Konto pracodawcy


Jungheinrich podsumował 25 lat działalności w Polsce

Ponad 60 tys. klientów, ponad 55 tys. sprzedanych napędzanych wózków widłowych, 8 lokalizacji w największych miastach oraz przeszło 600 zatrudnionych pracowników – tak firma Jungheinrich Polska podsumowuje swoją 25-letnią obecność na polskim rynku. Jeszcze w latach 90. XX wieku firma jako pierwsza w branży wprowadziła do swojej oferty wózki widłowe z silnikami prądu zmiennego, a w roku 2011 rewolucyjną technologię litowo-jonową.

Historia firmy Jungheinrich sięga blisko 65 lat. Po ponad 40 latach działalności na świecie, w 1994 roku, niemiecki koncern formalnie utworzył pierwszy oddział przedsiębiorstwa w Polsce. W budynku o powierzchni blisko 100 m2 pracowało początkowo siedmiu pracowników. W owym czasie oferta Jungheinrich obejmowała regały magazynowe oraz wózki widłowe. Popularnością wśród klientów cieszyły się głównie wózki paletowe,  akumulatorowe unoszące oraz czołowe wózki spalinowe. Po 2 latach od otwarcia firmy do pierwszego klienta trafiły regały magazynowe o wysokości ponad 11 m, co było unikalnym rozwiązaniem na ówczesne czasy. Początkowo marka tego dostawcy nie była znana na polskim rynku. Dodatkowo jej ekspansję utrudniał dopiero co rozwijający się w latach 90. ubiegłego wieku rynek powierzchni magazynowych oraz nieznajomość produktu wśród potencjalnych kontrahentów.
– Kiedy nasza firma pojawiła się w Polsce, większość przedsiębiorstw nie miała świadomości, czym są wózki widłowe i jak można je użytkować w pracy. Magazyny wysokiego składowania stanowiły zaś wyjątek na mapie kraju i przeważnie osiągały wysokość od 5 do 6 metrów. Moim zadaniem była edukacja klientów na temat możliwości wykorzystania potencjału urządzeń i regałów magazynowych Jungheinrich oraz ich korzyści biznesowych – wspomina Jacek Kasterka, dyrektor handlowy związany z Jungheinrich Polska od blisko 25 lat i dodaje – Dopiero z biegiem lat sytuacja na rynku magazynowym zaczęła się zmieniać. Systematycznie zwiększało się grono klientów poszukujących rozwiązań w zakresie składowania i podnoszenia ładunków na wyższą wysokość – obecnie nawet ponad 18  metrów.

Pierwsze lata funkcjonowania firmy w Polsce upłynęły pod znakiem intensywnej budowy struktur przedsiębiorstwa, oferty firmy oraz sieci sprzedaży. Obecnie Jungheinrich posiada 8 lokalizacji na terenie kraju (Warszawa, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Rzeszów, Łódź i Szczecin). W pierwszym roku swojej działalności firma Jungheinrich dostarczyła do klientów ponad 40 sztuk wózków widłowych. W 2018 roku było to ponad 5 tys. pojazdów. W ostatnich 25 latach producent sprzedał łącznie ponad 55 tys. urządzeń. Warto dodać, że w 1994 roku polski rynek wózków widłowych z napędem obejmował głównie urządzenia spalinowe (z silnikiem diesla lub wyposażone w instalację gazową). Było to blisko 80 proc. wszystkich pojazdów sprzedawanych w kraju. Pozostałe 20 proc. stanowiły zaś wózki akumulatorowe.  Obecnie te proporcje się odwróciły.

Wcześniej większość klientów w Polsce była nastawiona na kupno wózków widłowych. Mimo tego firma Jungheinrich postanowiła w 1996 roku wprowadzić do swojego portfolio opcję wynajmu urządzeń. Okazał się to sukcesem. Producent oferował usługę mając początkowo do dyspozycji około 20 wózków widłowych. Pierwszy punkt wynajmu przedsiębiorstwo otworzyło przy warszawskim oddziale firmy, a kolejne w Poznaniu i Krakowie. Obecnie usługa oferowana jest w każdej z 8 lokalizacji przedsiębiorstwa. Obok sprzedaży nowych urządzeń wynajem nie był jedyną propozycją przeznaczoną dla polskiego rynku. Na przełomie millenium w ofercie producenta pojawiły się również wózki używane, które są alternatywą dla zakupu nowych pojazdów i spełniają najwyższe standardy jakości.
Po 25 latach obecności w Polsce Jungheinrich oferuje około sześciuset różnych typów wózków widłowych. Przedsiębiorstwo obsługuje ponad 60 tys. klientów i zatrudnia przeszło 600 pracowników, z których 260 to technicy serwisu. Począwszy od 1994 roku firma notuje systematyczny wzrost sprzedaży. W ciągu ćwierćwiecza przedsiębiorstwo stało się pionierem w dziedzinie nowoczesnych rozwiązań intralogistycznych na polskim i światowym rynku.

(źr. Jungheinrich)

 

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Uwaga na świąteczne zakazy ruchu dla ciężarówek w UE!
Czym firmy z sektora MŚP motywują swoich pracowników?
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Europosłowie przegłosowali tachografy w busach
To jak to jest z tym VAT-em?
Kapitał azjatycki płynie coraz szerszym strumieniem na polski rynek magazynowy
Tylko jeden producent w Europie gotowy do montażu tachografów – co zrobi z tym Bruksela?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
7R rozpoczyna realizację 7R Park Warsaw West I
FM Logistic otwiera centrum dystrybucji w Wietnamie
FedEx Express podpisał kontrakt z UEFA na sponsoring rozgrywek National Team Footba ...
Rohlig Suus Logistics uruchamia kolejny magazyn
GLS Poland otwiera nową filię
Najbardziej atrakcyjni pracodawcy są pośród trzech branż
Uniwersytet Morski i Port Gdańsk organizują konkurs grantowy dla studentów
PEKAES otworzył nowy terminal w Kielcach
Dachser odnotowuje 5,5 proc. wzrost, a jego motorem jest europejski eksport
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC