SPEDCONT, spółka będąca częścią Grupy PEKAES, rozszerzył swoją ofertę o przewóz kontenerów do i z Korei Południowej oraz Wietnamu.
Transporty obywają się obecnie dwa razy w tygodniu, a zainteresowanie nowymi kierunkami wciąż wzrasta. Operator kolejowy, wyspecjalizowany w transporcie intermodalnym, oferuje organizację transportu FCL i LCL zarówno w imporcie, jak i eksporcie, z wykorzystaniem istniejących już połączeń kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku. Klienci mogą obecnie skorzystać z siatki połączeń feederowych z portów chińskich (Qingdao, Xiamen) do portów w Korei Południowej i Wietnamie.
– Rośnie skala naszych operacji. Każdego roku obsługujemy coraz to większy wolumen ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku. SPEDCONT stał się ważnym partnerem w transferze ładunków w tym kierunku. Każdego tygodnia obsługujemy cztery własne konsole kontenerowe z i do Chin. Dodatkowo, w kwietniu wprowadziliśmy obsługę kolejnych destynacji. W każdą środę i piątek wyjeżdżają z terminalu SPEDCONT kontenery do Wietnamu (Hai Phong/ Ho Chi Minh) i Korei Południowej (Inczon/ Pusan). – mówi Marcin Dobruchowski, prezes zarządu SPEDCONT.
Czas podróży kontenerów pomiędzy Polską, a Koreą Południową czy Wietnamem wynosi 25 dni. Firma przewozi towary z wykorzystaniem transportu drogowego, morskiego i kolejowego. – Do realizacji usług podchodzimy kompleksowo. Zajmujemy się całą logistyką, wynajmem kontenerów, podstawieniem ich pod wskazane miejsce załadunku oraz dostawą drogową do odbiorcy. Wspieramy naszych Klientów w rozliczaniu opłat związanych z transferem ładunków, zapewniamy odprawy celne importowe, eksportowe i tranzytowe. Warto dodać, że konsolidację i dekonsolidację kontenerów prowadzimy we własnym magazynie, co jest szczególnie cenione przez naszych Klientów. – dodaje Michał Gawin, dyrektor ds. operacyjnych, SPEDCONT.
Firma posiada własny magazyn zlokalizowany w terminalu kontenerowym w Łodzi. Dzięki temu nie ma konieczności wyjazdu kontenerów poza terminal. Pozwala to nie tylko obniżyć koszt obsługi transportu, ale również skrócić czas podróży ładunku średnio o jeden dzień. Od momentu zainicjowania projektu Nowego Jedwabnego Szlaku, znacząco wzrosła liczba przesyłek, co przekłada się na rozwój usług intermodalnych w Grupie PEKAES. Przewagą operatora są własne połączenia kolejowe z polskich portów morskich do terminali kontenerowych w kraju.
(źr. SPEDCONT)