Konto pracodawcy


ID Logistics gotowy do obsługi piku świątecznego

ID Logistics, podsumował przygotowania do przedświątecznych dostaw magazynowych. O tym jak w tym roku przebiegał wielkanocny szczyt towarowy mówi Marcin Papuga, dyrektor magazynu ID Logistics w podwarszawskich Błoniach. To jedyne w Polsce centrum dystrybucyjne Lindt&Sprüngli (Poland), światowego producenta czekolad, z którego zaopatrywane są wszystkie sieci handlowe w naszym kraju.

Dla producentów czekolady Wielkanoc jest drugim, obok Świąt Bożego Narodzenia, szczytem sprzedażowym w ciągu roku. Operator logistyczny, który zarządza magazynami, musi zagwarantować klientom, że w odpowiednim czasie cały świąteczny asortyment trafi do centrów dystrybucyjnych i sklepów różnych sieci handlowych. W błońskim magazynie ID Logistics przygotowania do obsługi operacyjnej tegorocznego wielkanocnego szczytu towarowego rozpoczęły się już w styczniu, natomiast pod koniec marca zrealizowano ostatnie dostawy przedświąteczne. - W tym czasie obsłużyliśmy trzykrotnie więcej zamówień, niż w innych miesiącach, a jednego dnia magazyn opuszczało nawet 600 palet z wielkanocnymi zestawami. Przy tak dużych wzrostach wolumenu liczy się dobre zaplanowanie operacji i efektywne zarządzanie procesami magazynowymi. Ważna jest terminowość, elastyczność i umiejętność szybkiej reakcji na zmiany w ilości i rodzaju zamówień - podkreśla Marcin Papuga.
Magazyn dobrze przygotowany
Przygotowania do obsługi tegorocznego piku wielkanocnego rozpoczęto od omówienia prognoz sprzedażowych, z udziałem klienta i sieci handlowych. - Dzięki temu mogliśmy odpowiednio wcześniej zaplanować zatrudnienie pracowników tymczasowych. Ustaliliśmy też w jakim zakresie skorzystamy ze wsparcia innych magazynów zarządzanych przez ID Logistics. Sprawdzony został stan wyposażenia magazynu, czy mamy odpowiednią ilość sprzętu, wózków magazynowych i skanerów. To bardzo ważne, bo nie możemy być zaskoczeni brakiem czy awarią urządzeń – wylicza dyrektor magazynu ID Logistics w podwarszawskich Błoniach.
Świąteczny co-packing – standy już gotowe do postawienia w sklepach
W tym roku przygotowywane były głównie świąteczne standy i displaye ekspozycyjne ze słodyczami, już gotowe do postawienia w sklepach. Każdą taką partię towaru trzeba było dostosować do wymogów sieci handlowych, które mają własne oczekiwania co do wyglądu i parametrów. - Tu skorzystaliśmy z urządzeń do znakowania towarów, zgrzewania i pakowania zestawów czekoladowych czy różnego rodzaju przenośników. W 2018 roku zwiększyliśmy strefę składowania produktów czekoladowych i wyodrębniliśmy nową strefę do konfekcjonowania i przygotowywania standów ekspozycyjnych dla sklepów. To znacznie usprawniło prace magazynowe w czasie szczytu przedświątecznego. Wtedy też uruchomiliśmy dodatkowe rampy do załadunku i rozładunku towarów, co przyspieszyło wysyłkę świątecznego asortymentu – mówi Marcin Papuga, dyrektor magazynu ID Logistics w podwarszawskich Błoniach.
- Z ID Logistics współpracujemy od 2010 roku. Jako operator logistyczny odpowiada za efektywne zarządzanie procesami magazynowymi oraz dystrybucję całopojazdową naszych produktów czekoladowych, które są niezwykle wrażliwe na wpływ czynników zewnętrznych. Wymaga to przestrzegania wielu, bardzo restrykcyjnych wymogów, z czym ID Logistics radzi sobie doskonale. Dotyczy to zarówno właściwych warunków przechowywania, gwarantujących bardzo dobrą jakość wyrobów Lindt&Sprüngli, jak i odpowiednio zaplanowanych dostaw, zwłaszcza w okresach wzmożonego ruchu towarowego, na przykład świąt. Dzięki innowacyjnym wdrożeniom i dużo wcześniej podjętym działaniom usprawniającym procesy logistyczne, nasze produkty zawsze są w sklepach na czas – podsumowuje Filip Kamiński, supply chain manager Lindt&Sprüngli (Poland).

(źr. ID Logistics)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wydatki świąteczne a dostawy kurierskie
Nawet do 40 proc. mogą wzrosnąć koszty pracownicze przy delegowaniu pracowników
Fracht FWO Polska o sytuacji na rynku lotniczym cargo
Wzrost automatyzacji pozytywnie wpłynie na liczbę miejsc pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker otworzy 8 oddziałów na Kaukazie i w Azji Środkowej
InPost ma już 6000 Paczkomatów
Trans Polonia po III kwartale osiągnęła blisko 200 mln zł przychodów
GEFCO operatorem logistycznym Airbusa
DKV przejmuje dwie duńskie spółki
Kuehne + Nagel przejmuje działalność transportową firmy Rotra
Fracht FWO Polska dostarcza kolejne project cargo - 110 ton do elektrowni w Bełchato ...
Nowa siedziba CEVA Logistics światowym centrum innowacyjnych projektów
DB Schenker wdraża autonomiczne roboty działające w oparciu o sztuczną inteligenc ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC