To najnowsza usługa oferowana przez Pocztę Polską. Umożliwia obsługę przewozu drogowego towarów, przy wykorzystaniu drobnicowej sieci logistycznej.
Międzynarodowa przesyłka paletowa, podobnie jak jej funkcjonujący krajowy odpowiednik tworzą teraz strukturę kompleksowych usług logistycznych Poczty Polskiej. Nowa usługa zapewnia wysyłkę towaru zarówno z Polski do wybranych krajów europejskich, jak i z Europy do Polski. Jest też opcja przewozu ładunku pomiędzy wybranymi państwami bez konieczności przejazdu przez teren naszego kraju. Poczta Polska realizuje swoje usługi na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i innych krajów Europy w oparciu o stałe umowy lub jednorazowe zlecenia, głównie w zakresie wysyłki artykułów przemysłowych. - Do tej pory intensywnie rozwijaliśmy usługę przesyłki paletowej w kraju, usługa międzynarodowa zapewni naszym klientom możliwość korzystania z kompleksowych rozwiązań i obsługę pełnego łańcucha dostaw. Zwiększymy dzięki temu zakres współpracy z dotychczasowymi klientami oraz zyskujemy szansę pozyskania nowych klientów - mówi Jerzy Garycki, dyrektor Pionu Operacji Logistycznych.
Międzynarodowa przesyłka paletowa zapewnia obniżenie kosztów transportu, możliwość śledzenia przesyłki, stałe i regularne dostawy na terenie Europy, dostawy do klientów z rozproszoną infrastrukturą (zarówno B2B, jak i B2C) oraz dostawy do magazynów centralnych, sieci handlowych i detalicznych. Oficjalne wprowadzenie nowej usługi poprzedzone było pilotażem, który przeprowadzono w IV kwartale 2018 i na początku 2019 roku. Transport przesyłek realizowany jest za pośrednictwem połączenia wahadłowego, a kolekcja i dystrybucja towarów z sortowni Poczty Polskiej po naszym kraju odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucji Poczty w ramach usługi krajowa przesyłka paletowa. Dystrybucja na terenie Europy realizowana jest za pośrednictwem sieci partnerskiej.
(źr. Poczta Polska)