Dachser realizuje europejskie dostawy dla Puky - niemieckiego producenta pojazdów dla dzieci. Dzięki współpracy trwającej od 10 lat, producent się rozwija z sukcesem, zdobywając kolejne europejskie rynki.
Puky już od 1949 roku zajmuje się produkcją i sprzedażą wszelkiego rodzaju pojazdów dziecięcych wraz z akcesoriami do nich w niemieckim mieście Wülfrath, położonym między Düsseldorfem i Wuppertalem. Charakterystyczne czerwono-białe logo w kształcie ośmiokąta zna prawie każdy w Niemczech. Pięć lat temu firma zaczęła koncentrować swoje wysiłki na rozszerzaniu działalności na innych europejskich rynkach, zyskując tym samym coraz większą rozpoznawalność na kontynencie.
Od 2008 roku Puky współpracuje z centrum logistycznym Dachser w regionie Niederrhein. W Neuss dostawca usług logistycznych obsługuje europejski magazyn centralny dla gotowych produktów Puky. To doskonała lokalizacja, ponieważ dzięki temu wszystkie pojazdy firmy - poczynając od rowerów biegowych, przez hulajnogi, aż po tradycyjne rowery - są montowane w pobliżu siedziby firmy w Wülfrath. W dziesięciu odpowiednio przystosowanych warsztatach montażem zajmują się głównie osoby niepełnosprawne. Gotowe towary są dostarczane bezpośrednio do magazynu centralnego Puky, a stamtąd wysyłane dalej do sprzedawców w 28 europejskich krajach.
- Dachser odpowiada za magazynowanie, przewozy przychodzące i wychodzące, a także kompletację przesyłek i logistykę transportu w całej Europie. Współpracujemy z klientem tak, by zaplanować cały rok sprzedaży z możliwie jak największą precyzją. Szczególnie na początku oraz pod koniec danego roku musimy być pewni, że wszystko jest gotowe. Wiosną sprzedawcy detaliczni zamawiają więcej pojazdów dziecięcych, ale duży wzrost w liczbie zamówień jest także widoczny zimą, ponieważ rowery biegowe czy trójkołowce to wyjątkowo popularne prezenty świąteczne - wyjaśnia Susanne Schmitz, konsultant ds. logistyki kontraktowej w Dachser Neuss.
Zróżnicowana struktura klientów Puky w sektorze detalicznym stanowi szczególne wyzwanie w kontekście pakowania palet - aby odpowiednio ją załadować wymagana jest duża wiedza. Nieraz trzeba np. zestawić ze sobą towary o różnych formatach czy zrównoważyć przesyłki o odmiennej objętości i wadze. Ponadto duża część produktów dostarczana jest w kartonach, które w żadnym wypadku nie mogą zostać uszkodzone. Do organizacji takich ładunków potrzebne jest doświadczenie i logistyczne know-how, które może zapewnić tylko wyspecjalizowany operator.
(źr. Dachser)