Dodaj ogłoszenie o pracy


To jest jubileusz – 175 lat JF Hillebrand na rynku logistyki alkoholi i napojów!

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, obchodzi w tym roku 175-lecie działalności. Firma rozpoczyna właśnie globalne świętowanie swojego jubileuszu pod hasłem „175 years&Beyond” – 175 lat i więcej.

(na zdj. obecny Cees van Gent - CEO JF Hillebrand)
(na zdj. obecny CEO JF Hillebrand - Cees van Gent)

A wszystko zaczęło się od…
Johanna Friedricha Hillebranda w 1844 roku, który (jako 25-latek) założył firmę zajmującą się transportem, załadunkiem i rozładunkiem oraz odprawą celną towarów. Kupił wówczas barki rzeczne, aby podążać za tradycją ojca i dziadka, którzy pływając po Renie łączyli rynek niemiecki z holenderskim. W połowie XIX wieku rozkwitał szybko handel winem, w czym interes dostrzegł JF Hillebrand, kierując już swoje usługi w stronę transportu alkoholi i poszerzając je o dostawy koleją aż do Europy Wschodniej. W roku 1875 roku do biznesu dołączyli jego synowie, którzy wprowadzili firmę na rynek amerykański. Tak rozpoczął się podbój rynku globalnego. JF Hillebrand dostarczał alkohole już nie tylko na terenie Niemiec i Holandii, ale też z / do różnych zakątków Europy i świata. Największy rozkwit nastąpił w połowie XX wieku, kiedy to po okresie niepokojów i wojen, JF Hillebrand tworzył sieć własnych oddziałów na świecie, korzystając już na masową skalę z kontenerów morskich i zwiększając tym samym swoje międzynarodowe możliwości przewozowe. W kolejnych latach, firma nie tylko rozwijała usługi logistyczne i zasięg działalności, tworzyła również własne rozwiązania technologiczne tj. opakowania, wzmocnienia i inne, usprawniające proces transportu alkoholi. W 2002 roku wdrożyła pierwsze autorskie rozwiązanie informatyczne – system IT do zarządzania łańcuchem dostaw napojów.   

Przejęcia i powstanie Grupy JF Hillebrand
W roku 2007 JF Hillebrand przejął Trans Ocean Distribution Limited, wiodącego dostawcę rozwiązań w transporcie płynów luzem. Tak powstała Grupa JF Hillebrand. W tym czasie dział technologiczny firmy wdrożył też kolejne innowacje - wykładzinę izolacyjną do kontenerów i narzędzia do monitorowania temperatury wewnątrz kontenera. W roku 2013 do Grupy dołączyła następna spółka – Satellite Logistics Group, specjalizująca się w obsłudze rynku piwa. Obecnie JF Hillebrand jest wiodącym na świecie dostawcą usług logistycznych dla branży winiarskiej, piwowarskiej i spirytusowej, posiadającym globalną sieć zarówno własnych biur, jak i agentów obecnych na każdym ważnym rynku wina i innych alkoholi. Sieć Grupy obejmuje ponad 90 krajów, a własne biura firma posiada w 65 krajach. JF Hillebrand osiąga roczne przychody powyżej 1,2 mld EUR i należy do nielicznego grona operatorów na świecie o tak wąskiej specjalności w zarządzaniu łańcuchami dostaw, będąc liderem tego rynku (firma ma 27 proc. udział w obsłudze logistycznej globalnego przemysłu winiarskiego). Pięć pokoleń jednej rodziny włożyło swoje serce oraz duszę w ten biznes i do dzisiaj firmą zarządzają potomkowie Johanna Friedricha Hillebranda.
- To wspaniała historia, a dzieło jej twórców jest kontynuowane do dzisiaj. JF Hillebrand nadal tworzy „globalną rodzinę”, której filozofią jest i będzie dzielenie się, wspieranie i uczenie się od siebie. Większość pracowników w JF Hillebrand Group na świecie może pochwalić się ponad 20-letnim stażem. Sekretem tak długiej współpracy jest to, że jesteśmy korporacją, dającą duże możliwości rozwoju, ale mentalnie pozostajemy firmą rodzinną – mówi Ellina Lolis, country manager JF Hillebrand Poland.

JF Hillebrand w Polsce
Polski oddział JF Hillebrand działa od 2013 roku, mając obecnie w portfolio największych graczy rynku alkoholowego i odgrywając strategiczną rolę w globalnej strukturze Grupy JF Hillebrand. Firma ma swoją siedzibę w Gdyni, a do grona jej klientów należą zarówno producenci globalni jak i dostawcy lokalni napojów oraz różnych rodzajów alkoholi od piwa, wina aż po wysokoprocentowe trunki, m.in. takie spółki jak: Diageo (producent Smirnoffa, Baileysa, Guinessa), Bacardi, Beam Santory (producent Jim Beam), Pernod Ricard, Kompania Piwowarska czy Brown-Forman (producent Jack Daniel’s) in. - Działamy wszędzie tam, gdzie napoje są wytwarzane lub spożywane. Kontenery, palety, butelki, skrzynki – dostarczymy każdą ilość, jakiej potrzebuje klient z każdego miejsca na świecie. Wykonujemy pełen zakres obsługi logistycznej, od magazynowania, transportu i spedycji, aż po obsługę celną i doradczą. Klienci JF Hillebrand korzystają też chętnie z narzędzi informatycznych i rozwiązań technologicznych, które firma tworzy dla usprawniania procesów logistyczno – transportowych – podkreśla Ellina Lolis.

Plany na przyszłość
Zgodnie z przyjętą strategią do 2023 roku, JF Hillebrand zamierza zwiększyć przychody ze sprzedaży usług logistycznych o 22 proc., a volumen obsłużonych towarów o 33 proc. Operator planuje też kilka przejęć (od 3 do 5 firm), które pozwolą poszerzyć wachlarz usług i portfolio klientów. Celem firmy pozostanie, tak jak i było do tej pory, doskonalenie procesów logistyki napojów oraz dostarczanie produktów w niezawodny sposób, z najwyższą starannością i w możliwie najkrótszym czasie. W związku z tym, JF Hillebrand poszerza zakres swoich usług, m.in. o dostawy komponentów do produkcji alkoholi tj. słód czy chmiel. Stale też rozwija usługi premium tj. White Glove Delivery - dostawy luksusowych win (z udziałem sommeliera) i innych alkoholi do klientów indywidualnych (np. na jachty, VIP-eventy, itp.). Operator jest również znaczącym partnerem logistycznym dla branży turystycznej w zakresie enoturystyki. JF Hillebrand nie zapomina też o ekologii, stale monitorując redukcję emisji CO2 poprzez rozwój systemów do jej wyliczeń (np. aplikacja myHillebrand), kontroling recyclingu folii termoizolacyjnych VinLinerów oraz FlexiTanków.

(źr. JF Hillebrand)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.