Konto pracodawcy


Trzy nowe Dragony w taborze STK

STK, kolejowa spółka z Grupy Kapitałowej OT Logistics, wprowadziła do floty trzy nowe lokomotywy Dragon wyprodukowane przez nowosądecki Newag. Te pierwsze w Europie sześcioosiowe lokomotywy elektryczne posłużą głównie do przewozów ciężkich składów towarowych z ładunkami do i z portów w Świnoujściu oraz Gdyni.

Lokomotywy Dragon, wykorzystywane są przez STK na zasadzie dzierżawy, wraz z utrzymaniem. STK planuje, by w latach 2019 – 2022 flotę spółki wzmocniło kilka dodatkowych lokomotyw Dragon, w tym lokomotywy „Dual Power” silnikiem spalinowym. - Dodatkowy napęd spalinowy znacząco poprawi wykorzystanie naszych zasobów. Obecnie w większości transportów kruszyw czy zboża potrzebna jest dodatkowa lokomotywa spalinowa, która obsługuje pierwszą i ostatnią część transportu na torach niezelektryfikowanych. Dzięki napędowi Dual Power Dragony poradzą sobie bez lokomotyw spalinowych co obniży koszty transportu oraz poprawi efektywność wykorzystania taboru – mówi Grzegorz Hałasiewicz, prezes Zarządu STK S.A. Lokomotywy Dragon będą obsługiwać ciężkie składy pociągowe (o masie brutto powyżej 3500 ton), na relacjach pomiędzy Śląskiem a portami Grupy w Świnoujściu i Gdyni oraz pociągi transgraniczne. – Umowa dzierżawy obejmuje także pełne 24-godzinne wsparcie techniczne, a punkty serwisowe zlokalizowane są w całej Polsce, dzięki czemu szybko można wykonać przeglądy i usuwać ew. usterki. Dragony są jednak bardzo nowoczesne i niezawodne. – dodaje Grzegorz Hałasiewicz. Producent lokomotyw deklaruje, że współczynnik niezawodności technicznej Dragonów sięga 98 proc.

Lokomotywa Dragon ma moc 5 MW i maksymalną siłę pociągową 450 kN. Napęd stanowi 6 asynchronicznych silników trakcyjnych 3-fazowych o mocy 842 kW każdy. Dragon jest typem ciężkiej lokomotywy, która może z powodzeniem prowadzić 40-wagonowy skład węgla o masie brutto 3000 ton z prędkością maksymalną 120 km/h. O sile Dragona świadczy fakt, że zwyczajowo takie składy prowadzone muszą być przez 2 lokomotywy innych typów.

Pozyskanie nowoczesnego i niezawodnego taboru pozwoli na poprawę wskaźników operacyjnych spółki, jak również na obniżenie kosztów i w efekcie możliwość składania przez STK atrakcyjniejszych ofert klientom.

(źr. OT Logistics)

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
Accolade zapowiada budowę kolejnych powierzchni magazynowych w Polsce
M7 przejęło Eurologis Centrum Logistyczne
Poczta Polska testuje RFID w identyfikacji przesyłek
Agility partnerem logistycznym wyścigów Porsche Carrera Cup Asia
FM Logistic rozbuduje dla Polpharmy swoje największe centrum dystrybucji farmaceutyk ...
Wyróżnienie dla ID Logistics w 24. Rankingu Firm TSL
JYSK zwiększa powierzchnię magazynową do 80 tys.mkw
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC