Far-Eastern Shipping Company PLC oraz PCC Intermodal SA podpisali list intencyjny, będący oficjalnym otwarciem współpracy obydwu firm w ramach uruchomionego połączenia multimodalnego pomiędzy Europą, Japonią i Koreą.
Połączenie, po zakończonych w sierpniu testach, umożliwi dotarcie towarów w 19 dni z Europy do Japoni / Korei Płd (i odwrotnie). Spółki w ramach tego połączenia gwarantują kompleksową obsługę łańcucha dostaw, od drzwi do drzwi, zapewniają pełne wsparcie logistyczne, dokumentacyjne i celne. Trasa liczy ponad 10 tys. km i została zaplanowana w oparciu o:
- gęstą sieć codziennych, regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal w Europie zachodniej
- serwis RŻD transsyberyjskim pasem kolejowym
- flotę i codzienne połączenia Fesco na linii pomiędzy Władywostokiem, a ponad 40 portami Japonii oraz Koreą Południową.
Obecnie połączenie Europy z Japonią / Koreą realizowane jest regularnie 2 razy w tygodniu. Docelowo spółki zamierzają uruchomić codzienne serwisy. Obecnie volumen na rynku przewozów kontenerowych pomiędzy Europą a Japonią / Koreą wynosi ok. 5 mln TEU rocznie. Kontenery umożliwiają transport niemalże wszystkich rodzajów produktów bezpiecznie, bez uszczerbku na jakości, pewnie i bez ograniczeń. Niezmiennie głównym modelem transportu na trasie pomiędzy Japonią a Europą pozostaje transport morski, ale dla tych produktów, które potrzebują pilnej dostawy, dwa razy krótszy transit time dziś już może być ciekawą, dostępną od ręki alternatywą.
(źr. PCC Intermodal)