczeństwa.

Port w Antwerpii jest spółką akcyjną prawa publicznego, której jedynym udziałowcem jest miasto Antwerpia. Zatrudnia ponad 1 600 osób. Przewodniczącą Rady Dyrektorów jest radna portu Annick De Ridder. Dyrektorem generalnym i przewodniczącym Komitetu Wykonawczego, który odpowiada za bieżące zarządzanie spółką jest Jacques Vandermeiren.

(źr. Port w Antwerpii)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.