W 2018 r. DPDgroup kontynuowała wzrost, osiągając przychody na poziomie 7,3 miliarda euro, co stanowiło 30 proc. przychodów Groupe La Poste, które zwiększyły się do kwoty 24,7 miliardów euro. W 2018 r. DPDgroup odnotowała 8 proc. wzrost sprzedaży.
Do uzyskania takich wyników przyczynił się wzrost obsłużonych przesyłek o 7 proc. w porównaniu z rokiem 2017. W 2018 r. Grupa doręczyła 1,3 miliarda paczek na całym świecie. Rekordową liczbę 9 milionów przesyłek doręczono w Cyber Monday. Europejski rynek kurierski nadal rośnie, przede wszystkim dzięki trwającemu od kilku lat rozwojowi segmentu B2C, związanego ze zwiększającą się popularnością e-commerce. DPDgroup korzysta z hybrydowej sieci B2B – B2C. W 2018 r. segment B2B stanowił 59 proc. jej wolumenów, a wolumeny w B2C grupy wzrosły w Europie o 16 proc. wzrost. W ostatnich latach DPDgroup ugruntowała swoją pozycję na rynku KEP w Europie, utrzymując pozycję drugiej co do wielkości sieci przesyłek kurierskich. Firma dysponuje największą w Europie międzynarodową siecią połączeń drogowych oraz oddziały w 23 krajach. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Belgii (+23 proc.), Polsce (+20 proc.), Irlandii (+17 proc.), Holandii (+16 proc.), Francji i Wielkiej Brytanii (+9 proc.).
Liczba przesyłek eksportowych międzynarodowych w DPDgroup w 2018 roku wzrosła o 14 proc. Ten trend jest skutkiem przede wszystkim rozwoju e-commerce, co potwierdza kolejna edycja badań Barometr E-shopper przeprowadzonych na zlecenie DPDgroup w 2018 r. Według raportu 58 proc. e-nabywców w Europie dokonało zakupów w zagranicznym sklepie internetowym. Około 65 proc. z nich korzystało z e-sklepów europejskich, 47 proc. wybrało strony chińskie, a 31 proc. amerykańskie.
(źr. DPD)