Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO utrzymuje wysoką dynamikę realizacji dostaw project cargo

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, utrzymuje wysoką dynamikę realizacji dostaw z zakresu project cargo. Firma zrealizowała właśnie kolejny tego typu transport w tym roku. Były to dwa transformatory o łącznej wadze 294 ton. Miejscem ich przeznaczenia była stacja energetyczna w New Jersey w USA, dokąd urządzenia zostały dowiezione przy wykorzystaniu transportu śródlądowego, morskiego, kolejowego i drogowego.

Pomimo trudnej sytuacji na świecie i wielu ograniczeń w globalnych łańcuchach dostaw z powodu pandemii koronawirusa, Fracht FWO nie zwalnia tempa. Od początku roku operator zrealizował już kilkanaście transportów z zakresu project cargo m.in. do Indonezji - 30 transportów maszyn, ważących łącznie ponad 500 ton; do Szwajcarii - elementy kotła, czy w Polsce - betonowe prefabrykaty budynków podstacji farm wiatrowych. Kolejna dostawa dwóch transformatorów z Polski do New Jersey w USA, każdy o wadze 147 ton, jest jednym z najnowszych projektów wpisanych do tegorocznego portfolio Fracht FWO. Warto wspomnieć tutaj, iż po stronie amerykańskiej Fracht FWO ma silnego partnera z Grupy Fracht - spółkę Fracht USA, która posiada w Stanach własną flotę specjalistycznych wagonów kolejowych do przewozu ładunków ciężkich, co znacznie upraszcza organizację transportów w Ameryce Północnej.  

- Tak dynamiczny rozwój realizacji transportów z zakresu project cargo możliwy jest dzięki silnemu zespołowi Działu Project Cargo, którego doświadczenie pozwala na podejmowanie trudnych wyzwań. Poza tym mamy ogromne wsparcie ze strony sieci naszych partnerów z Grupy Fracht, dzięki czemu możemy korzystać z bogatego know how oraz infrastruktury na całym świecie – powiedział Piotr Prasał, dyrektor ds. frachtu morskiego Fracht FWO Polska.

Kompleksowa obsługa
Do zadań zespołu specjalistów Działu Project Cargo Fracht FWO Polska należała organizacja całego łańcucha dostawy, od załadunku urządzeń w Polsce do posadowienia ich na fundamentach w miejscu przeznaczenia. Specjaliści Fracht FWO zorganizowali środki transportu, odprawy na granicach i dokumentację, zadbali też o zabezpieczenia ładunku oraz specjalistyczny sprzęt do załadunków i rozładunków w portach morskich oraz w miejscu posadowienia urządzeń. Proces transportowy obejmował kilka etapów. Transformatory po dostawie koleją do Szczecina zostały przeładowane na barkę, skąd popłynęły dalej do Niemiec, gdzie zostały przeładowane na statek dalekomorski do portu na wschodnim wybrzeżu USA. Dalej, na specjalnych wagonach kolejowych pojechały do najbliższej miejscu posadowienia bocznicy kolejowej. Ostatni odcinek do placu budowy pokonały na modułowych zestawach drogowych. Zestawy drogowe z powodu swojej długości nie mogły dowieźć jednego transformatora pod przygotowany dla niego fundament i przed wjazdem na budowę konieczny był dodatkowy przeładunek na specjalny samojezdny transporter modułowy (SPMT), na którym ładunek mógł bezpiecznie dotrzeć do miejsca rozładunku.
Fracht FWO w realizacji dostaw, nie tylko z zakresu project cargo ale też każdego innego rodzaju ładunku, wykorzystuje wszystkie gałęzie transportowe – drogową, lotniczą, kolejową, śródlądową i morską, w tym transport morski kontenerowy. Dzięki rozbudowanej sieci oddziałów i partnerów, w tym silnej sieci na kontynencie afrykańskim i amerykańskim, firma jest w stanie zorganizować transporty różnych grup towarowych do każdego miejsca na świecie.

Dynamiczne tempo do końca roku
Fracht FWO Polska zapowiada utrzymanie dynamicznego tempa realizacji dostaw z zakresu project  cargo prze cały rok 2020. Niedawno operator uruchomił nowy oddział w Szczecinie, który nie tylko stanowi silne wsparcie przy transportach morskich dla ładunków ciężkich, ale też prężnie rozwija fracht morski kontenerowy dla klientów z takich branż jak FMCG, health&care, czy automotive. Fracht FWO stale też rozbudowuje zespół specjalistów, którzy mają wiedzę zarówno spedycyjną, jak też inżynieryjną.  

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.