Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Raben podsumowała działalność za rok 2018

Otwarcie trzech nowych oddziałów w Polsce i jednego w Czechach. Uruchomienie własnej, niezależnej sieci transportowej w Niemczech, przejęcie kolejnej spółki i uruchomienie nowych,  międzynarodowych połączeń, w tym m.in. do Włoch. Do tego jubileusz 15-lecia obecności na Ukrainie oraz nowy magazyn na Węgrzech. Ponadto inwestycje w tabor, rozwój kompetencji pracowników, działania na rzecz środowiska i liczne nagrody – tak w skrócie Grupa Raben podsumuje rok 2018.

- Rok 2018 był z pewnością rokiem pełnym wyzwań. Trudna sytuacja na rynku pracy, braki kierowców i magazynierów oraz rosnące koszty w połączeniu z chęcią i czasem koniecznością inwestowania w nowe rozwiązania i w rozwój, powodują że kolejne lata będą okresem testów i nieustannego sprawdzianu dla operatorów logistycznych i firm transportowych – podsumowuje Janusz Anioł, dyrektor generalny Raben Logistics Polska.

Raben w Polsce
W kwietniu 2018 r. firma otworzyła obiekt w Chlebni, dokąd przeniósł się oddział z Grodziska Mazowieckiego. Na inwestycję, którą zrealizował Panattoni Europe, złożyły się tzw. magazyn przeładunkowy o powierzchni ok. 8 tys. m.kw. oraz magazyn wysokiego składu o powierzchni 34 tys. m.kw., który może pomieścić ok. 50 tys. palet. Dzięki temu obiekt codziennie jest w stanie obsłużyć ponad 4 tys. przesyłek oraz ok. 265 samochodów. Niespełna pół roku później nastąpiła przeprowadzka oddziału w Czechowicach-Dziedzicach do nowej siedziby na terenie 7R Beskid Park – nowoczesnego kompleksu, w którym Raben Logistics Polska ma do dyspozycji 3,4 m.kw. powierzchni magazynu przeładunkowego klasy A i ponad 500 m.kw. biur. Oba obiekty znajdują się w niezwykle dogodnych lokalizacjach, a przy ich budowie położono szczególny nacisk na bezpieczeństwo i ekologię. W międzyczasie otwarto nową lokalizację oddziału w Opolu, który mieści się w nowo wybudowanych halach CTP. Raben użytkuje tam magazyn o powierzchni 3 tys. m.kw. wyposażony w 20 ramp załadunkowych.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników i wzrostu, który udało nam się uzyskać w minionym roku. To, co cieszy szczególnie, to portfolio naszych lojalnych klientów i wieloletnia współpraca z wieloma z nich. Dobrym przykładem takiej współpracy jest Nivea Polska czy firma Henkel, z którymi współpracujemy już ponad 20 lat; dla tej ostatniej właśnie powstaje w Robakowie nowa hala przygotowana do obsługi towarów kosmetycznych – mówi Janusz Anioł. – W 2019 roku i kolejnych latach będziemy kontynuować naszą strategię działania polegającą na stabilności, wysokiej jakości usług i konkurencyjności opartej przede wszystkim na partnerstwie z klientami – dodaje.

Raben w Niemczech
Po intensywnym roku 2017 na rynku niemieckim Raben bynajmniej nie zwolnił tempa. Styczeń 2018 przyniósł uruchomienie własnej, niezależnej sieci transportowej, liczącej 32 oddziały i 46 lokalizacji, zatrudniającej niemal 3 tys. pracowników oraz dysponującej flotą ok. 2 tys. pojazdów. Przedsięwzięcie to jest kamieniem milowym dla Raben Trans European Germany, ponieważ zapewniło firmie pozycję, w której może oferować niezależne usługi transportowe i spedycyjne dla klientów w całym kraju i na liniach międzynarodowych. Uruchomienie własnej sieci było możliwe dzięki wzrostowi organicznemu oraz przejęciom lokalnych spółek logistycznych, prowadzonym od końca 2016 r. W ramach uzupełnienia i rozwoju sieci, jesienią 2018 dołączyła do firmy spółka TGL TransportLogistik w Schüttorf, którą Grupa Raben przejęła od Grupy spółek THE GREENLINE. We wrześniu Raben Trans European Germany otworzył nową centralę spółki w Mannheim oraz rozbudował oddział w Gütersloh.

