Konto pracodawcy


Dachser podsumowuje rozwój biznesu w Polsce

Dachser, zwiększył powierzchnię krajowych oddziałów o blisko 40 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Firma, która w Polsce specjalizuje się w obsłudze eksportu, rozbudowała m.in. terminale przeładunkowe i obecnie dysponuje ok. 48 tys. mkw. powierzchni operacyjnej. Tymczasem w toku są kolejne inwestycje – we Wrocławiu i w podłódzkim Strykowie. Powiększanie oddziałów wynika z rozwoju biznesu Dachser w Polsce. W 2018 r. firma zwiększyła obroty o 16 proc., do ponad 451 mln zł, a liczba przewiezionych przesyłek wzrosła o 15 proc., do 1,56 mln.

W Polsce operator od lat rośnie w tempie dwucyfrowym, zwiększając obroty, wolumen przesyłek, a także ich tonaż. W 2018 r. krajowy Dachser przewiózł 546,8 tys. ton towarów, czyli o 11 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Dachser Polska rozwija się obsługując krajowy eksport, zwłaszcza do Niemiec i systematycznie zwiększa udział na tym rynku, przejmując kolejnych klientów. Podstawą naszego biznesu jest rozbudowana sieć połączeń i oddziałów. To dzięki niej Dachser jest europejskim liderem w obsłudze drobnicy. Wszystkie polskie oddziały są zintegrowane z tym systemem, ale pracujemy, by jeszcze bardziej zwiększać liczbę codziennych bezpośrednich połączeń, co przekłada się na krótszy czas transportu. Dynamiczny rozwój wolumenu powoduje, że uruchamiamy coraz to nowe codzienne połączenia z innymi oddziałami w całej Europie. Z Polski na bezpośrednich codziennych liniach dojeżdżamy do praktycznie wszystkich naszych oddziałów w Niemczech. Jakość i szybkość serwisu to nasza główna przewaga konkurencyjna, którą przyciągamy nowych klientów, w tym z ogromnych branż, takich jak DIY czy chemiczno-kosmetyczna. Wzrost biznesu idzie w parze z rozwojem naszych oddziałów, stąd nowe inwestycje – komentuje dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Oprócz transportu drogowego i logistyki kontraktowej operator rozwija się także w obszarze obsługi cargo morskiego i lotniczego. Dachser Air & Sea Logistics w Polsce dysponuje m.in. bezpośrednimi morskimi połączeniami drobnicowymi z głównymi portami w Chinach, a praktycznie cały świat obsługuje poprzez huby w Hamburgu i Frankfurcie (odpowiednio - przesyłki morskie i lotnicze).
 - Import z Chin systematycznie rośnie. Nasze stałe linie – do Sosnowca i Warszawy – obsługują coraz większy wolumen przesyłek. W związku z tym planujemy uruchomienie kolejnych bezpośrednich połączeń. Jednocześnie w związku z napięciami handlowymi na linii Państwo Środka - USA, rośnie rola wymiany handlowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Europą, na czym zyskuje także Polska. To zjawisko również ma pozytywny wpływ na nasz biznes. Wszystko to w połączeniu z jakością serwisu przełożyło się na istotny wzrost obsługiwanych przez nas wolumenów w 2018 r. – mówi Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

Rozwój działalności Dachser w Polsce powoduje, że firma zwiększa powierzchnię do operacji logistycznych – przede wszystkim na potrzeby przeładunków, ale też logistyki kontraktowej. Wiosną 2019 r. firma dwukrotnie powiększyła oddział w Szczecinie, a kilka miesięcy wcześniej oddział Poznań zaczął korzystać z powiększonego również dwa razy terminalu przeładunkowego. Z kolei w Strykowie dwukrotnie większy terminal x-dockowy zaczął działać w jesienią 2018 r. W III kw. zeszłego roku operator dodał też nową powierzchnię w oddziałach w Gdańsku i we Wrocławiu. Z kolei latem 2018 r. zaczął obsługiwać przesyłki w dwa razy większym niż dotychczas obiekcie w Sosnowcu. W efekcie operator zarządza w Polsce łącznie ok. 48 tys. mkw. powierzchni. To jednak nie koniec inwestycji. Obecnie trwa budowa nowego wrocławskiego oddziału operatora, a także budowa nowoczesnego biurowca w Strykowie, dokąd zostanie przeniesiona siedziba firmy. Dachser zakłada, że obie te inwestycje zostaną oddane do użytku na przełomie lat 2019 i 2020.

(źr. Dachser)

 

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ponad 530 mld euro wydaje się w UE na zlecenia transportu towarów
Sezon urlopowy - trudny czas dla kierowców ciężarówek
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Myto w Niemczech – pojazdy na gaz zwolnione z opłat!
Dachser prowadzi badania nad możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji
Już wkrótce Czechy zmienią system myta
Padł historyczny rekord w przeładunkach Portu Gdańsk
Akademia Logistyki DHL zgromadziła rekordową liczbę uczestników
15 lat Kolei Mazowieckich
Kuehne + Nagel przejmuje kolejne spółki i rozszerza wachlarz usług
Accolade inwestuje kolejne 38 mln euro w Szczecinie
FedEx Express nagradza uczniowską firmę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC