Dodaj ogłoszenie o pracy


Wyniki Kuehne + Nagel po pierwszym kwartale

W pierwszym kwartale 2019 roku, Kuehne + Nagel zwiększyło obroty netto, zysk brutto i EBIT. Zysk operacyjny EBIT znacząco wzrósł we frachcie morskim, a zanotowane wyniki operacyjne transportu drogowego były wyższe w porównaniu z ubiegłym rokiem. Związany z sytuacją rynkową spadek wolumenu transportu lotniczego został w znacznym stopniu ustabilizowany przez aktywne zarządzanie kosztami. Logistyka kontraktowa jest  w trakcie restrukturyzacji, firma przegląda portfolio projektów, przez co osiągi tego sektora usług zmniejszyły się. Ogólnie grupa osiągnęła dobry wynik.

Spedycja morska
Kuehne + Nagel we frachcie morskim zamknęła I kwartał tego roku  6,2 proc. wzrostem wolumenu. Grupa zarządzała transportem 1,146 mln (standardowych kontenerów) TEU. To prawie o 70 tys. sztuk więcej, niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. W pierwszym kwartale nieznacznie spadł import z rynków północnoamerykańskich i europejskich do Azji (od -2 proc. do 3 proc.). Wyniki te odzwierciedlają aktualne ograniczenia importowe dotyczące produktów rolnych i materiałów z recyklingu. Mimo tego, grupie udało się osiągnąć dwucyfrowy wzrost wolumenu azjatyckiego eksportu do Ameryki Północnej i Europy. EBIT osiągnął 112 mln CHF. Wskaźnik EBIT do zysku brutto (współczynnik konwersji) wzrósł do 29,3 proc. (w poprzednim roku: 27,2 proc.).

Spedycja lotnicza
Po znacznym wzroście tonażu w poprzednich latach, w pierwszym kwartale 2019 roku wolumen przewozów lotniczych spadł nieznacznie o 3,1 proc. do 409 tys. ton. Sektor transportu lotniczego rozwijał się zgodnie z całościowym rynkiem lotniczym, który zanotował spadek o 2 do 3 proc. Od początku 2019 roku, Grupa zintegrowała działalność biznesową z Quick International Courier, wiodącym na rynku dostawcom krytycznych czasowo rozwiązań transportowych i logistycznych dla przemysłu medycznego i farmaceutycznego oraz lotnictwa. Przyczyniło się to do znacznego wzrostu marży brutto. EBIT osiągnął wynik 80 mln CHF i prawie dorównuje bardzo wysokiemu poziomowi sprzed roku.

Spedycja drogowa
Transport drogowy dalej umacnia się, notując w pierwszym kwartale 2019 roku wzrost obrotów netto o 6 proc., a zysku brutto o 8 proc. Kuehne + Nagel nadal osiąga znacznie większy wzrost niż cały rynek spedycji lądowej. Wpływ na ten wynik miał w szczególności transport intermodalny w Ameryce Północnej oraz sieci transportowe w Europie. Kuehne + Nagel dalej rozwija swoje możliwości w spedycji drogowej, m.in. dzięki rozwiązaniom cyfrowym i rozszerzeniem europejskiej floty do obsługi towarów farmaceutycznych.

Logistyka kontraktowa
W pierwszym kwartale 2019 r. Kuehne + Nagel kontynuowało restrukturyzację logistyki kontraktowej, przeglądając aktualne portfolia oraz wdrożyło aktywne zarządzanie kosztami. Obroty netto wzrosły o 6,3 proc. a zysk brutto zanotował wzrost o 4,9 proc. W pierwszym kwartale 2019 roku, wdrożono nowy, globalny system zarządzania magazynami, który został zainicjowany w ubiegłym roku. EBIT spadł o 26 mln CHF w porównaniu z ubiegłym rokiem.

(źr. Kuehne + Nagel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.