Dodaj ogłoszenie o pracy


PCC ogłasza nowe połączenie kolejowe na trasie Azja - Europa

Far-Eastern Shipping Company PLC oraz PCC Intermodal SA podpisali list intencyjny, będący oficjalnym otwarciem współpracy obydwu firm w ramach uruchomionego połączenia multimodalnego pomiędzy Europą, Japonią i Koreą.

Połączenie, po zakończonych w sierpniu testach, umożliwi dotarcie towarów w 19 dni z Europy do Japoni / Korei Płd (i odwrotnie). Spółki w ramach tego połączenia gwarantują kompleksową obsługę łańcucha dostaw, od drzwi do drzwi, zapewniają pełne wsparcie logistyczne, dokumentacyjne i celne. Trasa liczy ponad 10 tys. km i została zaplanowana w oparciu o:
- gęstą sieć codziennych, regularnych połączeń intermodalnych PCC Intermodal w Europie zachodniej
- serwis RŻD transsyberyjskim pasem kolejowym
- flotę i codzienne połączenia Fesco na linii pomiędzy Władywostokiem, a ponad 40 portami Japonii oraz Koreą Południową.

Obecnie połączenie Europy z Japonią / Koreą realizowane jest regularnie 2 razy w tygodniu. Docelowo spółki zamierzają uruchomić codzienne serwisy. Obecnie volumen na rynku przewozów kontenerowych pomiędzy Europą a Japonią / Koreą wynosi ok. 5 mln TEU rocznie. Kontenery umożliwiają transport niemalże wszystkich rodzajów produktów bezpiecznie, bez uszczerbku na jakości, pewnie i bez ograniczeń. Niezmiennie głównym modelem transportu na trasie pomiędzy Japonią a Europą pozostaje transport morski, ale dla tych produktów, które potrzebują pilnej dostawy, dwa razy krótszy transit time dziś już może być ciekawą, dostępną od ręki alternatywą.

(źr. PCC Intermodal)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.