Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics uruchamia drogowe transporty drobnicy na trasie Chiny - Polska

CEVA Logistics, globalny operator logistyczny, specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, zarządzaniu frachtem lotniczym, morskim i drogowym oraz dystrybucją towarów na wszystkich kontynentach, ogłosił uruchomienie drogowych transportów drobnicy na trasie Chiny - Polska.

W sierpniu 2019 roku, CEVA Logistics zrealizowała z powodzeniem kolejną próbną dostawę drobnicy transportem samochodowym ze wschodniego wybrzeża Chin - z Xiamen do Warszawy. Pierwszy taki transport, CEVA wykonała na jesieni 2018 r. Tym samym operator otworzył nową opcję dostawy ładunków drobnicowych na Nowym Jedwabnym Szlaku pomiędzy Chinami a Europą.  Ciągnik siodłowy z naczepą o ładowności 24 ton pokonał dystans liczący około 8,5 tys. km, przemierzając Chiny, Kazachstan, Rosję i Białoruś.
Samochód ciężarowy, który wiózł towary dla odbiorców z całej Europy przejechał trasę z Xiamen do stolicy Polski w ciągu 12 dni. Był o 50 proc. tańszy od transportu lotniczego oraz dwa razy szybszy od transportu morskiego. Licząc to jako dostawę door to door, transport ten może być szybszy od kolejowego od 30 do 50 proc. Ładunek został dostarczony do Centrum Dystrybucyjnego CEVA Logistics w Warszawie, gdzie dokonano odprawy celnej oraz dalszej dystrybucji do klientów końcowych w Europie.

Po udanych dwóch przejazdach próbnych, CEVA Logistics planuje jak najszybciej uruchomić regularną linię drobnicową pomiędzy Polską a Chinami, dedykując ją szczególnie klientom z branż automotive, industrial i technology.  

Warto dodać, że CEVA Logistics w Chinach dysponuje rozległą siecią transportową w 22 prowincjach, mając swoje oddziały w ponad 200 miastach. Firma osiąga na rynku chińskim średnie roczne przychody na poziomie ok. 1,4 mld USD. CEVA Logistic jest w Chinach największym operatorem logistycznym dla branży Automotive, mając tam 16 proc. udział w rynku usług logistycznych dedykowanych temu sektorowi.

(źr. CEVA Logistcs)


czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.