Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics stawia na rozwój w Azji Południowo – Wschodniej

CEVA Logistics, po uruchomieniu bezpośrednich połączeń kolejowych i drogowych pomiędzy Chinami a Europą, teraz wzmacnia pozycję w Azji Południowo – Wschodniej.
Przypomnijmy, we wrześniu tego roku, operator ogłosił uruchomienie regularnej linii drobnicowej transportem drogowym na trasie Chiny – Polska, a kilka miesięcy wcześniej kolejowego połączenia z Xiamen w Chinach do Europy. Równocześnie CEVA przygotowywała otwarcie swoich biur w Wietnamie i w Kambodży.

Rozwój w Wietnamie
Wietnam stanowi obecnie strategiczny rynek dla wielu eksporterów z Europy. Bank Światowy przewiduje, iż wzrost gospodarczy tego kraju w nadchodzących latach będzie kształtował się na poziomie około 6,5 proc. rok do roku, szczególnie dzięki umowom o wolnym handlu (FTA), które Wietnam podpisał z Unią Europejską i USA w 2016 roku. Umowy te obejmują zniesienie niektórych ceł i stworzenie łatwiejszego dostępu do rynku. Niezwykłe prognozy rozwojowe Wietnamu oraz jego zwiększona zdolność do łączenia się z największymi światowymi gospodarkami sprawiają, że jest to strategiczne miejsce dla firm poszukujących miejsca na zakłady produkcyjne w Azji Południowo - Wschodniej. To z kolei generuje jednocześnie ogromne potrzeby w zakresie wysokiej jakości usług logistycznych.

We wrześniu 2019 r. CEVA Logistics uruchomiła w Wietnamie swój drugi oddział – magazyn CEVA Logistics w Ho Chi Minh City, ważnym ośrodku przemysłowym i komunikacyjnym, gdzie znajduje się główny port morski Wietnamu. Dzięki temu CEVA Logistics podwoiła swoje możliwości operacyjne w tym kraju. Pierwsze biuro CEVA Logistics powstało kilka lat temu w Hanoi, stolicy Wietnamu. Nowy obiekt CEVA w Ho Chi Minh City jest doskonale zlokalizowany, w pobliżu dwóch terminali największego pod względem ruchu lotniska w Wietnamie - Tan Son Nhat International oraz w niedalekiej odległości od portu kontenerowego Cat Lai.  

Oddział w Phnom Penh w Kambodży
Poza Wietnamem, CEVA Logistics uruchomiła jeszcze jedno biuro w Azji Południowo-Wschodniej – oddział w Phnom Penh w Kambodży. CEVA jest obecna w Kambodży od sześciu lat, jednakże do tej pory działała tam za pośrednictwem partnera sieciowego, świadcząc usługi zarządzania transportem. Teraz, CEVA Logistics zdecydowała się przyspieszyć rozwój usług w Kambodży, otwierając tam swoja placówkę, która oferuje pełen zakres globalnych usług w zakresie transportu multimodalnego, lądowego i morskiego oraz logistyki kontraktowej.
- Kambodża to kraj z ogromnymi możliwościami rozwoju. A dzięki naszej wieloletniej współpracy regionalnej i doświadczeniu, nowo otwarte biuro CEVA jest dobrze przygotowane do dostarczania solidnych rozwiązań logistycznych, które ułatwią naszym klientom szybki rozwój biznesu oraz rozwój logistyki w tym kraju – powiedział Russell Pang, dyrektor zarządzający, CEVA Logistics South East Asia Cluster.

W sumie działalność CEVA Logistics na wschodzących rynkach Azji Południowo-Wschodniej obejmuje już Wietnam, Kambodżę, Bangladesz, Myanmar i Laos. Te szybko rozwijające się gospodarki mają znaczny potencjał wzrostu i stwarzają ogromne możliwości rozwoju w sektorze usług transportu i logistyki. Warto dodać, że CEVA Logistics w sąsiednich Chinach jest największym operatorem logistycznym dla branży automotive, mając tam 16 proc. udział w logistyce dedykowanej temu sektorowi, co daje ogromne możliwości wykorzystania tego doświadczenia oraz know how również na innych rynkach azjatyckich.  

(źr. CEVA Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.