Dodaj ogłoszenie o pracy


Truck-Rail-Truck – CEVA Logistics uruchamia nowe rozwiązanie na rynku azjatyckim

CEVA Logistics uruchamia innowacyjne rozwiązanie w transporcie multimodalnym: Truck-Rail-Truck. Nowa usługa wspierać będzie utrzymanie ciągłości łańcuchów dostaw i wymianę handlową w krajach azjatyckich w czasie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.

Chiny i kraje Azji Południowo-Wschodniej stoją dziś w obliczu licznych wyzwań, związanych ze zmniejszeniem lub wstrzymaniem połączeń lotniczych, ograniczaniem przestrzeni ładunkowych i operacji oraz długim czasem oczekiwania na przejściach granicznych. W odpowiedzi na wynikające stąd potrzeby, CEVA Logistics przygotowała innowacyjne i jednocześnie praktyczne rozwiązanie w zakresie transportu multimodalnego - Truck-Rail-Truck (TRT). W ostatnim miesiącu z nowej usługi skorzystali już pierwsi klienci operatora z branży nowych technologii. Wymogi dotyczące dokumentacji eksportowej dla TRT są takie same jak w przypadku wszystkich transportów drogowych, a odprawa celna może być dokonana w ciągu trzech godzin.

TRT – bez przestojów na granicy, czas tranzytu krótszy o cztery dni
Obecnie czas oczekiwania na przejazd na drogowym przejściu granicznym Chiny-Wietnam, między Pingxiang a Lang Son, wydłużył się 2-4 dni. Aby uniknąć opóźnień, przesyłki są zbierane przez CEVA w południowych i wschodnich regionach Chin i ładowane do 45' kontenerów typu hi-cube (HQ).  

Przywiezione samochodami kontenery są przeładowywane na wagony i pociągiem transgranicznym, kursującym trzy razy dziennie, transportowane do Wietnamu. Tu ponownie zostają załadowane na ciężarówki i dostarczone do miejsca przeznaczenia. Dzięki temu rozwiązaniu czas przewozu ładunków, który wcześniej wynosił ok. 8 dni, skrócił się do 3-4 dni. Z nowej usługi transportu multimodalnego mogą korzystać klienci CEVA w Wietnamie, Malezji, Singapurze, Laosie i Tajlandii, eksportujący towary z Chin.

- Nasza nowa usługa TRT pozwala na uniknięcie długich przestojów na przejściach granicznych. Podczas pandemii COVID-19 jest więc najlepszym rozwiązaniem dla tych klientów, którzy muszą wysyłać pilne przesyłki między Chinami a krajami Azji Południowo-Wschodniej. Jako pionier TRT, będziemy nadal wzmacniać sieć połączeń drogowych i kolejowych w tym regionie, co pozwoli nam rozwijać ten rodzaj usług – podkreśla Guillaume Col, dyrektor operacyjny CEVA Logistics.

Silna pozycja CEVA Logistics w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej
W Chinach CEVA Logistics jest największym operatorem logistycznym dla branży automotive, z 16 proc. udziałem w logistyce dedykowanej tej branży. Natomiast w Azji Południowo-Wschodniej firma ma oddziały w 5 krajach, tj. w Wietnamie, Kambodży, Bangladeszu, Myanmarze i Laosie. Zgodnie z realizowaną strategią rozwoju regionalnego, w ubiegłym roku CEVA Logistics uruchomiła pierwszą, własną placówkę w Kambodży, w Phnom Penh oraz drugi oddział w Wietnamie – magazyn w Ho Chi Minh City, ważnym ośrodku przemysłowym i komunikacyjnym. W tym roku operator otworzył dwa własne oddziały w Bangladeszu, w Dhace i Chittagong, specjalizujące się w usługach z zakresu zarządzania transportem ładunków i frachtem, CFS (Container Freight Station), pośrednictwa celnego, zarządzania projektami i innymi usługami o wartości dodanej. CEVA Logistics oferuje klientom pełen zakres globalnych usług w zakresie transportu multimodalnego, lądowego i morskiego oraz logistyki kontraktowej.

(źr. CEVA Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.