Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO Polska rozwija działalność w transporcie morskim

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, poszerza skalę działalności i zasięgi w transporcie morskim. Firma stawia na rozwój spedycji morskiej dla różnych grup towarów, w tym czartery statków na potrzeby transportu niestandardowych ładunków. W lipcu Fracht FWO Polska zrealizował dwie kolejne dostawy morskie w zakresie project cargo – w Europie oraz do Ameryki Południowej.

Ameryka Południowa - dostawa morska elementów filtra powietrza
W lipcu Dział Project Cargo Fracht FWO zrealizował skomplikowaną logistycznie dostawę, z polskich zakładów produkcyjnych do portu Veracruz w Meksyku, trzech wielkogabarytowych elementów filtra powietrza, każdy o szerokości od 4 do 5 metrów i wysokości od 4 do ponad 6 metrów. Organizując łańcuch dostawy, specjaliści Fracht FWO Polska oprócz transportu morskiego (krótkiego i dalekiego zasięgu) korzystali także z transportu śródlądowego i drogowego. Dwa największe ładunki zostały przewiezione barką z Elbląga do portu morskiego w Gdańsku. Trzeci dostarczono transportem drogowym. W gdańskim porcie te trzy elementy zostały załadowane na statek typu coaster (jednostka krótkiego zasięgu) płynący do Bremerhaven, gdzie przeładowano je na statek oceaniczny do meksykańskiego portu Veracruz. Do zadań specjalistów z Działu Project Cargo Fracht FWO należało też załatwienie wszelkich formalności związanych z dokumentacją transportową i celną.

- Przy organizacji tego typu dostawy liczy się precyzja planowania każdego etapu podróży i dobór sprawdzonych partnerów, tj. przewoźników, armatorów czy firm przeładunkowych w portach morskich - wyjaśnia Agnieszka Matysiak, kierownik projektu, Fracht FWO Polska.
- Swego rodzaju ograniczeniem okazało się znalezienie jednostki oceanicznej, która przyjmie na swój pokład ładunek o takich rozmiarach. Pierwotnie planowany transport na statku typu ro-ro nie miał szans realizacji z uwagi na rozmiary ramp załadunkowych - dodaje Agnieszka Matysiak. Wybór padł zatem na serwis kontenerowy, gdzie ładunki typu break-bulk nadal należą do rzadkości, a armatorzy pracują tylko z wyspecjalizowanymi spedytorami, do jakich bez wątpienia należy Fracht FWO.
 
Europa - czarter statku
Na początku lipca Fracht FWO wyczarterował też statek z Hamburga do Gdańska, aby przewieźć zbiornik o długości ponad 26 m, średnicy prawie 5 m oraz wadze 88 ton. W gdańskim porcie zbiornik przeładowano na ponton, którym popłynął do Płocka. Tutaj Fracht FWO odpowiadał za organizację transportu morskiego, jak też organizację przeładunków w portach morskich oraz załatwienie wszelkich formalności związanych ze spedycją morską.

Kierunek dalszego rozwoju – drobnica morska kontenerowa
Fracht FWO stawia również na rozwój spedycji morskiej kontenerowej ładunków drobnicowych, gdzie wykorzystuje najbardziej optymalne rozwiązania. Na przykład przy ostatniej dostawie z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów z meblami, ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, specjaliści z Działu Morskiego Fracht FWO zsynchronizowali transport morski z innymi gałęziami transportowymi (kolejową i drogową), tak aby towar dotarł do klienta w jak najkrótszym czasie, w tym przypadku w niecałe dwa tygodnie.
Dynamiczny rozwój usług związanych z transportem morskim kontenerowym różnych grup ładunków wspiera też, uruchomiony w tym roku, nowy oddział Fracht FWO w Szczecinie.
Fracht FWO jest częścią światowej Grupy Fracht, posiadającej ponad 110 oddziałów na wszystkich kontynentach. Firma specjalizuje się w obsłudze przemysłu różnych branż m.in. energetycznej, automotive, FMCG, farmaceutycznej, in. Operator stale poszerza skalę działalności i dynamicznie rozwija transporty morskie kontenerowe na wszystkich kierunkach świata.

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.