Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser podsumowuje rozwój biznesu w Polsce

Dachser, zwiększył powierzchnię krajowych oddziałów o blisko 40 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Firma, która w Polsce specjalizuje się w obsłudze eksportu, rozbudowała m.in. terminale przeładunkowe i obecnie dysponuje ok. 48 tys. mkw. powierzchni operacyjnej. Tymczasem w toku są kolejne inwestycje – we Wrocławiu i w podłódzkim Strykowie. Powiększanie oddziałów wynika z rozwoju biznesu Dachser w Polsce. W 2018 r. firma zwiększyła obroty o 16 proc., do ponad 451 mln zł, a liczba przewiezionych przesyłek wzrosła o 15 proc., do 1,56 mln.

W Polsce operator od lat rośnie w tempie dwucyfrowym, zwiększając obroty, wolumen przesyłek, a także ich tonaż. W 2018 r. krajowy Dachser przewiózł 546,8 tys. ton towarów, czyli o 11 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Dachser Polska rozwija się obsługując krajowy eksport, zwłaszcza do Niemiec i systematycznie zwiększa udział na tym rynku, przejmując kolejnych klientów. Podstawą naszego biznesu jest rozbudowana sieć połączeń i oddziałów. To dzięki niej Dachser jest europejskim liderem w obsłudze drobnicy. Wszystkie polskie oddziały są zintegrowane z tym systemem, ale pracujemy, by jeszcze bardziej zwiększać liczbę codziennych bezpośrednich połączeń, co przekłada się na krótszy czas transportu. Dynamiczny rozwój wolumenu powoduje, że uruchamiamy coraz to nowe codzienne połączenia z innymi oddziałami w całej Europie. Z Polski na bezpośrednich codziennych liniach dojeżdżamy do praktycznie wszystkich naszych oddziałów w Niemczech. Jakość i szybkość serwisu to nasza główna przewaga konkurencyjna, którą przyciągamy nowych klientów, w tym z ogromnych branż, takich jak DIY czy chemiczno-kosmetyczna. Wzrost biznesu idzie w parze z rozwojem naszych oddziałów, stąd nowe inwestycje – komentuje dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Oprócz transportu drogowego i logistyki kontraktowej operator rozwija się także w obszarze obsługi cargo morskiego i lotniczego. Dachser Air & Sea Logistics w Polsce dysponuje m.in. bezpośrednimi morskimi połączeniami drobnicowymi z głównymi portami w Chinach, a praktycznie cały świat obsługuje poprzez huby w Hamburgu i Frankfurcie (odpowiednio - przesyłki morskie i lotnicze).
 - Import z Chin systematycznie rośnie. Nasze stałe linie – do Sosnowca i Warszawy – obsługują coraz większy wolumen przesyłek. W związku z tym planujemy uruchomienie kolejnych bezpośrednich połączeń. Jednocześnie w związku z napięciami handlowymi na linii Państwo Środka - USA, rośnie rola wymiany handlowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Europą, na czym zyskuje także Polska. To zjawisko również ma pozytywny wpływ na nasz biznes. Wszystko to w połączeniu z jakością serwisu przełożyło się na istotny wzrost obsługiwanych przez nas wolumenów w 2018 r. – mówi Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

Rozwój działalności Dachser w Polsce powoduje, że firma zwiększa powierzchnię do operacji logistycznych – przede wszystkim na potrzeby przeładunków, ale też logistyki kontraktowej. Wiosną 2019 r. firma dwukrotnie powiększyła oddział w Szczecinie, a kilka miesięcy wcześniej oddział Poznań zaczął korzystać z powiększonego również dwa razy terminalu przeładunkowego. Z kolei w Strykowie dwukrotnie większy terminal x-dockowy zaczął działać w jesienią 2018 r. W III kw. zeszłego roku operator dodał też nową powierzchnię w oddziałach w Gdańsku i we Wrocławiu. Z kolei latem 2018 r. zaczął obsługiwać przesyłki w dwa razy większym niż dotychczas obiekcie w Sosnowcu. W efekcie operator zarządza w Polsce łącznie ok. 48 tys. mkw. powierzchni. To jednak nie koniec inwestycji. Obecnie trwa budowa nowego wrocławskiego oddziału operatora, a także budowa nowoczesnego biurowca w Strykowie, dokąd zostanie przeniesiona siedziba firmy. Dachser zakłada, że obie te inwestycje zostaną oddane do użytku na przełomie lat 2019 i 2020.

(źr. Dachser)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.