Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019

Fracht FWO Polska podsumował swoją działalność w 2018 roku. W tym czasie firma odnotowała dynamiczny wzrost w segmencie usług project cargo, rozszerzyła ofertę w zakresie organizacji dostaw ekspresowych, obsługi transportów kolejowych na Wschód, a także frachtu morskiego i dostaw na rynek amerykański. W 2019 roku Fracht FWO stawia na rozwój usług frachtowych i rozszerzenie oferty dla przemysłu.

2018 rok był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju Fracht FWO na polskim rynku usług logistycznych. Firma, podobnie jak w ubiegłym roku, odnotowała bardzo dobre wyniki i osiągnęła dwucyfrowe wzrosty w takich obszarach działalności jak: project cargo, fracht lotniczy i spedycji drogowej, a także w dostawach ekspresowych.
W mijającym roku, jednym z kluczowych kierunków rozwoju dla Fracht FWO była obsługa dostaw do Stanów Zjednoczonych, zarówno w imporcie jak i eksporcie (fracht morski i lotniczy). Za zaangażowanie w rozwój relacji polsko-amerykańskich operator został uhonorowany w 2018 roku Nagrodą Uznania przez Konsula Handlowego Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku. Ważnym kierunkiem rozwoju Fracht FWO był też Wschód i obsługa krajów położonych wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku. Firma wzmocniła ofertę w zakresie transportów kolejowych i drogowych głównie do/z Chin i Rosji.

W 2018 roku Fracht FWO odnotował także dynamiczny rozwój usług z zakresu project cargo – ładunków ponadgabarytowych i specjalnych, głównie dla firm z branży przemysłowej i energetycznej. Na przykład dla światowego lidera w branży przemysłowej operator organizował regularne dostawy transformatorów  do USA i krajów europejskich. Wśród innych zrealizowanych projektów wymienić można transport drogowo-morski  sprzętu górniczego z Polski do Ameryki Łacińskiej, transport multimodalny (kolejowy, śródlądowy, morski, drogowy) ponad 100-tonowych transformatorów do USA, czy ekspresową dostawę drogową ładunku ponadnormatywnego w postaci 10 kombajnów zbożowych do Danii. Ciekawym przykładem jest też transport drogowy 220 tonowego zbiornika wody z Opola do Jaworzna, co ze względu na rozmiar i wagę ładunku, wiązało się z podniesieniem trakcji kolejowej oraz linii telekomunikacyjnej i energetycznej. W 2018 roku Grupa Fracht wzmocniła też pozycję w Afryce, dzięki przejęciu firmy Polytra, specjalizującej się w obsłudze tego rynku. Globalna sieć logistyczna Grupy Fracht rozszerzyła się o Kongo, Tanzanię, Zambię oraz RPA, a także biuro w porcie w Antwerpii, jednym z największych na świecie centrów kontenerowych i największym w Europie miejscem obsługi ładunków typu break-bulk. Obecnie Grupa Fracht posiada 98 oddziałów na 6 kontynentach. Fracht FWO Polska obsługuje takie branże jak: energetyczna, przemysł ciężki, chemiczna, automotive oraz FMCG i farmaceutyczna.

Plany na 2019 rok
W 2019 roku Fracht FWO Polska planuje utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju na poziomie dwucyfrowym.  - Z pewnością będziemy wzmacniać nasze usługi w zakresie frachtu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego. Jeśli chodzi o project cargo, to w 2019 roku stawiamy na dywersyfikację branżową, co oznacza, że będziemy rozwijać swoją ofertę nie tylko w zakresie obsługi projektów w sektorze energetycznym, przemysłowym i chemicznym, ale także petrochemicznym, infrastrukturze i budownictwie hydrotechnicznym oraz konstrukcji stalowych. Duże nadzieje wiążemy też z rozwojem projektów logistycznych na rynku agro. Oczywiście będziemy wzmacniać naszą współpracę z dotychczasowymi partnerami. Podpisaliśmy już nowe kontrakty z klientami z branży przemysłowej, które teraz przygotowujemy do realizacji w 2019 roku – zapowiada Jarosław Jankowski, business development manager, Fracht FWO Polska.  

(źr. Fracht FWO Polska)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.