- Jestem bardzo zadowolony z naszego stałego i zrównoważonego wzrostu w Niemczech. Reakcje naszych klientów po wprowadzeniu niezależnej sieci są bardzo optymistyczne, ponieważ optymalnie osiągamy cele ekonomiczne naszych klientów i wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Co mnie osobiście dodatkowo cieszy to fakt, że obserwujemy rosnące poczucie dumy z marki pracodawcy wśród naszych pracowników, w minionym roku wskaźnik zaangażowania w Niemczech wzrósł aż o 22 proc. – mówi Ewald Raben, CEO Grupy Raben. – Obecnie prowadzimy kolejne inwestycje, które uzupełnią naszą sieć o nowoczesne centra logistyczne, niebawem oddamy nowy oddział w Fahrbinde. Planujemy także rozbudowę połaczeń międzynarodowych w ramach Grupy, ale więcej na ten temat będę mógł powiedzieć dopiero na czerwcowych targach w Monachium.
Ostatni kwartał minionego roku to uruchomienie codziennych, stałych połączeń na linii Niemcy – Włochy, które mają wspierać dotychczasowych klientów z tych krajów w wymianie towarów. Zagłębie Ruhry, Stuttgart i Norymberga zostały skomunikowane z Mediolanem w Lombardii i Weroną w Wenecji Euganejskiej, zapewniając realizację przesyłek między kluczowymi regionami w dwa dni robocze.

Raben w Europie
2018 rok upłynął równie dynamicznie na pozostałych, europejskich rynkach Raben. W kwietniu spółka Raben Logistics Czech oficjalnie otworzyła nową siedzibę główną w miejscowości Nupaky niedaleko Pragi. Nowe centrum logistyczne o powierzchni ponad 27 tys. m.kw., znajdujące się na terenie strategicznie położonego CTPark Prague East, jest jednym z najnowocześniejszych obiektów tej branży w Czechach i na Słowacji. Składają się na nie hale magazynowe o łącznej powierzchni przekraczającej 20 tys. m.kw., niezależny magazyn tranzytowy o powierzchni ponad 5 tys. m.kw. oraz biura o powierzchni 650 m.kw.. Nowa kwatera główna Raben Czechy wyróżnia się nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami i wysokimi standardami bezpieczeństwa, ale także wyjątkowym, zielonym i ekologicznym otoczeniem.
Uroczyste otwarcie w Nupaky zbiegło się w czasie z obchodami 10. rocznicy działalności firmy na rynku czeskim i słowackim. Tymczasem na Ukrainie świętowano już 15-lecie obecności Rabena w tym kraju. Raben Ukraine, który rozpoczął działalność w 2003 r., obecnie zatrudnia około 500 pracowników w 6 oddziałach regionalnych. Jego flota liczy około 600 samochodów ciężarowych, a powierzchnia magazynowa to 65 tys. m.kw.. Z kolei latem na Węgrzech, na terenie Dunaharaszti wybudowano magazyn o powierzchni 1,2 tys. m.kw. do przechowywania materiałów łatwopalnych, w wyniku współpracy z nowym klientem Raben Węgry. Intensywnie rozwija się także biznes Raben w Rumunii oraz na Litwie, Łotwie i Estonii; firma inwestuje także mocno w nowe połączenia do Włoch, gdzie od 2017 r. jest 20 proc. udziałowcem Sittam.

Innowacje
Już w 2017 r. w Grupie Raben utworzono dział ds. badań i rozwoju, który zajmuje się zarówno optymalizacją już funkcjonujących procesów, jak i tworzeniem zupełnie nowych modeli działania. Transport i logistyka niemal całkowicie „bez papieru”, zastosowanie mechanizmów early warning do przewidywania ewentualnych przesunięć w terminach dostawy, wykorzystanie zaawansowanych algorytmów przetwarzania obrazów do mierzenia wielkości przesyłki na wejściu do magazynu. Genius Lab prowadzi badania nad rozwiązaniami IoT oraz RPA (Robotic Process Automation), które mają ogromny potencjał do przekształcenia wielu procesów zachodzących w firmach logistycznych. Efektem pracy działu jest też uruchomiona w styczniu br. funkcjonalność ETA (Estimated Time of Arrival), czyli zaawansowane narzędzie pozwalające śledzić przesyłkę w czasie rzeczywistym. Pod koniec 2018 r. Grupa Raben podzieliła się swoją wizją przyszłości branży TSL, prezentując film „Raben – future of logistics”; można go zobaczyć na stronie www Grupy Raben.

(źr. Grupa Raben)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.