Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka

GEFCO Polska wprowadza regularne przewozy ładunków częściowych z Polski do Maroko. Transporty na tej jednej z najdłuższych tras drogowych przez Europę odbywają się trzy razy w tygodniu. Dodatkowo możliwa jest realizacja pilnych zleceń (time-critical) z wykorzystaniem transportu lotniczego.

Maroko jest dla Polski coraz ważniejszym partnerem gospodarczym. Wartość wymiany handlowej przekracza 3 mld PLN, w tym około 1,3 mld PLN stanowi eksport towarów z Polski. Czas tranzytu terminal-terminal między Polską a oddziałem GEFCO w Tangerze wynosi od 4 do 9 dni roboczych. Dostawa towaru do odbiorcy ostatecznego odbywa się po zakończeniu wszystkich procedur celnych, co zajmuje od 1 do 3 dni roboczych w zależności od destynacji. Transport dedykowany jest  ładunkom częściowym (LTL/ PTL) od 2 do 8 metrów ładunkowych (ldm) o wadze od 2 do 14 ton. Większe transporty realizowane są przez operatora w ramach indywidualnych dostaw.

GEFCO Polska w ramach regularnych połączeń drobnicowych i częściowych zapewnia możliwość codziennego odbioru ładunków z terenu całego kraju, ich konsolidację do 20 europalet (8 ldm) w dwóch oddziałach w Psarach koło Katowic oraz w Kątach Wrocławskich. Z tego rozwiązania w szczególności korzystają firmy produkcyjne, które na bieżąco wysyłają produkty z zakładu i w ten sposób unikają kosztów jakie ponosiłyby w przypadku wysyłek pojedynczych palet.

(źr. GEFCO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.