Dodaj ogłoszenie o pracy


DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters

DHL Express i Boeing, ogłosiły właśnie współpracę. W jej ramach DHL Express włącza do swojej floty cztery samoloty 767-300 Boeing Converted Freighters (BCF). Firma kontynuuje w ten sposób modernizację rosnącej floty, wzbogacając ją o efektywne kosztowo i niezawodne frachtowce. Przy okazji realizuje również założenia „Strategii 2025”, która ma na celu redukcję emisji w codziennych działaniach firmy.

Współpraca z firmą Boeing to kolejny krok na drodze ku modernizacji międzykontynentalnej floty długodystansowej DHL Express, dzięki czemu firma będzie mogła wykonywać bardziej ekologiczne i wydajniejsze loty. Aby sprostać globalnie rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi ekspresowe, Boeing przekształca samoloty z zastosowań pasażerskich na frachtowe.
– Cieszymy się, że możemy włączyć do naszej sieci lotniczej kolejne frachtowce z linii B767” – mówi Geoff Kehr, wiceprezes ds. zarządzania flotą DHL Express. – Od wielu lat w skład naszej globalnej floty wchodzi model 767-300F. Z niecierpliwością oczekujemy pojawienia się u nas kolejnych modeli 767-300BCF. Ten typ frachtowców oferuje sprawdzoną wszechstronność. Doceniamy możliwość systematycznego zwiększenia naszej wydajności przy jednoczesnej poprawie wpływu naszych działań na środowisko, co przybliża nas do realizacji założeń „Strategii 2025”. A przy okazji zapewniamy naszym klientom najwyższej jakości usługi” – dodaje Geoff  Kehr.

Jeden z najwydajniejszych na świecie dwusilnikowych, szerokokadłubowych frachtowców z rodziny 767 Freighter charakteryzuje się najniższymi bezpośrednimi kosztami operacyjnymi i najlepszym stosunkiem ładowności do masy. Pozwala to liniom lotniczym na rozwijanie nowych możliwości na rynkach długodystansowych, regionalnych czy rynkach dostawców. 767-300BCF ma praktycznie taką samą zdolność ładunkową, jak produkcyjny frachtowiec 767-300F. Może on unieść około 50 ton ładunku strukturalnego na dystansie około 3000 mil morskich (w przybliżeniu 5556 kilometrów), przy maksymalnej masie startowej 412 tys. funtów (około 186 880 kilogramów).

– Boeing jest zaangażowany w dostarczanie frachtowców o pojemności wymaganej przez DHL Express, aby wesprzeć firmę w odnoszeniu sukcesu i utrzymaniu pozycji jednego z najbardziej zaufanych liderów logistyki i przesyłek ekspresowych na świecie – komentuje Ihssane Mounir, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Boeing Company. – Cieszymy się, że DHL wybrał samoloty firmy Boeing do optymalizacji swoich działań. Do tej pory otrzymaliśmy 51 zamówień na modele 767-300BCF.

– Nowe frachtowce nie tylko wzmocnią naszą pozycję jako globalnego lidera w dostarczaniu ekspresowych przesyłek, ale również realnie przyśpieszą ruch każdej z nich.  W czasie pandemii motorem napędowym przesyłek obsługiwanych przez nas stały się zamówienia z sieci. Dostrzegamy zwiększone zapotrzebowanie przedsiębiorstw handlujących online dotyczące korzystania z usług rzetelnego partnera logistycznego, który dostarcza przesyłki w określonym terminie pod konkretny adres. Modernizujemy naszą flotę, aby dostosować się do tych potrzeb i wesprzeć wszystkie, również  te najmniejsze firmy w nietypowej dla nich sytuacji – komentuje Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express.

DHL Express w ramach swojej „Strategii 2025” chce wykorzystywać zwiększone zapotrzebowanie na międzykontynentalną ekspertyzę dotyczącą dostaw, aby napędzać dalszy wzrost transgranicznego handlu e-commerce. Celem jest zapewnienie jeszcze sprawniej skomunikowanej globalnej sieci logistycznej, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla i zużycia paliwa. Przyniesie to wymierne korzyści dla środowiska, partnerów i klientów. Od 2019 roku DHL  Express posiada w swojej flocie 14 bardzo efektywnych i oszczędnych paliwowo Boeingów 777F, które zastąpiły starsze modele 747-400. Wraz z 17 partnerskimi liniami lotniczymi, firma obsługuje ponad 260 dedykowanych samolotów,  wykonując ponad 3000 lotów dziennie w 220 krajach i terytoriach na całym świecie.

(źr. DHL Express)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.