Dodaj ogłoszenie o pracy


Wyniki finansowe Kuehne + Nagel za pierwsze półrocze 2019 r.

W pierwszej połowie tego roku, Grupa Kuehne + Nagel zwiększyła obroty netto o 5,3 proc., zysk brutto o 5,5 proc. i EBIT o 2 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2018. W pierwszym kwartale, transport morski i drogowy odnotował w Grupie wzrost przychodów, natomiast transport lotniczy spadku wolumenu. Restrukturyzacja logistyki kontraktowej przebiegała zgodnie z planem.

Spedycja morska
Globalny rynek transportu morskiego wzrósł o 2,5 proc., a Kuehne + Nagel odnotował na plusie 4,5 proc. w wolumenie. W pierwszej połowie roku, Grupa zarządzała transportem 2,392 mln TEU (standardowych kontenerów), to o 103 tys. jednostek więcej, niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Zapotrzebowanie na rozwiązania cyfrowe w zakresie frachtu morskiego również przyniosło pozytywne zmiany. EBIT wzrósł
o 11,9 proc. do 235 mln CHF w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wskaźnik EBIT do zysku brutto (współczynnik konwersji) osiągnął najwyższy w branży poziom 30,1 proc.
Spedycja lotnicza
Rosnące bariery handlowe w międzynarodowej gospodarce wpływają na rynek frachtu lotniczego. Ze względu na stagnację niektórych kluczowych gałęzi rynku, wielkość przewozów lotniczych spadła o 5,8 proc. do 813 tys. ton w porównaniu z pierwszym półroczem 2018 roku.

Spedycja drogowa
W transporcie drogowym obroty netto wzrosły o 3,3 proc., a zysk brutto o 4,9 proc. Zyski z działalności tej dywizji były znacznie powyżej notowań rynku, jednak zgodnie z trendami, w drugim kwartale rynek ten zwolnił. Głównymi czynnikami wzrostu w Europie były Niemcy i Francja, w Ameryce Północnej duże przedsiębiorstwa radziły sobie równie dobrze. Ze względu na spadające ceny ropy naftowej, intermodalny biznes w USA i działalność projektową na Bliskim Wschodzie i w Afryce, rynki te uległy stagnacji. Dzięki nowej platformie cyfrowej etrucKNow, Kuehne + Nagel rozszerzyło swoją ofertę w obrębie transportu drogowego w Azji. Początkowo wdrożona w Tajlandii platforma będzie stopniowo wprowadzana w całej Azji Południowo-Wschodniej. EBIT poprawił się o 4,7 proc. do 45 mln CHF.

Logistyka kontraktowa
Restrukturyzacja logistyki kontraktowej trwała przez drugi kwartał. Obroty netto wzrosły o 4,4 proc., a zysk brutto o 2,7 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Działalność w sektorze medycznym oraz spełnienie wszelkich wymogów w zakresie handlu elektronicznego przyniosły wymierne korzyści. W przyszłości, dzięki implementacji systemu zarządzania magazynem wraz z nową technologią kompletacji, wdrożonej już w ponad 100 magazynach, oczekuje się dalszego rozwoju i wzrostu wydajności EBIT był niższy niż w ubiegłym roku i wyniósł 57 mln CHF.

(źr. Kuehne + Nagel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.