Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser pomaga Puky w ekspansji na nowe rynki

Dachser realizuje europejskie dostawy dla Puky - niemieckiego producenta pojazdów dla dzieci. Dzięki współpracy trwającej od 10 lat, producent się rozwija z sukcesem, zdobywając kolejne europejskie rynki.

Puky już od 1949 roku zajmuje się produkcją i sprzedażą wszelkiego rodzaju pojazdów dziecięcych wraz z akcesoriami do nich w niemieckim mieście Wülfrath, położonym między Düsseldorfem i Wuppertalem. Charakterystyczne czerwono-białe logo w kształcie ośmiokąta zna prawie każdy w Niemczech. Pięć lat temu firma zaczęła koncentrować swoje wysiłki na rozszerzaniu działalności na innych europejskich rynkach, zyskując tym samym coraz większą rozpoznawalność na kontynencie.
Od 2008 roku Puky współpracuje z centrum logistycznym Dachser w regionie Niederrhein. W Neuss dostawca usług logistycznych obsługuje europejski magazyn centralny dla gotowych produktów Puky. To doskonała lokalizacja, ponieważ dzięki temu wszystkie pojazdy firmy - poczynając od rowerów biegowych, przez hulajnogi, aż po tradycyjne rowery - są montowane w pobliżu siedziby firmy w Wülfrath. W dziesięciu odpowiednio przystosowanych warsztatach montażem zajmują się głównie osoby niepełnosprawne. Gotowe towary są dostarczane bezpośrednio do magazynu centralnego Puky, a stamtąd wysyłane dalej do sprzedawców w 28 europejskich krajach.
- Dachser odpowiada za magazynowanie, przewozy przychodzące i wychodzące, a także kompletację przesyłek i logistykę transportu w całej Europie. Współpracujemy z klientem tak, by zaplanować cały rok sprzedaży z możliwie jak największą precyzją. Szczególnie na początku oraz pod koniec danego roku musimy być pewni, że wszystko jest gotowe. Wiosną sprzedawcy detaliczni zamawiają więcej pojazdów dziecięcych, ale duży wzrost w liczbie zamówień jest także widoczny zimą, ponieważ rowery biegowe czy trójkołowce to wyjątkowo popularne prezenty świąteczne - wyjaśnia Susanne Schmitz, konsultant ds. logistyki kontraktowej w Dachser Neuss.

Zróżnicowana struktura klientów Puky w sektorze detalicznym stanowi szczególne wyzwanie w kontekście pakowania palet - aby odpowiednio ją załadować wymagana jest duża wiedza. Nieraz trzeba np. zestawić ze sobą towary o różnych formatach czy zrównoważyć przesyłki o odmiennej objętości i wadze. Ponadto duża część produktów dostarczana jest w kartonach, które w żadnym wypadku nie mogą zostać uszkodzone. Do organizacji takich ładunków potrzebne jest doświadczenie i logistyczne know-how, które może zapewnić tylko wyspecjalizowany operator.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.