Firma Raben, w nietypowy sposób promuje połączenia expressowe (#RabenExpress) do Włoch – za pomocą iluzji w wykonaniu znanego magika - twórcy kanału na YouTube „Magic of Y”. Grupa Raben oprócz współpracy sponsorskiej z magikiem, przygotowała też własne video prezentujące magiczne sztuczki pod hasłem #RabenIT.
Podróżnik, dietetyczka i dziennikarz, a teraz iluzjonista, to grono influencerów, z którymi Raben nawiązał współpracę w ramach #RabenExpress. Magik Y, którego ogólnopolska kariera rozpoczęła się dzięki udziałowi w programie „Mam talent”, prowadzi kanał „Magic of Y” na YouTube z 950 tys. subskrypcji i 86 mln obejrzeń. Raben jest sponsorem cyklu „Magic of Y on streets”, w których iluzjonista na ulicach Mediolanu czaruje mieszkańców Italii efektami magicznymi. Nowością w kampanii jest nie tylko zmieniona formuła – iluzja z wykorzystaniem różnych przedmiotów, w tym gadżetów Raben, ale także zasięg przedsięwzięcia. Po raz pierwszy materiały video powstały w języku angielskim, dzięki czemu mają międzynarodowy potencjał i są wykorzystywane i promowane na wszystkich rynkach, na których obecna jest Grupa Raben.
- Współpraca z Grupą Raben wpisała się idealnie w temat moich podróży z magią – w końcu to Raben sprawia, że nasze ulubione produkty magicznie przemieszczają się po całej Europie – mówi Y twórca internetowy, a zarazem magik gwiazd.– Dostawy często odbywają się wcześnie, gdy jeszcze śpimy, dlatego może powstać złudzenie, że towary wręcz same pojawiają się na półkach sklepów. Cieszę się, że współpracując z Raben, mogę moim fanom i internautom zdradzić ten mały sekret, tak by mogli docenić ciężką pracę, którą pracownicy Grupy wykonują, by ułatwić nam codzienne życie. Jestem naprawdę szczęśliwy, że możemy realizować wspólnie ten projekt.
Napędzane logistyką odcinki „Magic of Y on streets” emitowane są na kanale iluzjonisty na YouTube w kolejne soboty, począwszy od 2 lutego, a następnie promowane w social mediach influencera (Facebook, Instagram, TikTok). Akcja potrwa do końca marca.
#RabenExpress to kampania employerbrandingowa z elementami CSR, zainicjowana jesienią 2017 roku. Celem trzech pierwszych odsłon było przybliżenie pracy zawodowego kierowcy samochodu ciężarowego i stylu życia truckersa oraz promowanie roli transportu we współczesnym świecie – stąd dodatkowy hasztag #TransportJestPotrzebny oraz wsparcie dla Banków Żywności w grudniu 2018 roku. W podróż z kierowcą Rabena wyruszyli kolejno Łukasz Smoliński (blog Tasteaway.pl), dietetyczka Monika Ciesielska (blog Dr LIfestyle) oraz dziennikarz Rafał Gębura (kanał „7 metrów pod ziemią”). Dotychczasowe edycje kampanii dotarły w sumie do ok. 2,5 mln internautów, ponadto ubiegłym roku uhonorowano ją Brązowym Spinaczem w kategorii PR korporacyjny w konkursie organizowanym przez Związek Firm Public Relations.
Filmy zrealizowane wspólnie przez Y i Grupę Raben można oglądać na kanale „Magic of Y”: https://www.youtube.com/channel/UC-9PtvEZ0P2kSYtSZKlKyRg
Warto dodać, że firma Raben podzieli się swoim doświadczeniem na temat wykorzystania marketingu influencerskiego podczas 8. Forum Kobiet w Logistyce, które odbędzie się 20-21 maja 2019 r. w Janowie Podlaskim. Raben Logistics został Partnerem tego wydarzenia.
(źr. Grupa Raben)