Konto pracodawcy


Poczta Polska planuje do 2023 roku podwoić przychody z rynku paczkowego

Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 stawia na zwiększenie przychodów z logistyki, eCommerce i usług paczkowych. W kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld złotych przychodów.


Aktualizacja strategii wynika ze zmian zachodzących na rynku, na którym bardzo  dynamicznie rozwija się segment paczkowy. Poczta Polska opiera wzrost ekonomiczny na trzech najbardziej perspektywicznych segmentach: usługi paczkowe, logistyczne i eCommerce; a także rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcie dla zadań państwowych. Rozwojowi tych obszarów towarzyszyć ma dalsza cyfryzacja usług. –  Podstawowym celem podejmowanych przez nas działań pozostaje poprawa przychodów. Poczta Polska musi inwestować w infrastrukturę logistyczną, systemy IT i pracowników. Tylko w ubiegłym roku przeznaczyliśmy na inwestycje 200 mln zł. Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020-21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Spółka chce zmienić sieć logistyczną, której struktura musi zostać dostosowana do zjawisk rynkowych, np. zwiększającego się strumienia przesyłek międzynarodowych, również tych dostarczanych do Polski spoza Unii Europejskiej. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta ma generować blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki. Poczta Polska wyodrębniła główne działania, w ramach których będzie ulepszać swoje kluczowe obszary. Zaplanowano takie działania jak: rozwój systemów informatycznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek, a także reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników.

Perspektywa pracownika pozostaje jednym z najważniejszych elementów strategii i wyzwań stojących przed Pocztą Polską. W poprzednich dwóch latach poprawiono warunki pracy, a także podniesiono wynagrodzenia pracowników o ponad 20 proc. Poczta planuje także wykorzystać swój potencjał w roli pośrednika w relacjach państwo–obywatel oraz misji cyfrowej modernizacji państwa. Spółka dysponuje gotowym narzędziem, które już jest wykorzystywane przy realizacji programu Polska Cyfrowa. Platforma Envelo należy do jednych z najnowocześniejszych tego typu rozwiązań. To jedyna na polskim rynku usługa, która spełnia wymagania Rozporządzenia eIDAS, jakie obejmuje zapewnienie integralności i poufność przesyłek elektronicznych, weryfikowalną identyfikację nadawcy i odbiorcy, znakowanie czasem oraz potwierdzenie nadania i odbioru. W ramach rozwoju usług finansowych i ubezpieczeniowych, firma chce uprościć bankowość internetową i rozwijać bankowość mobilną.

W ubiegłym roku spółka oddała do użytku 76 nowych placówek zlokalizowanych zarówno w małych miejscowościach, jak i w aglomeracjach. Firma zamierza konsekwentnie powiększać liczbę punktów odbioru paczek. Obecnie w tej największej w Polsce sieci  click & collect funkcjonuje ponad 11 tys. punktów (placówki Poczty Polskiej, Kioski RUCH S.A., stacje PKN Orlen i sklepy sieci Żabka). Usługa cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów Poczty Polskiej, w grudniu co piąta paczka kierowana była do punktu odbioru.  W tym roku nawet  co trzecia paczka może trafić do adresatów za pośrednictwem tej sieci.

(źr. Poczta Polska)

 

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
W Czechach już niedługo ruszy satelitarny system opłat drogowych - jesteś gotowy ...
Kuehne+Nagel podpisał umowę z wiedeńskim lotniskiem na obsługę farmaceutyków
Raben w trosce o zmiany klimatyczne inwestuje w proekologiczne pojazdy
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
Accolade zapowiada budowę kolejnych powierzchni magazynowych w Polsce
M7 przejęło Eurologis Centrum Logistyczne
Poczta Polska testuje RFID w identyfikacji przesyłek
Agility partnerem logistycznym wyścigów Porsche Carrera Cup Asia
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC